Ik heb een Asus p7h55-v moederbord met onboard graphics.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Harold16
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11-2025
Mijn vraag,

Ik heb er een Msi radeon hd 7870 oc/2gb drr5 erin maar als ik die probeer te gebruiken dan krijg ik geen beeld op mijn monitor. Nou vraag ik mij af waarom ik geen beeld krijg want als ik de onboard graphics gebruik dan krijg ik wel beeld :-(
Alles draait verder wel( de fans van de gpu,psu maar geen beeld)
Ik gebruik een dvi naar vga adapter van Hamal om de gpu te kunnen gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Een psu van Ewent 600 watt(zat eerst een psu van Aopen in van 450 watt).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bios geüpdate/gereset,
Kabels bekeken als ze er wel goed inzaten,
Windows 10 erop gezet(zat eerst Windows 7 Home Premium op)

Ik heb dringend hulp nodig want ik erger mij eraan waarom ik geen beeld krijg :( _/-\o_

Alvast bedankt!

[ Voor 76% gewijzigd door Harold16 op 29-06-2016 12:26 ]

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nvm, z'n topic was helemaal leeg toen ik antwoordde :+

[ Voor 170% gewijzigd door stin00 op 29-06-2016 14:39 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

reageer dan niet, wil jouw eerste posts wel eens lezen ;)

Simpele oplossing, vga kaart in een andere pc testen, gaat hij daar ook bokken dan ligt het aan de kaart..

Hoe heb je de kaart verkregen, als het een krijgertje is, dan weet je ook meteen waarom...?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 15:56
In de bios de radeon als primair instellen / onboard graphics uitzetten?

Roomba E5 te koop

• Harold16
SAiN ONeZ schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:35:
reageer dan niet, wil jouw eerste posts wel eens lezen ;)

Simpele oplossing, vga kaart in een andere pc testen, gaat hij daar ook bokken dan ligt het aan de kaart..

Hoe heb je de kaart verkregen, als het een krijgertje is, dan weet je ook meteen waarom...?!
Ik heb de kaart van een andere tweaker gekocht voor 80 euro.

• Harold16
sig69 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:40:
In de bios de radeon als primair instellen / onboard graphics uitzetten?
Beide al vaker geprobeerd maar beide werken niet helaas ;(

Verwijderd

Je voeding heeft niet genoeg aansluitingen voor je videokaart (2x 6 pins), daarom krijg je geen beeld.

• Harold16
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:51:
Je voeding heeft niet genoeg aansluitingen voor je videokaart (2x 6 pins), daarom krijg je geen beeld.
Huh maar ik gebruik wel 2 x 6 pins.
1 daarvan zat meegeleverd bij de gpu en 1 van de voeding zelf en die 2 gebruik ik. :?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:35
Om het even 100% zeker te weten, de kabel van je beeldscherm sluit je wel aan op de kaart en niet op het moederbord?

• Harold16
Miyazono schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:00:
Om het even 100% zeker te weten, de kabel van je beeldscherm sluit je wel aan op de kaart en niet op het moederbord?
Jup alleen dan krijg ik geen beeld maar wel als ik hem aansluit op het moederbord dus daar zit mijn probleem :(

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 22:02

Trygve

Redacteur
Integrated graphics heb je dus al uitgeschakeld in de bios begrijp ik. Heb je de output van de 7870 al getest op dvi, HDMI of DisplayPort? Want zo'n adapter geeft geen garantie dat het werkt. En probeer de adapter anders eens op de 2e dvi-aansluiting op de kaart (als die er is)

