Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-08 15:39
Ik ga een PC opbergkast bouwen waar mijn game pc en homeserver pc in moet komen.

Ik heb al een klein beetje een ideetje uitgewerkt.
De bedoeling is dat er ook een deurtje in komt.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/UN4Vn1kWfmSHcWlIUrfDuy2b/full.jpg?nohitcount=1

Links komt PC1, rechts PC2 en boven moet de PS4 komen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de PC's toch nog goed gekoeld worden? (Rooster in het deurtje/bovenkant, fan aan de achterkant etc.?

Materiaal dat ik wil gaan gebruiken is hout

[ Voor 4% gewijzigd door floris14 op 28-06-2016 23:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Ik zou onder de kast een loze ruimte maken met een paar fans zodat deze de "koele" lucht van onderuit door de kast naar boven blazen. Wel gebruik maken van een stoffilter natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:20

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Pfft wat meer moeite mag best floris, wat heb je zelf al bedacht behalve een paint tekening die je wss in 10 sec in elkaar hebt geflantst ?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee waarom het zo groot moet; je "homeserver" kan zo groot zijn als een Raspberry Pi en als ik de BBG mag geloven, kan je ook extreem goed gamen op een mini-ITX systeem. Daarmee is jouw kladje dus ongeveer 4x te groot (qua inhoud) dan je nodig zou hebben. Maar aangezien je helemaal niets post over wat er daadwerkelijk in de kast moet komen, blijft het enigszins raden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris14
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/J0GFaEiqf5MHcR52nlAAAHdt/full.jpg

PC1 moet de homeserver komen, een oude pc maten : 40 x 16 x 38 cm
PC2 daar moet de game pc komen; een Cooler Master CM 690 II case.

Bovenin moet op de PS4 komen.

Zelf had ik bedacht dat in het deurtje een rooster moet komen en aan de achterkant 2 fan's die de lucht weer er uit blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je weet dat warme lucht opstijgt en je je rooster nu onderaan hebt getekend?

En dat ik 0 opties zie om extra kabels in de PC's te prikken of in de PS4 zodat je makkelijk een extra USB-apparaat kan aansluiten of een tweede GPU zou plaatsen bijvoorbeeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris14
Aan de achterkant komt een gat voor alle kabels, het moet gewoon een soort kast worden waar ik de PC's in kan zetten zodat het mooi afgewerkt is. De systemen blijven gewoon in de case's en de case word weer in de kast gezet. Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

video van linus en zijn oplossing:
YouTube: Entertainment Center Cooling Mod - Linus DIY Method

EDIT:
Misschien nog een andere oplossing om stroom te krijgen voor de fans is door een 12v adapter te gebruiken en eventueel daaraan een molex te solderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Galinsky op 01-07-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het niet handiger om, in plaats van een heel kastje maken, eens rond te kijken bij bijvoorbeeld de IKEA of bij de KastenKoning op de hoek? Grote kans dat je een kastje vindt dat al bijna aan je wensen voldoet. En waarschijnlijk kom je aan het eind ook nog eens goedkoper uit...

Rest alleen nog het maken van een goede koeling... Hou in gedachte dat veel serverkasten altijd ventilatoren aan de bovenzijde hebben zitten. Daar heeft vast iemand aleens over nagedacht... Aan de onderzijde inlaatroostertje, zodat frisse lucht in je kast kan en je bent al een heel eind...

Wil je het nu helemaal mooi maken, dan voer je de koeling van je kast uit met zoiets: https://www.conrad.nl/nl/...c-20-tot-70-c-117323.html
Pagina: 1