seal verboken op nieuwe CPU koeler en beschadiging aan nieuw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havoc764
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 21:31
Beste,

Ik heb nieuwe pc onderdelen besteld bij megekko echter volgens mij kloppen er een aantal dingen niet.

1. De verpakking van de bestelde NZXT kraken was duidelijik open geweest.
De seal was verbroken en er was een nieuwe overeen geplakt.
Zie de afbeeldingen voor bewijs.
Nu was de koeler duidelijk niet gemonteerd geweest, daar de koelpaste nog gewoon op de koeler zat.
Ik vind het echter maar vreemd dat de seal verbroken was en vraag mij dus af of dit zomaar kan.

2. Ik heb toen ook een nieuw moederboard besteld, een asus VIII formula.
Dit moederboard bevat echter een aantal vlekken en de cover van de chipset is beschadigd.
Zie de afbeeldingen voor bewijs.
Nu vraag ik mij ook af of dit kan of dat dit gewoon slecht is.

Afbeeldingen
http://imgur.com/a/uxX5T/all

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:08

MsG

Forumzwerver

Het zou natuurlijk kunnen dat iemand daar eerder iets besteld heeft en dat onder WKOA heeft teruggestuurd. Dat soort spullen worden met de flinterdunne elektronica-marges natuurlijk niet massaal gedumpt, maar verschijnt weer gewoon in de schappen. Net als wanneer je iets terugbrengt naar een fysieke winkel.

Maar wat zei de winkel toen je contact opnam?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havoc764
MsG schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:54:
Het zou natuurlijk kunnen dat iemand daar eerder iets besteld heeft en dat onder WKOA heeft teruggestuurd. Dat soort spullen worden met de flinterdunne elektronica-marges natuurlijk niet massaal gedumpt, maar verschijnt weer gewoon in de schappen. Net als wanneer je iets terugbrengt naar een fysieke winkel.

Maar wat zei de winkel toen je contact opnam?
Heb ik helaas nog geen antwoord op daar ik de producten vandaag heb ontvangen.
Ook de reden dat ik niet met vingers loop te wijzen, maar dat ik uit wil zoeken of dit vaker gebeurt en hoeveel waarde ik eraan moet hechten.

[ Voor 11% gewijzigd door havoc764 op 29-06-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havoc764
Heb antwoord van megekko,

Kan inderdaad zijn dat de kraken X61 open is geweest, maar deze mag dan alleen verstuurd worden indien er geen gebruisporen aanwezig zijn.
deze heb ik niet gevonden en maakte mij hier eerlijk gezet niet zo druk over, was alleen pissig dat het niet netjes van te voren word gemeld.

Het moederboard hadden ze echter ontvangen van de leverancier vlak voordat ik deze aankocht en is dus niet eerder opengemaakt.
De vlekken en de kras zouden dus vanuit de fabriek moeten komen.

Nu moet ik dus alleen nog besluiten of ik het moederboard ga retourneren of niet.

Helft van mij zegt retourneren en om vervanging vragen, de andere helft zegt te veel gezeik.

EDIT: de vlekken heb ik eenvoudig kunnen verwijderen, nu dus alleen nog die kleine kras op de chipset nog.

Antwoord hieronder:

Bedankt voor je mail, het kan inderdaad zijn dat je een product ontvangt wat reeds eerder is geopend.
Net als jij hebben al onze klanten het recht om een product in de eerste 14 dagen retour te sturen wanneer het product nog volledig in nieuwstaat is.
Wij nemen een product echter alleen terug als deze geheel in nieuwstaat is, de verpakking mag open gemaakt zijn maar er mogen geen gebruikssporen aanwezig zijn.
Dit is dan ook het geval met de door je bestelde NZXT kraken x61, deze verpakking is open geweest maar het product is geheel in nieuwstaat en niet gebruikt.

De krassen op het moederbord zijn echter zeer waarschijnlijk in de fabriek ontstaan, dit moederbord hebben wij namelijk nooit van een klant teruggenomen.
Het door je ontvangen exemplaar hebben wij ook 5 dagen voordat je deze bij ons kocht ontvangen van onze leverancier en heeft die dagen in ons magazijn gelegen.
Hiervan kunnen wij dus garanderen dat het de doos niet open is geweest maar dat de vlek / kras ontstaan is in de fabriek.

Mocht je voor 1 van de 2 of beide producten naar ons willen retourneren dan ben je hier uiteraard vrij in.
Meer informatie over het retoursturen van een product vind je op:
https://www.megekko.nl/info/retouren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:00
havoc764 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:47:
Heb antwoord van megekko,
Bedankt voor je mail, het kan inderdaad zijn dat je een product ontvangt wat reeds eerder is geopend.
Net als jij hebben al onze klanten het recht om een product in de eerste 14 dagen retour te sturen wanneer het product nog volledig in nieuwstaat is.
Wij nemen een product echter alleen terug als deze geheel in nieuwstaat is, de verpakking mag open gemaakt zijn maar er mogen geen gebruikssporen aanwezig zijn.
Da's best wel beroerd, een leverancier die bij voorbaat al aangeeft zich niet aan de WKOA te houden. Maar goed MeGekko heeft wel vaker problemen zich aan de Nederlandse regelgeving te houden.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

SkiFan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:21:
[...]

Da's best wel beroerd, een leverancier die bij voorbaat al aangeeft zich niet aan de WKOA te houden. Maar goed MeGekko heeft wel vaker problemen zich aan de Nederlandse regelgeving te houden.
Waar geeft de leverancier aan dat ze zich niet aan de WKOA houden?

ontopic/ Als je een gesloten kast hebt zou het niet uit mogen maken denk ik. Als je ook de hardware wilt laten zien zou ik om een nieuwe vragen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je al toegeeft dat je weet dat het een 100% gesloten produkt zou zijn, waarom ga je dan als leverancier daarna schermen met WKOA? Vecht dat even lekker uit met de fabrikant dat er een "DOA" geleverd is en laat de consument hier niet de dupe van zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:00
Praetextatus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:17:
[...]

Waar geeft de leverancier aan dat ze zich niet aan de WKOA houden?
Dat geven ze aan doordat ze apparatuur met gebruikssporen niet onder de WKOA terug accepteren. Daar hebben ze niks aan te willen, hooguit kunnen ze schadevergoeding eisen, maar een retour onder de WKOA binnen de daarvoor staande termijnen mag je niet weigeren. Doet overigens ook denken aan dat topic over die minieme krasjes op de achterkant van de telefoon.

Nonsensical line goes here <---

Pagina: 1