mijn laptop wordt een keramische kookplaat als ik game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunheal
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-03-2021
Ik heb een MSI GP60. Ben er erg tevreden mee voor de prijs. Maar merk dat de hij de laatste tijd echt achterlijk warm wordt als ik zit te gamen (95 graden). Dit kan nooit de bedoeling zijn. Nu heb ik hem al open gehaald en stof verwijderd waardoor het weer iets beter gaat maar blijf toch rond 90 graden. Dus zit toch te denken om iets van een cool pad te bestellen waar ik hem op kan zetten.

Zou een cool pad veel effect hebben? En zijn er misschien nog goede andere alternatieve? Warmer dan 80c wil ik hem eingelijk niet hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 19:09

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Hoe oud is de laptop?

Als je geen garantie meer heb zou ik bijvoorbeeld de koelpasta vervangen .
Die droogt na een poosje uit en doet zijn werk dan niet goed meer.

Ik heb het bij mijn laptop gedaan en die ging van 95 naar 75 onder load . vooral de gpu werd een stuk minder warm.

Zon coolpad is leuk maar is eigenlijk geen oplossing .
Je laptop hoort niet zo warm te worden dus dat probleem zul je eerst moeten aanpakken

[ Voor 20% gewijzigd door Japiegsxr op 29-06-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-09 13:42
Zuigt deze laptop toevallig zijn koude lucht via de onderkant aan?
Als dit zo is zou je het probleem misschien kunnen verhelpen door de laptop op een verhoging te zetten met de steunpunten. Hierdoor kan de laptop meer koele lucht aantrekken waardoor deze misschien minder warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Inderdaad even de koelpasta vervangen met mx-4 of artic silver bijvoorbeeld. Zal een stuk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:27

John Doos

ClaudZaque

Zie goede suggesties hier, heb in mijn eigen geval ook beide gedaan. (Koelpasta vervangen, en rubber pootjes onder geplakt.)

Wat je ook nog kunt controleren is stof, of eventueel zelfs een aftermarket fan installeren mits mogelijk.

Nee