Notificaties

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Niet echt zeker of het een bug is, maar mogelijk wel. Ik heb notificaties (gele belletje met een 2 erbij). Dit omdat ik enkele thumbs up heb gekregen.

Als ik op het belletje klik, dan lees ik de notificaties even. En daarna mogen ze dus op 'gelezen' gezet worden. En dat gebeurt nu niet automatisch. Onderaan zit wel een linkje om je notificaties handmatig op gelezen te zetten, maar het zou logischer zijn als het systeem zelf zou herkennen dat ik ze gelezen heb.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Is een feature sinds een tijdje terug. (plan: Verbeterde vraagtopics en notificaties - Development-iteratie #80)
Met de blauwe ballonnetjes/duimpjes kun je specifieke reacties als gelezen markeren, anders er gewoon op klikken.

[ Voor 37% gewijzigd door Migrator op 29-06-2016 09:19 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 10:14

Saffie_time

Why use this? 42!

Als je op de notificatie klikt en daarmee naar de post gaat die het betreft ziet het systeem dat je het gezien hebt.
Enkel uitklappen van de notificaties is niet voldoende om het als gelezen te markeren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• BeQuietAndDrive
Saffie_time schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:18:
Als je op de notificatie klikt en daarmee naar de post gaat die het betreft ziet het systeem dat je het gezien hebt.
Enkel uitklappen van de notificaties is niet voldoende om het als gelezen te markeren.
OK helder. Wel gek eigenlijk, waarom zou ik hem uitklappen als ik iets anders wil doen dan de notificatie lezen? Dan laat ik hem wel ingeklapt.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Omdat je soms meer dan één notificatie hebt?
Of meer dan tweeduizend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dOkwajSWgBvoSNnQvFV74bo2/full.png

[ Voor 156% gewijzigd door Migrator op 29-06-2016 10:03 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:55:
[...]

OK helder. Wel gek eigenlijk, waarom zou ik hem uitklappen als ik iets anders wil doen dan de notificatie lezen? Dan laat ik hem wel ingeklapt.
Wat Evest zegt. Soms wil je even kijken of er reacties zijn, maar je weet dan nog niet wat er is gezegd in die reactie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• BeQuietAndDrive
Als je hem open klapt, kun je de reactie ook lezen. Hoe dat werkt met 2000 weet ik niet, maar met drie zijn ze alle drie zichtbaar en direct leesbaar.

OF er reacties zijn, kun je zien aan het getalletje, daarvoor hoef je niet open te klappen.

[ Voor 24% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-06-2016 11:08 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Euh, nee? Zonder op het belletje te klikken kun je zien dat je notificaties hebt, en hoeveel. Door op het belletje te klikken kun je zien welke notificaties je hebt, maar voor de specifieke post of reactie moet je toch echt op de reactie klikken.

• BeQuietAndDrive
Dat is ook mijn punt een beetje. Als ik alleen het belletje zie, dan zie ik inderdaad dat er notificaties zijn. Als ik het belletje aanklik, dan zie ik welke notificatie, bijvoorbeeld 'Gebruiker x gaf een thumbs-up op jouw forumpost in topic titel etc'. + datum.

Langer is die notificatie ook niet, dus ik kan hem direct in zijn geheel lezen. Dus die mag op 'gelezen' gezet worden wat mij betreft.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeker bij duimpjes is klicken op het bericht een beetje... tsja hoe zal ik het zeggen... Het is mijn eigen bericht. Als ik precies wil weten welk bericht kan ik hem aanklikken. Maar meestel denk ik oh, ok in dat topic, whatever. Nu moet ik er heen om van die gele bel af te komen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Behalve dat je het bericht bij de notificatie niet gelezen hebt ;)
Ik vind het zelf prettig dat een notificatie gewoon blijft staan en laat ze soms staan als ik geen tijd heb om te reageren.
Trevor schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:49:
Nu moet ik er heen om van die gele bel af te komen.
Behalve dat je dus op de blauwe duim kunt klikken om de notificatie als gelezen te markeren.

Maar goed, geen bug dus, en wat het fijnst werkt is duidelijk persoonlijk :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:08:
Als je hem open klapt, kun je de reactie ook lezen. Hoe dat werkt met 2000 weet ik niet, maar met drie zijn ze alle drie zichtbaar en direct leesbaar.

OF er reacties zijn, kun je zien aan het getalletje, daarvoor hoef je niet open te klappen.
Ow ja? Kan je in de notificatie dan zien wat ik hier heb geschreven? Nee, je ziet alleen dat ik iets heb geschreven. Groot verschil. ;)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:36

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Trevor schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:49:
Zeker bij duimpjes is klicken op het bericht een beetje... tsja hoe zal ik het zeggen... Het is mijn eigen bericht. Als ik precies wil weten welk bericht kan ik hem aanklikken. Maar meestel denk ik oh, ok in dat topic, whatever. Nu moet ik er heen om van die gele bel af te komen.
Deels off-topic, maar je kunt notificaties voor vinkjes ook uitzetten als je ze storend vindt. Scheelt soms een hoop notificaties!

• BeQuietAndDrive
Hero of Time schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Ow ja? Kan je in de notificatie dan zien wat ik hier heb geschreven? Nee, je ziet alleen dat ik iets heb geschreven. Groot verschil. ;)
Ho, het betreft een thumbs-up notificatie he, dus geen reactie ofzo. Dus dan kan hij gelijk op 'gelezen' want naar die forumpost toe gaan voegt niets toe.

Of het persoonlijk is weet ik niet. Je kunt een onderscheid maken per notificatie misschien. De thumbs-up notificatie kan dan wel gelijk op gelezen gezet worden, andere misschien niet.

[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-06-2016 14:28 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Ho, het betreft een thumbs-up notificatie he, dus geen reactie ofzo. Dus dan kan hij gelijk op 'gelezen' want naar die forumpost toe gaan voegt niets toe.

Of het persoonlijk is weet ik niet. Je kunt een onderscheid maken per notificatie misschien. De thumbs-up notificatie kan dan wel gelijk op gelezen gezet worden, andere misschien niet.
Als je de thumbs notificatie toch niet belangrijk vindt, zet 'm dan uit op https://tweakers.net/instellingen/notificaties/. ;)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05
Weet ook iemand hoe het kan dat als ik tweakers op mijn Ipad lees dat het soms heel lang duurt voordat de notificaties zichtbaar worden als ik op de bel klik?
Pagina: 1