Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen,

Misschien niet een perfect topic voor dit subforum, aangezien ik totaal geen fotografische kennis bezit.

Ik heb alleen een degelijke android camera, waarmee ik af en toe een foto schiet. Wel ben ik op zoek naar mooie, creatieve manieren om foto's te archiveren, om later zo leuk mogelijk nog eens terug te kunnen kijken.

Mijn issue is:

In Android kan ik aangeven dat ik al mijn foto's een geotag wil geven. Ondanks dat ik dit aangeef, slaat android mijn foto's gewoon op als .jpg bestanden, zonder gps coordinaten. Als ik bv. naar de .exif data van het fotobestand kijk, staat er geen locatie tussen. Raar vind ik.

Als ik vervolgens de foto open in Google Photos kan ik wel de locatie oproepen van de foto via extra opties. Dit vind ik raar omdat het een .jpg foto is, en de exif informatie geen coordinaat bevat. Betekend dit dat Google los van mijn lokale foto bestanden een locatiereferentie ergens opslaat? Ik heb werkelijk geen flauw idee.

Nu ben ik laatst op vakantie geweest, en wou ik perse mijn hele vakantie vastleggen op een leuke manier. Ik wou alle foto's geotaggen, om daarna te kunnen exporteren naar Google Earth, zodat alle foto's in Google's 3D model van de aarde terug te zien zijn. Link naar foto voorbeeld: http://pasteboard.co/22u7lv7D.png
In de tussentijd heb ik via Runkeeper mijn wandelingen gevolgd en ook ge-exporteerd, dat is de rode lijn.

Dit alles lukt mij dus niet met alleen Android, omdat ik dan zelf geen gps coordinaten uit de bestanden kan achterhalen. Daarom heb ik voor mijn vakantie deze app gebruikt: https://play.google.com/store/apps/details?id=at.xylem.mapin&hl=en

Alle foto's die ik in deze app neem zijn direct gekoppeld aan een locatie binnen de app. Ik kan deze direct exporteren als .kml bestand. Dit .kml bestand kan ik in Google Earth openen, en bevat zgn waypoints van elke plek waarop ik foto's gemaakt hebt. Als ik op de waypoints klik wordt de foto netjes geopend. Dit heeft allemaal perfect gewerkt, en ik ben blij met het resultaat. Dit is precies wat ik wilde.

Nu vraag ik mij alleen af of hier niet gewoon een makkelijkere manier voor is. Het lijkt mij enorm sterk dat Google hier totaal geen ondersteuning voor biedt, aangezien het mij zelf de optie geeft om foto's te geotaggen.

Wat ik het liefst wil: foto's die ik in het verleden heb gemaakt makkelijk exporteren naar een Google Earth bestand. Deze foto's zijn blijkbaar dus al gekoppeld aan een locatie door Google, maar deze kan ik tot nu toe nog niet vinden.

Uiteindelijk is het mijn doel om zo gedurende mijn leven de aarde in Google Earth te vullen met alle plekken waar ik ooit ben geweest over de jaren.

Iemand leuke ideeën hiervoor?