Wij zijn aan het kijken naar een nieuwe ketel. Maar ik twijfel of een cv verstandig is of dat we voor wat anders moeten gaan.Huidige situatie;
- bouwjaar huis en ketel 2003 (ketel kombikompakt hr3, werkt nog wel)
- zonnepanelen; jaarlijks overschot zo'n 700kwh.
- zonneboiler, 80l.
- pelletkachel komt binnen nu en 3 weken voor verwarming beneden. (Deur open naar boven voor bijverwarming boven).
- bad wordt 1x pw gebruikt, elke dag douchen. Kan wel 5min langer wachten totdat bad vol is.
- inhoud huis; ongeveer 500 kuub
- isolatie; goed tot zeer goed.
Verbruik afgelopen jaar;
Gas; 780 m3
Stroom; -700 kWh
Wat is verstandig om te doen?
Nieuwe ketel? Aangeraden wordt me de remeha cw5 met isense, voor zo'n 1500 euro.
Heb ook wel oor naar een warmtepomp, maar hoe verwarm ik het douchewater dan nadat de boiler leeg is en waar hang je dat neer? Airco boven misschien?
Ik kan me voorstellen dat de boiler alleen het warme water niet kan aanleveren (winter).
Wat adviseren jullie?
- bouwjaar huis en ketel 2003 (ketel kombikompakt hr3, werkt nog wel)
- zonnepanelen; jaarlijks overschot zo'n 700kwh.
- zonneboiler, 80l.
- pelletkachel komt binnen nu en 3 weken voor verwarming beneden. (Deur open naar boven voor bijverwarming boven).
- bad wordt 1x pw gebruikt, elke dag douchen. Kan wel 5min langer wachten totdat bad vol is.
- inhoud huis; ongeveer 500 kuub
- isolatie; goed tot zeer goed.
Verbruik afgelopen jaar;
Gas; 780 m3
Stroom; -700 kWh
Wat is verstandig om te doen?
Nieuwe ketel? Aangeraden wordt me de remeha cw5 met isense, voor zo'n 1500 euro.
Heb ook wel oor naar een warmtepomp, maar hoe verwarm ik het douchewater dan nadat de boiler leeg is en waar hang je dat neer? Airco boven misschien?
Ik kan me voorstellen dat de boiler alleen het warme water niet kan aanleveren (winter).
Wat adviseren jullie?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192