Toon posts:

Hardewarefout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst bij ons thuis een netwerk aangelegd met internet-deling. Daar heb ik mn laptop ook op aangesloten. Maar telkens als ik de laptop uit standby haal of als ik de utp kabel er even uit haal en m dan er weer in stop, doet het netwerk het nog heel even en daarna niet meer. Als ik de server ping krijg ik dan "Hardwarefout" te zien. :(

Weet iemand waaraan dat kan liggen???

Owja hier kan je de specs vinden: http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=2700

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
>> Network Troubleshooting <<

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je bij sommige netwerkkaartjes tussen door de stekker eruit trekt krijg je een vastloper, tenminste, bij een gewone PC.

Als ik bijv hier de stekker van mijn LAN eruit trek start de computer niet eens op. En als bij mijn vriendin de ADSL modem uit staat ziet de computer ook niets aan de andere kant van het draadje en weigert ie ook dienst.

Bij een laptop is er meestal rekening mee gehouden dat je nog wel eens wilt verhuizen van locatie of zo (dus nog wel eens even de stekker eruit-erin) en dus is daar meestal rekening mee gehouden, en kan dat gewoon. Dat wil zeggen: de netwerk-adapter werkt zo dat de computer niet in de gaten heeft dat de stekker van het netwerk er niet meer in zit.

Er zijn dan twee mogelijke oorzaken:

• De laptop ondersteunt het niet:
Lijkt me werkelijk stug, gezien de kwaliteit van de laptop die (getuige de voorpagina) toch niet onaardig hoort te zijn. Je dealer of de leverancier of zo iemand hoort hier meer verstand van te hebben

• De laptop ondersteunt het wel:
Maar er zit een bug in Windows of de hardware is gaar.

Gezien het gebeurt als je de laptop uit stand-by haalt gok ik op een gare Windows, je zou kunnen proberen om alle netwerkdevices volledig te uninstallen en weer opnieuw te installeren, maar ik vraag me af of daar het probleem zit.

Ook een complete herinstall van Windows is een optie, maar ik gok dat je daar niet op zit te wachten. Bovendien: ik heb zelf een oud laptopje na vele herinstall's van Windows steevast 1 probleem blijft houden: zet 'm niet stand-by, want op het moment dat 'ie er uit komt schiet ie vast. Dus ook een herinstall lost niet alles op.

Verwijderd

Topicstarter
kijk das nou tenminste een duidelijk antwoord! Deze topic kan meteen gesloten worden! :)

btw der staat win98 op niet eens SE dus. Maar ik zet er ME op maar eerst moet ik het netwerk zelf ff leggen dus...
Maar in ieder geval THNX!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

gewoon powersafe uitschakelen als je toch al op netspanning zit.. heeft nl. met je spanning te maken. je nic kan na powerloss de verbinding niet goed meer omhoogtrappen..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku