Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Bud Spencer is overleden

Afbeeldingslocatie: http://nl.budspencerofficial.com/shared/touch-icon-ipad.png Afbeeldingslocatie: http://nl.budspencerofficial.com/images/budSpencerOfficialLogo_final_menu.png

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2016/06/27/294793/864x486.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img1.telestar.fr/var/telestar/storage/images/media/images/2014/photos/bud-spencer/254413-1-fre-FR/Bud-Spencer_width620.jpg

Bud Spencer, acteur, filmmaker, Olympisch zwemmer, piloot, zanger en held, is overleden op de leeftijd van 86 jaar. Ik werd erop geattendeerd in het topic over het overlijden van acteur Götz George, welbekend van het personage Horst Schimanski in Tatort. Twee mensen bekend van TV waarmee ik ben opgegroeid.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTY5WDkwMA==/z/8JUAAOSwEK9T41jn/$_32.JPG

Ik heb nog enkele DVD's van Bud Spencer en heb als kind altijd enorm genoten van zijn films. Zeker de films met Terence Hill waren ongeëvenaard leuk. Ik herinner me nog de tijd dat je op je kinderfeestje een videoband mocht huren om te bekijken met je vriendjes. Steevast koos je dan een film van de Vier Vuisten, of welke andere titel dan ook, zolang Bud Spencer en Terence Hill maar te zien waren.

Afbeeldingslocatie: https://cinemafanatic.files.wordpress.com/2012/09/the_five_man_army_bud_spencer.jpg

De films waren overigens niet alleen leuk voor kinderen. Door mijn vader ben ik beide acteurs erg gaan waarderen en kijk ik scenes uit hun films met een grote glimlach terug. De laatste film die ik van hem gezien heb, was "Mord ist mein Geschäft, Liebling" uit 2009, wat best een leuke film was. Dit was tevens zijn laatste film. Hierna heeft hij nog in 2 series geacteerd en was hij dit jaar nog bezig met een korte film.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/OXYxSiKYc4w/maxresdefault.jpg

Bud Spencer was een heel succesvolle filmacteur aan het eind van de jaren '60; de jaren '70 en begin jaren '80. Later ging hij meer in TV-series spelen en ook daar kende hij successen. 86 Is een heel mooie leeftijd, maar je helden wil je natuurlijk nog langer bij je houden. Bud Spencer was trouwens niet zijn echte naam. Carlo Pedersoli veranderde omwille van zijn filmcarrière zijn acteernaam in Bud Spencer. Bud vanwege zijn favoriete biermerk en Spencer vanwege de acteur Spencer Tracy die hij bewonderde. Spencer speelde hoofdzakelijk in Spaghettiwesterns en actiefilms en -series. Alleen al met Terence Hill (net als Spencer een pseudoniem; in het echt Mario Girotti) maakte hij al 18 films. Daarnaast speelde hij nog in tientallen andere films. Bekende films van Bud Spencer zijn o.a. Quo Vadis, They Call Me Trinity, Miami Supercops, The Knock-Out Cop, Banana Joe en de ExtraLarge filmserie en Bigman filmserie. Naast de filmhoogtepunten hieronder, kan je op zijn eigen website ook een webserie bekijken over zijn films en leven.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Bud Spencer & Terence Hill Best of part 1

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Bud Spencer & Terence Hill Best of part 2

Bekijk op YouTube
Bud Spencer & Terence Hill Best of part 3

Bekijk op YouTube
Bud Spencer & Terence Hill Best of part 4

Bekijk op YouTube
Bud Spencer & Terence Hill Best of part 5

Bedankt voor zoveel fijne herinneringen en zoveel plezier.
Rust in vrede, Bud!

Homepage / IMDB / Wikipedia

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 29-06-2016 20:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
In elke film is zijn tekst door een andere acteur ingseproken, omdat zijn engels onvoldoende was hoorde ik gisteren op de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Geweldige flims hebben ze gemaakt, heb er altijd van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:47
Jeugd sentiment. Toch altijd jammer wanneer dit soort mensen overlijden.

RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn..... Dat was dé held (samen met Terence Hill). Italiaanse "Westerns".... Love them ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Af en toe gaat er niks boven een klassieke knokfilm. Als kind van genoten als de vier vuisten weer bezig waren op TV of op video. oOo oOo

Het humoristische knokfilm genre is een beetje uitgestorven in het westen sinds de jaren 80. Bestaat het vandaag nog wel?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Je hebt natuurlijk Jackie Chan, die bekend staat om zijn komische films waarin nogal veel geknokt wordt. Ik zie met zijn films nog de meeste gelijkenis. Enige raakvlakken zie ik bij Police Academy (wel knokken,maar veel minder) of Smokey and the Bandit en The Cannonball Run. In die laatste 2 series heeft het knokken plaatsgemaakt voor scheuren en slopen met auto's. Er staat me verder eigenlijk niet iets bij wat echt net als Bud Spencer en Terence Hill zo duidelijk om te lachen en te knokken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
Dank je wel Jorgen voor dit prachtig eerbetoon.

Was stevig slikken voor mij. Eerst de dreun van Götz George en dan nog deze (voor Bud zo klassiek) vuistslag boven op het hoofd van het overlijden van Bud Spencer.

Een leeftijd van 86 is natuurlijk prachtig. Waar het overlijden van Götz George geheel onverwacht was, is dit een leeftijd waarop het te verwachten was.

Samen met films van Winnetou waren de films van de Vier Vuisten mijn matinee opvulling in het lokale bioscoopje.

De stijl van Hill en Spencer liepen perfect in elkaar over. Hill met de koekenpan en Spencer met zijn vuist.

De westerns waren prachtig. Maar voor mij was het hoogtepunt van hun samenwerking toch Vier Vuisten op Safari. Een film die ik nog regelmatig terugkijk op dvd. Humor met een serieuze ondertoon.

En ik herinner met net als Jorgen ook zijn Extralarge films, waarin ik persoonlijk wel de samenwerking met Philip Michael Thomas genieten vond. Doch daarover zijn de meningen verdeeld.

Zucht dat wordt tijd vrijmaken. Had al het voornemen de Schimanski dvd's te gaan bekijken. Nu komen er de Bud Spencer films bij. Damn, ik word oud. Mijn jeugdsentiment acteurs beginnen ook van ouderdom om te vallen. Even geen gekke dingen doen Chuck, gun me even tijd dit te verwerken.

Bedankt Bud voor de leuke herinneringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Heel graag gedaan. Bud Spencer is één van mijn helden uit mijn jeugd en eigenlijk is-ie dat steeds gebleven. Ik las het en moest zelf ook even slikken. Hopelijk blijft Terence nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neosmoke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2022
Super films waren het, jaren geleden elke zondagmiddag 2 films op de Duitse RTL+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 21:37

bord4kop

maximaal 100KB!

jeugdsentiment inderdaad ;w

Heb nooit geweten dat het beide italianen waren :?

| Security Management |

Pagina: 1