Nieuwe voeding waarschijnlijk

Pagina: 1
Acties:

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-02 13:15
Hi,

2 maanden geleden heb ik hier ook een topic geopend om advies te krijgen over de instabiliteit van mijn pc. Mijn computer valt namelijk regelmatig uit tijdens het gamen. (klinkt misschien gek, maar 90% van de crashes zijn gebeurd in laadschermen)
De meeste zeiden dat het aan m'n voeding ligt of aan de temperaturen. Aan de temperaturen lag het niet, want mijn CPU wordt maximaal 60 graden, en mijn GPU wordt maximaal 68 graden. De temperatuur van de GPU tijdens de stress test is niet te meten, want dan kapt ie er gelijk weer mee.

Ik zoek een?

Voeding die minstens 4/5 jaar mee kan voor mijn systeem.

Wat is je budget?
Ik heb ongeveer een budget van ~100€ , Ik weet niet of ik alle 100€ nodig heb, maar als dat wel het geval is, maakt het niet uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet echt thuis in voedingen, dus ik sta open voor alle merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
lk game voornamelijk op mijn pc (CS:GO, GTA V, BO3 en Project Cars), maar kijk ook gewoon filmpjes op Youtube. Ik doe niet aan video editing of iets dergelijks

Dit is op het moment mijn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 168,90€ 168,90
1Gigabyte GA-Z97M-DS3H€ 99,95€ 99,95
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 216,19€ 216,19
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 44,43€ 44,43
1Sharkoon VG4-W Blauw€ 31,95€ 31,95
1Noctua NH-U9S€ 47,-€ 47,-
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R€ 67,51€ 67,51
1Sharkoon WPM500 Bronze€ 50,95€ 50,95
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 726,88

Zoals jullie waarschijnlijk kunnen zien, zou mijn voeding dit makkelijk aan moeten kunnen. Nou staat Sharkoon niet echt bekend om hun voedingen, maar dit wattage zit ruim boven maximum power output van mijn pc. Ik heb alle andere onderdelen getest of ze allemaal goed functioneren (Processor, RAM, SSD + HDD, moederbord valt volgens mij niet echt te testen voor zover ik weet). De videokaart kan ik helaas niet testen onder 100% load want dan valt mijn pc weer gelijk uit.

Ik heb zelf werkelijk waar geen idee wat voor voeding nou voldoende is voor mijn pc, dus daarom vraag ik hier nu om hulp :D Ik heb natuurlijk alvast een beetje onderzoek gedaan, en volgens mij lijken Corsair en Seasonic wel goede en betrouwbare merken. Maar, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Verwijderd

Neem voor de voeding een pricewatch: Corsair CX450M welke een zeer goede prijs/kwaliteit heeft.

Zit ook nog even naar de temperaturen te kijken en vind dat de cpu te warm wordt onder de Noctua koeler. Er van uitgaande dat de koeler goed is gemonteerd geeft dat aan dat de airflow in de behuizing onder de maat is. Dat is ook mijn ervaring met deze behuizing, slechte airflow. Om te vergelijk: draai zelf met een i5-4430 die stresst niet warmer wordt dan 52 graden, gekoeld door een pricewatch: Arctic Cooling Alpine 11 PLUS in een pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart. De Noctua koelt beter dan een Alpine 11!
Je zou kunnen kijken voor een veel betere behuizing aangezien het vervangen van de voeding prijstechnisch mee valt.

• Mitch. V
Er van uitgaande dat de koeler goed is gemonteerd geeft dat aan dat de airflow in de behuizing onder de maat is. Dat is ook mijn ervaring met deze behuizing, slechte airflow.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, want van een 30€ behuizing mag je inderdaad niet veel airflow verwachten die met dit prijskaartje ook al ventilatoren met ledjes en een window op je side panel. m.b.t de voeding, is 450w niet net op het randje? als dat zo is gaat de voeding waarschijnlijk niet 4/5 jaar mee? of ben ik dom en onderschat ik de kwaliteit van corsair? (heb namelijk geen ervaring met corsair). 8)7

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-02 20:23
Mitch. V schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, want van een 30€ behuizing mag je inderdaad niet veel airflow verwachten die met dit prijskaartje ook al ventilatoren met ledjes en een window op je side panel. m.b.t de voeding, is 450w niet net op het randje? als dat zo is gaat de voeding waarschijnlijk niet 4/5 jaar mee? of ben ik dom en onderschat ik de kwaliteit van corsair? (heb namelijk geen ervaring met corsair). 8)7
Je overschat het gebruik van je Pc. Je kan wel een 750watt voeding halen maar als je max maar 250 gebruikt is dat natuurlijk zonde geld. Het is niet zo dat hoe meer watt je over hebt hoe langer hij mee gaat. Volgens de roadmaps worden GPUs en CPUs alleen maar zuiniger dus dan zit je sowieso al goed. Nu heeft de corsair een behoorlijk goede kwaliteit. Kortom gwn doen!

• Mitch. V
Ok, Dankjewel voor het antwoord! Dan ga ik van't weekend wel de voeding halen. door de weeks is het bij mij nogal druk :D

• Mitch. V
Update: Ik heb de drivers van mijn videokaart opnieuw geïnstalleerd met een nieuwere versie (16.6.2). het lijkt er op dat het weer werkt, maar ik kijk er nog wel even tegenaan en zal kijken wat er gebeurt. Stress test doet het ook gewoon (FurMark, 8x MSAA, Dynamic Background, alles erop en eraan). 't is wel een beetje gek vind ik, want bij een iets oudere driver moet alles toch ook gewoon goed kunnen lopen? Ik heb afgelopen maand maar eens naar Windows 10 geupgrade, maar toen bleef ik nog steeds dezelfde driver gebruiken.

Verwijderd

Misschien was de driver niet compatibel met Windows 10.

• Mitch. V
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar voor ik de nieuwe drivers had werkte FurMark heel soms, dus ik zou dan ook niet weten waardoor dat zou kunnen komen...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
misschien heeft windows de drivers niet goed omgezet.? kunnen 1000 en 1 reden zijn. Het werkt en dat is het belangrijkste.

• Mitch. V
Update 2: Ehm, ik vind het zelf nu wel een beetje raar worden. Zoals ik gisteravond zei, had ik de drivers van de videokaart opnieuw geïnstalleerd. Nadat ik dat had gedaan, zette ik gelijk FurMark aan om te kijken of het werkte. Ik heb het een kwartiertje laten draaien. Geen enkel probleem. Nu, ik start een spel op (CS:GO) en tijdens het laadscherm crasht mijn computer weer... Ik heb het ook bij GTA V geprobeerd, maar was precies hetzelfde. Dit zou dus kunnen betekenen dat het niet aan mijn voeding zou liggen, want de voeding kon het gisteravond gewoon 'volhouden' terwijl alles maximaal belast werd. Ik weet echt niet wat ik moet doen en wat er aan de hand is...
Pagina: 1