Toon posts:

Computer beeld zwart tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen,

Sinds kort heb ik een probleem dat mijn computer tijdens het gamen na +- 10 minuten uit het niks zwart beeld geeft. Verder draait mijn muziek gewoon door en het desbetreffende spel.

Dit probleem is alleen tijdens gamen van "middel zware" games. Zoals LOL, BO3 enz. Tijdens normaal gebruik, heb ik er geen last van.

Mijn Setup is best oud:

Moederboard: Asus p8h61-m
Adata: 2x 4 GB DDR 3 1333 ghz (goedkoop)
Processor: Intel Core i5-2320 3.00 GHZ
Videokaart: Asus Nvidea GTX 275
Voeding: AXP 630W
Kabels en beeldscherm zijn allemaal nieuw 2 maanden oud.

Mijn eigen checklist:

1. Computer stofvrij gemaakt.
Hoopte op enig resultaat

2. Nieuwe cooling pasta
CPU gaf enkele keren error's aan dat het te warm werd. (loopt nu wel goed)

3. Nieuw windows erop gezet (10, 64 bit)

4. Alle drivers opnieuw geinstaleerd

5. Nieuwe MS Tech voeding 450W
(deze ga ik terug sturen, heeft het probleem niet geholpen)

Via Event Viewer, krijg ik twee error's

1. The Orbiter service terminated with the following error:
The specified module could not be found. (7023)
2. The Search Protect Service service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified. (7000)

Kan iemand mij tips geven of mij enigzins helpen hiermee? Videokaart werkt volgensmij goed, aangezien het goed scoort tijdens stress testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 16:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit gelezen? Ik zeg niet direct dat jouw moederbord defect is maar er zijn/waren wat issues met deze chipset; de vraag is dus even of je een B3-versie hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:06:
Dit gelezen? Ik zeg niet direct dat jouw moederbord defect is maar er zijn/waren wat issues met deze chipset; de vraag is dus even of je een B3-versie hebt.
Klopt heb een H61 B3 Revision model

Heb net even die test gedaan, volgens die test werkt die van mij prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 11:27 ]

Verwijderd

Je hebt een slechte voeding vervangen voor een nog slechtere. Daarmee gaat een voedingsprobleem niet opgelost worden. Je doet er verstandig aan iig de voeding te vervangen door een van goede kwaliteit ook al lost dat het probleem niet op. 450w is genoeg pricewatch: Corsair CX450M

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:07:
Je hebt een slechte voeding vervangen voor een nog slechtere. Daarmee gaat een voedingsprobleem niet opgelost worden. Je doet er verstandig aan iig de voeding te vervangen door een van goede kwaliteit ook al lost dat het probleem niet op. 450w is genoeg pricewatch: Corsair CX450M
Dat begrijp ik, dit is inmiddels mijn 2e computer. Maar toch wil ik het gebruiken als download pc / game computer voor als iemand wilt meegamen. Het is gewoon vervelend dat het beeld uitvalt. Maar thanks voor de tip! Mijn nieuwe settup heeft ook een Corsair, hehe.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, Wauw.. Jullie raden nooit wat er zojuist gebeurd is...

Computer valt spontaan uit na tijdens het werken erop. En gaat nu helemaal niet meer aan. Beide voedingen "slecht of niet slecht" ze doen het beide niet meer. Dus waarschijnlijk heeft MAX3400 gelijk. Mijn moederbord is defect. Denken jullie ook niet?

Verwijderd

Ook geen knipperend lichtjes of iets dergelijks op je moederbord te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:45:
Ook geen knipperend lichtjes of iets dergelijks op je moederbord te zien?
nope, helemaal dood. Dan moet die stuk zijn... :( zonde, werkte nog super goed qua snelheid enzo

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 22:38
Of je hebt beide voedingen stuk?
zou mazzel zijn als dat het is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:05:
Of je hebt beide voedingen stuk?
zou mazzel zijn als dat het is.
Lijkt me sterk toch, dat die voedingen beide opeens stuk zijn gegaan i.p.v de moederbord :o

Verwijderd

Topicstarter
Nu met een ander stopcontact en alles opnieuw aangesloten gaat wel een lichtje aan. alleen bij de powerknop doet hij helemaal niks.

thanks iedereen alvast voor het reageren;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Lijkt me sterk toch, dat die voedingen beide opeens stuk zijn gegaan i.p.v de moederbord :o
MS-Tech voedingen komen al stuk uit de doos, dus daar kun je niets mee uitsluiten. Daarnaast is die AXP voeding ook rommel, als die net zo oud is als de rest van het systeem heeft hij het nog erg lang uitgehouden voor zo'n ding. Ook mag je blij zijn als deze voedingen niets anders hebben gesloopt, al zou het misschien toch kunnen dat de videokaart kapot is gezien het volgende:
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:59:
Verder draait mijn muziek gewoon door en het desbetreffende spel.
En als je moederbord bijvoorbeeld kapot is, is de kans ook vrij groot dat het door de voeding komt. Zou bij je advertentie ook even zetten iets van 'mogelijk defect' of even wachten totdat je weet of het hierdoor komt:
V&A aangeboden: AXP 630W ATX

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:47:
[...]

MS-Tech voedingen komen al stuk uit de doos, dus daar kun je niets mee uitsluiten. Daarnaast is die AXP voeding ook rommel, als die net zo oud is als de rest van het systeem heeft hij het nog erg lang uitgehouden voor zo'n ding. Ook mag je blij zijn als deze voedingen niets anders hebben gesloopt, al zou het misschien toch kunnen dat de videokaart kapot is gezien het volgende:

[...]

En als je moederbord bijvoorbeeld kapot is, is de kans ook vrij groot dat het door de voeding komt. Zou bij je advertentie ook even zetten iets van 'mogelijk defect' of even wachten totdat je weet of het hierdoor komt:
V&A aangeboden: AXP 630W ATX
Bedankt voor je reactie.

Btw, voeding is niet defect. Heb mijn computer ook geprobeerd met een nieuwe voeding die ik morgen terug ga sturen. Die werkt ook niet. Bovendien ook met een nieuwe corsair voeding. Werkt ook niet.
Heb nu alles geprobeerd maar hij start helemaal niet op. Dus mijn moederbord is denk ik gewoon defect. Verkoop het gewoon in losse delen. Want een goede vervanging met usb 3.0 zie ik niet.

Wilde het gebruiken als download pc / lichte gamers pc als 2e pc. Ik zag wel ergens een goedkoop boordje van 49,95. Helaas geen usb 3.0. Heb namelijk een medi8er via HDD films overzetten is een must.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 20:23 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 18:57

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Btw, voeding is niet defect. Heb mijn computer ook geprobeerd met een nieuwe voeding die ik morgen terug ga sturen. Die werkt ook niet. Bovendien ook met een nieuwe corsair voeding. Werkt ook niet.
Heb nu alles geprobeerd maar hij start helemaal niet op. Dus mijn moederbord is denk ik gewoon defect. Verkoop het gewoon in losse delen. Want een goede vervanging met usb 3.0 zie ik niet.

Wilde het gebruiken als download pc / lichte gamers pc als 2e pc. Ik zag wel ergens een goedkoop boordje van 49,95. Helaas geen usb 3.0. Heb namelijk een medi8er via HDD films overzetten is een must.
Je kan ook nog een usb 3 insteekkaart erin doen.
Pagina: 1