Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sketchup/AutoCAD + Sims mini PC ~€550 max

Pagina: 1
Acties:

• Gromata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 17:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een vriendin van mij wil graag een heel compacte PC, omdat zij nog weleens verhuist en niet al te veel ruimte heeft. Vandaar ook een heel kleine case en onderdelen. Belangrijkste wat zij ermee wilt doen is programma's draaien voor haar meubelmakers opleiding/werk en af en toe een spelletje spelen:
-AutoCAD
-Sketchup
-Sims 3/4
-Rollercoaster Tycoon en andere oude meuk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt tussen de €500 en €550. Minder is altijd goed, zonder natuurlijk te veel op kwaliteit in te leveren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal aanwezig. Verder zijn er al een Samsung 840 EVO 250GB en een Seagate Barracuda van 1TB voor data.
Een Windows licentie is er ook al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande lijstje is denk ik alles wat nodig is. Een i5, omdat ik denk dat de 3D programma's dat lekker vlot draaien, de videokaart moet die oude spellen prima aan kunnen en ook nog in de behuizing passen. De behuizing is heel klein, met ruimte voor de videokaart en een handvat, dus ik denk een goeie keus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren. Ik heb onderdelen van merken gekozen die ik vertrouw en gedeeltelijk ook gebaseerd op een wat oudere BBG.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijk is de grootte, geluid maakt weinig uit. Ik weet nog niet goed wat de temperatuur in deze kast zal zijn, maar ik gok dat het wel te doen is.
Klein nadeel is dat er 2 monitoren zijn, maar beide nog VGA aansluiting hebben (1 met DVI adapter).

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat mensen voor toevoegingen, opmerkingen of aanpassen hebben voor dit systeem. Voor zover ik weet is dit systeem prima, maar verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom.

Systeem tot dusver:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1ASRock H110M-ITX/ac€ 74,95€ 74,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)€ 112,51€ 112,51
1Chieftec BT-04B-U3€ 62,45€ 62,45
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 34,95€ 34,95
1be quiet! SFX Power 2 400W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 540,81

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Voor de processor zou je gewoon de i5 6400 kunnen nemen, bespaar je en lever je eigenlijk niks in.
Voor ram zou je de kale versie kunnen nemen bespaard ook weer 5 euro
Voor voeding kan je de corsair cx450mnemen, die is ook nog eens heel klein.
Video kaart misschien beetje overkill?
Voor kast zou je nog naar deze kunnen kijken, maar dat is natuurlijk ook persoonlijke smaak:
pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:17
Ja wat TvanM zegt. En je zou het eerst zonder videokaart kunnen proberen. De integrated graphics van Intel zijn al best snel.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

De behuizing wordt incl 250w voeding geleverd. Het zal niet heel goede kwaliteit zijn en geen ondersteuning voor C6/C7 hebben maar het is zonde om hem niet te gebruiken. Wel C6/C7 uitschakelen in het bios.
De voeding kan 220w op 12v leveren. Voldoende voor een systeem met non k i5 en GTX 750Ti.

• Gromata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 17:12
Bedankt voor alle suggesties.
Misschien dat voor de eisen van het systeem er inderdaad wat overkill in zit.

Voor de voeding dacht ik ergens gelezen te hebben dat het eigenlijk exclusief voeding is, dit moet ik nog even nakijken. Als ik het bereken met een PSU calculator heb ik inderdaad maar 250W nodig. Perfect!

Ik zal de wat goedkopere CPU en RAM nog even afwegen. het verschil tussen een i5 6400 en 6500 lijkt mij het op papier wel waard.

Qua videokaart wou ik liever teveel dan te weinig hebben. Met in het achterhoofd dat het systeem nog wel even mee moet, maar dat een 750ti misschien wel wat veel is ga ik er nog eens over nadenken...