• Harold16
r100 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:10:
Integrated graphics heb je dus al uitgeschakeld in de bios begrijp ik. Heb je de output van de 7870 al getest op dvi, HDMI of DisplayPort? Want zo'n adapter geeft geen garantie dat het werkt. En probeer de adapter anders eens op de 2e dvi-aansluiting op de kaart (als die er is)
Ik heb de Intel HD beeldschermadapter uitgeschakeld via alle apparaten.
Ik zou dat graag willen testen maar ik heb geen Dvi,HDMI of displaybolt kabel en mijn monitor
heeft alleen een Vga kabel.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-01 18:59
Dus je gebruikt een DVI > VGA adapter? Hoe heb je jezelf ervan verzekerd dat er een VGA signaal op de DVI poort staat?
Maar serieus, test 'm ook even via HDMI bijvoorbeeld. Hoeft niet per sé je eigen monitor te zijn, kan ook net zo goed met een TV of beamer.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Harold16 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Ik heb de Intel HD beeldschermadapter uitgeschakeld via alle apparaten.
Ik zou dat graag willen testen maar ik heb geen Dvi,HDMI of displaybolt kabel en mijn monitor
heeft alleen een Vga kabel.
Als ik dit zo lees, begrijp ik dan goed dat je de Intel adapter in windows hebt uitgeschakeld?
Zo ja, kijk dan nog even in de BIOS om je er van te verzekeren dat ook hier de PciE kaart als primaire beeldscherm adapter staat ingesteld.

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-12-2025

Liberteh

All your base belong to me

Waarom vraagt niemand of hij de kaart wel in Windows ziet als hij wel beeld heeft via z'n onboard GPU?
Zie je de beeldschermadapter terug in apparaat beheer als je dit controleert als je beeldscherm aangesloten is op de onboard GPU? Al dan niet als onbekend apparaat.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Harold16
Liberteh schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:10:
Waarom vraagt niemand of hij de kaart wel in Windows ziet als hij wel beeld heeft via z'n onboard GPU?
Zie je de beeldschermadapter terug in apparaat beheer als je dit controleert als je beeldscherm aangesloten is op de onboard GPU? Al dan niet als onbekend apparaat.
Nee helaas niet, Windows herkent de kaart niet.

• dragoncry
  • Nu online
dan blijft de vraag : Is de PciE poort op je moederbord ingeschakeld in de BIOS?

• Liberteh

Liberteh

Wat voor moederbord heb je? Dan controleer ik even de compatibiliteit.
Verder kan je het meeste uitsluiten door hem in een andere PC te stoppen, als de bios/windows hem daar ook niet herkent dan is hij gewoon stuk.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Harold16
dragoncry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:18:
dan blijft de vraag : Is de PciE poort op je moederbord ingeschakeld in de BIOS?
Ik heb dat al vaker geprobeerd maar misschien gebruik ik de verkeerde?
Hier kan ik uit kiezen:
1. iGPU
2. iGPU+PEG(Dual)
3. PCI/iGPU
4. PCI/PEG
5. PEG/iGPU
6. PEG/PCI

Welke zou ik moeten kiezen?

• Harold16
Liberteh schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:24:
Wat voor moederbord heb je? Dan controleer ik even de compatibiliteit.
Verder kan je het meeste uitsluiten door hem in een andere PC te stoppen, als de bios/windows hem daar ook niet herkent dan is hij gewoon stuk.
Stond al in de titel wat voor moederbord ik gebruik :P
maar om het nog een keer te zeggen een Asus p7h55-v

• Liberteh

Liberteh

Harold16 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Ik heb dat al vaker geprobeerd maar misschien gebruik ik de verkeerde?
Hier kan ik uit kiezen:
1. iGPU
2. iGPU+PEG(Dual)
3. PCI/iGPU
4. PCI/PEG
5. PEG/iGPU
6. PEG/PCI

Welke zou ik moeten kiezen?
PEG/iGPU (PCI Express Graphics en anders integrated GPU is wat dat betekend lijkt mij)

• Liberteh

Liberteh

Het is een PCI-e 3.0 videokaart en je hebt een moederbord die slechts PCI-e 2.0 ondersteund....
Al zou dat in theorie gewoon moeten werken

[ Voor 18% gewijzigd door Liberteh op 30-06-2016 10:57 ]

• Harold16
Liberteh schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:55:
Het is een PCI-e 3.0 videokaart en je hebt een moederbord die slechts PCI-e 2.0 ondersteund....
Al zou dat in theorie gewoon moeten werken
Ja dat zou moeten werken ja.
Andersom en daarmee bedoel ik een moederbord die bijvoorbeeld een PCI-e 3.0 heeft en je videokaart 1.0 dat werkt dan weer niet.

• Harold16
Liberteh schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:51:
[...]

PEG/iGPU (PCI Express Graphics en anders integrated GPU is wat dat betekend lijkt mij)
Dus ik moet nummer 5 kiezen?

• dragoncry
  • Nu online
Harold16 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:02:
[...]

Dus ik moet nummer 5 kiezen?
Inderdaad, PEG als primair en iGPU als secundair, dan de monitor aansluiten op de grafische kaart (niet op moederbord) :)

• Harold16
dragoncry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:16:
[...]

Inderdaad, PEG als primair en iGPU als secundair, dan de monitor aansluiten op de grafische kaart (niet op moederbord) :)
Nadat ik dat heb geselecteerd en heb opgeslagen start Windows vanzelf op maar de GPU verschijnt niet bij beeldschermadapters.
Ook nadat Windows 10 is opgestart krijg ik een melding waar in staat: TWCU Het bibliotheekbestand kon niet worden geladen!
Kan iemand mij uitleggen wat dat betekent?

• Harold16
dragoncry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb het nog niet aangesloten op de kaart.

• dragoncry
  • Nu online
http://answers.microsoft....-b68a-9fb1872e1567?auth=1

Hier even doorheen lezen, lijkt een probleem met TP-link software te zijn.

Je grafische kaart zou nu wel herkend moeten worden door windows, als dit niet het geval is zuzl je de kaart toch even in een ander systeem moeten proberen om te kijken of hij defect is...

• Harold16
dragoncry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:46:
http://answers.microsoft....-b68a-9fb1872e1567?auth=1

Hier even doorheen lezen, lijkt een probleem met TP-link software te zijn.

Je grafische kaart zou nu wel herkend moeten worden door windows, als dit niet het geval is zuzl je de kaart toch even in een ander systeem moeten proberen om te kijken of hij defect is...
Heb al meerdere de pc opnieuw opgestart zonder de kaart aangesloten maar nog steeds kan Windows de kaart niet herkennen. :-(

• dragoncry
  • Nu online
Harold16 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Heb al meerdere de pc opnieuw opgestart zonder de kaart aangesloten maar nog steeds kan Windows de kaart niet herkennen. :-(
Hoe bedoel je? de kaart wordt alleen herkend als deze juist geplaatst is en goed is aangesloten, ook dienen de instellingen in de BIOS goed te staan.

Steek de kaart in het juiste slot en zorg ervoor dat alle voedingskabel zijn aangesloten
Zorg dat de instelling in de BIOS zo is dat de PEG als primair word gezien (zie handleiding van mobo over hoe dit in te stellen)
Start dan de pc normaal op, wordt de kaart nu niet herkend, dan is er een probleem met de kaart (kaart defect, geen of onjuiste voeding e.d.)

• Harold16
dragoncry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Hoe bedoel je? de kaart wordt alleen herkend als deze juist geplaatst is en goed is aangesloten, ook dienen de instellingen in de BIOS goed te staan.

Steek de kaart in het juiste slot en zorg ervoor dat alle voedingskabel zijn aangesloten
Zorg dat de instelling in de BIOS zo is dat de PEG als primair word gezien (zie handleiding van mobo over hoe dit in te stellen)
Start dan de pc normaal op, wordt de kaart nu niet herkend, dan is er een probleem met de kaart (kaart defect, geen of onjuiste voeding e.d.)
Het probleem ligt als ik de pc wil opstarten met de kaart aangesloten dat ik geen signaal krijg, alleen maar een zwart scherm. Krijg geen bios scherm te zien niks.

• Harold16
dragoncry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Ik denk dat de voeding het probleem is want na 1 minuut begint hij aparte geluiden te maken en wordt best hij best warm wat hij normaal niet wordt.

• dragoncry
  • Nu online
Als je geen beeld hebt, hoe weet je dan dat de kaart niet wordt herkend?

Waarop heb je de monitor aangesloten als je geen beeld hebt (mobo of graka)
Heb je ook geen beeld op de iGPU als de kaart aangesloten is?

• Harold16
dragoncry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:57:
Als je geen beeld hebt, hoe weet je dan dat de kaart niet wordt herkend?

Waarop heb je de monitor aangesloten als je geen beeld hebt (mobo of graka)
Heb je ook geen beeld op de iGPU als de kaart aangesloten is?
Met beeld op de IGPU,
Zonder beeld en zonder opstarten van Windows de kaart.

Als de kaart is aangesloten aan de voeding en de monitor aan de IGPU dan hetzelfde verhaal. Geen beeld en geen opstarten van Windows.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 22:02

Trygve

Redacteur
Harold16 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Ik heb het nog niet aangesloten op de kaart.
Waarom niet? Dat is juist precies wat er moet gebeuren, anders krijg je inderdaad geen beeld. Goed, hier zou mijn stappenplan zijn als ik het zou doen:
  1. PC opstarten in de BIOS en daar de iGPU/Integrated Graphics uitschakelen en bij display priority PCI-E als eerste zetten. Wijzigingen in BIOS opslaan en pc uitschakelen.
  2. Voedingstekker uit je voeding halen en de 7870 in je pc installeren. Goed in het slot duwen en extra voedingskabels allemaal aansluiten
  3. De VGA-kabel die vanaf je moederbord naar je monitor gaat loshalen bij je moederbord, en met de adapter (indien nodig) aansluiten op de 7870, dus niet meer op het moederbord/iGPU aansluiten
  4. Voedingskabel weer in de voeding doen en pc aanzetten. Nu zou die beeld moeten geven binnen 30 seconden.
  5. Eenmaal in Windows het programma DDU downloaden en laten draaien in safe mode (die optie krijg je bij het opstarten van het programma)
  6. Nieuwste drivers downloaden van amd.com en installeren

[ Voor 98% gewijzigd door Trygve op 30-06-2016 21:56 ]

• Harold16
r100 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:38:
[...]

Waarom niet? Dat is juist precies wat er moet gebeuren, anders krijg je inderdaad geen beeld. Goed, hier zou mijn stappenplan zijn als ik het zou doen:
  1. PC opstarten in de BIOS en daar de iGPU/Integrated Graphics uitschakelen en bij display priority PCI-E als eerste zetten. Wijzigingen in BIOS opslaan en pc uitschakelen.
  2. Voedingstekker uit je voeding halen en de 7870 in je pc installeren. Goed in het slot duwen en extra voedingskabels allemaal aansluiten
  3. De VGA-kabel die vanaf je moederbord naar je monitor gaat loshalen bij je moederbord, en met de adapter (indien nodig) aansluiten op de 7870, dus niet meer op het moederbord/iGPU aansluiten
  4. Voedingskabel weer in de voeding doen en pc aanzetten. Nu zou die beeld moeten geven binnen 30 seconden.
  5. Eenmaal in Windows het programma DDU downloaden en laten draaien in safe mode (die optie krijg je bij het opstarten van het programma)
  6. Nieuwste drivers downloaden van amd.com en installeren
Kijk ,als ik de kaart aansluit en probeer Windows te starten gebeurt er niks en daarmee bedoel ik dat Windows niet opstart en dat ik geen signaal heb.

• Harold16
Mensen het is opgelost! :)
Ik heb een andere adapter geprobeerd die ik van een Tweaker kreeg en die bleek te werken dus het lag aan de adapter :D
Pagina: 1