Toon posts:

Zal deze upgrade een performance increase leveren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Kan ik een performance increase verwachten als ik deze video kaart aanschaf?
MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G

Ik sta ook open voor andere suggesties

Relevante software en hardware die ik gebruik

cpu : Intel(R) Core(TM) i5-4690 CPU @3.5GHz
gpu : MSI GeForce GTX 770 2GB OC
ram : 12gb
PSU is voldoende

Het gaat om het spel Overwatch, speel op het moment op low settings wat ik geen probleem vind , maar ik haal ongeveer 140-150 fps als er niks gebeurt in het spel, ik heb een 144hz monitor dus wil ook steady minimaal 144fps om het beste uit mijn spel te halen.
+ huidige kaart is al een dagje ouder dus niet verkeerd om te upgraden
Kan eventueel ook een betere en duurdere video kaart halen maar zie hier niet echt het nut van in omdat ik voor de rest geen grafisch zware spellen speel.
aub geen comments met dat mijn huidige onderdelen goed genoeg presteren , ik speel op een hoger niveau en dus is het voor mij belangrijk dat alles zo soepel mogelijk draait.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wel gevonden dat er een increase zal zijn maar niet of dit voor mij genoeg is, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Bij voorbaat dank.

mvg

Alle reacties

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-01 22:56
Bekijk de markt even 1 maand en kijk wat de GTX 1060 vs RX480 oplevert. Ik vind het een slechte timing om nog een 960 te kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door anessie op 29-06-2016 04:29 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 04:14:
Mijn vraag

PSU is voldoende

Het gaat om het spel Overwatch, speel op het moment op low settings wat ik geen probleem vind , maar ik haal ongeveer 140-150 fps als er niks gebeurt in het spel, ik heb een 144hz monitor dus wil ook steady minimaal 144fps om het beste uit mijn spel te halen.
Kan eventueel ook een betere en duurdere video kaart halen maar zie hier niet echt het nut van in omdat ik voor de rest geen grafisch zware spellen speel.
aub geen comments met dat mijn huidige onderdelen goed genoeg presteren , ik speel op een hoger niveau en dus is het voor mij belangrijk dat alles zo soepel mogelijk draait.

Wel gevonden dat er een increase zal zijn maar niet of dit voor mij genoeg is, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Bij voorbaat dank.

mvg
Even FYI, wil je steady 144Hz op EPIC doen in Overwatch is een GTX1080 nog maar net voldoende.

Maar op dit moment is een 960 echt een gruwelijk slechte koop qua prijs/prestatie. Wacht even een week of twee en neem een RX480, die is ongeveer 2x zo snel en nauwelijks duurder.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Een GTX 960 is geen upgrade tov een GTX 770 http://www.techspot.com/r...tch-benchmarks/page2.html, integendeel. Zoals hierboven aangegeven is het waard te wachten op de nieuwe generatie kaarten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 07:04 ]

• Don2one
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik wilde geen nieuwe topic openen voor dit vraagje, maar weten jullie of ik vooruit ga met een RX 480, heb nu een 290x liggen.

Ik zou ook even wachten op de release, vandaag dus maar ik zou toch even wachten.

iRacing

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Don2one schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:09:
Ik wilde geen nieuwe topic openen voor dit vraagje, maar weten jullie of ik vooruit ga met een RX 480, heb nu een 290x liggen.

Ik zou ook even wachten op de release, vandaag dus maar ik zou toch even wachten.
Lees de vele benchmarks eens na. Die zijn allemaal vandaag om 15.00 gereleased.

In het AMD discussie topic vind je er meerdere en ook op de frontpage van tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Snap jullie reacties , wil toch even kwijt dat ik geen behoefte heb om op epic/ultra te gamen , low/medium is hoog zat ( misschien zijn er hier meer mensen die weten dat als je op een hoger niveau en toernooien etc speelt het meestal gunstiger is om op lage settings te spelen).

Maar wil liever ook geen maand +- wachten mede omdat het spel nog redelijk nieuw is en ik aan de top wil blijven.

Kunnen jullie nog iets anders aanraden of kan ik echt beter wachten op de RX480? en past die dan ook in mijn systeem?

• Don2one
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Bedankt LegendareN zal ik zeker doen.
RX480 is vandaag officieel uit. Dus je kunt hem wel halen.

Met betreft of het past, dat zul even moeten nakijken. Kijk wat de lengte van je huidige kaart (internet)
en zoek dan even op hoelang de 480 is. Ze zijn nu al te bestellen tussen de 280 - 330 euro. Succes

iRacing

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 04:14:
Mijn vraag

PSU is voldoende

Bij voorbaat dank.

mvg
Ik zou dan voor de 480 kiezen. Die gaat nog wel een paar jaar mee voor 1080p en je kan ook VR gebruiken wanneer je daar eens mee start (nu nog belachelijk duur maar dat kan best over 2 jaar heel anders zijn). :)
Don2one schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:09:
Voor de meeste spellen en synthetische benchmarks presteert de 390 net iets beter (5%) dan de 480.
Het is dus geen upgrade, tenzij jij gek wordt van het lawaai van jouw kaart. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 18:30 ]

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 13:01
Heeft het uberhaupt zin om 144fps na te streven? Ik twijfel of je verschil gaat zien bij iets boven de 60fps, en zelfs dat is ruim.

Verwijderd

SndBastard schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:41:
Heeft het uberhaupt zin om 144fps na te streven? Ik twijfel of je verschil gaat zien bij iets boven de 60fps, en zelfs dat is ruim.
Er zijn mensen die 10 op 10 keer het verschiil kunnen aangeven bij een blinde test. Dus ja. :)
Maar of dat het voor jou of mij zin heeft, geen idee. 120 vs. 60 is wel heel erg duidelijk voor veel mensen, het gaat niet om wat je ziet, het gaat om hoe het voelt. Dat klinkt vaag maar daarmee doelen ze op de lag tussen de input en beeldverwerking. Dat is trouwens veel erger met VSync aan.
Het is natuurlijk ook maar net wat je wil en kan betalen maar ik zou zeker experimenteren met hogere FPS en lagere instellingen voor actiespellen als je een scherm hebt wat het ondersteunt. :)
Een spel is interactief, mooie graphics zien is geweldig maar tijdens de gameplay moet het vooral lekker soepel draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 18:56 ]

Pagina: 1