Externe mail server en DNS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiinnoo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-10 09:50
Tweakers ik zit met het volgende.
Ik wil mijn mail en dns appart hebben. maar ik wil niet mijn mail zelf hosten omdat ik geen zin heb om de server 24/7 te laten draaien. Nu is de vraag weet iemand een bedrijf waarbij ik een pakket kan bestellen voor allen mail.

Het gaat om max 5 adressen en 3 domeinen.

kosten is niet echt een probleem (het ligt eraan wat ik er allemaal mee kan).

Mijn domeinen staan bij openprovider dus ik heb volledige controle over alles.

Ik heb al een paar bedrijven gevonden maar die zitten in de US:
ZOHO
MXRoute

Wie weet er nog een bedrijf die zoiets als de bedrijven hierboven doen, heb snel een antwoord nodig :)

Beste antwoord (via ggiinnoo op 28-06-2016 22:30)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Top :)

Dan zou ik eens kijken bij TransIP of PCextreme (update: is een rotbedrijf). Die bieden simpele accounts voor enkel mailhosting. Daar kun je je eigen domein aan koppelen en daarna kun je in de DNS van je domeinen de MX-records aanpassen naar de servers van TransIP of PCextreme.

En als je meer wilt, kun je ook Google Apps for your Domain, of MS Office 365 overwegen. Dan ben je zo'n 4 euro per mailbox per maand kwijt.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 14:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het MX-record zit gewoon in de DNS-server van je domein(en). Wil je dus een eigen DNS-server gaan draaien? Of wil je gewoon het MX-record naar je eigen MTA (mailserver) laten wijzen? Ik gok dat laatsten.

Wil je nou je eigen mailserver gaan hosten, of wil je gewoon een provider die wat persoonlijke mailboxen voor jou kan hosten, gekoppeld aan jouw domeinen?

Je gooit wel met termen, maar volgens mij ben je er nog niet echt achter wat je nou zegt. Vertel gewoon eens, in jouw taal, wat je wilt bereiken. Dan vertalen wij het wel naar jargon voor je. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 28-06-2016 22:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiinnoo
Room42 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:10:
Wil je nou je eigen mailserver gaan hosten, of wil je gewoon een provider die een persoonlijke mailbox voor jou kan hosten?
ik wil inderdaad een provider voor mijn mail. ik wil niks zelf hosten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Top :)

Dan zou ik eens kijken bij TransIP of PCextreme (update: is een rotbedrijf). Die bieden simpele accounts voor enkel mailhosting. Daar kun je je eigen domein aan koppelen en daarna kun je in de DNS van je domeinen de MX-records aanpassen naar de servers van TransIP of PCextreme.

En als je meer wilt, kun je ook Google Apps for your Domain, of MS Office 365 overwegen. Dan ben je zo'n 4 euro per mailbox per maand kwijt.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan ook bij bedrijven zoals Google en Microsoft. Dan gebruik je hun mail services met je eigen domein. Bij Google kost dat een paar euro per gebruiker per maand, bij Microsoft is het volgens mij onderdeel van Office 365.

Verder kan je zoals al gepost bij de meeste hosting bedrijven wel een mail service vinden. Naast TIP en PCX is ook OVH een aanbieder, maar ook KPN doet het bijvoorbeeld. Mail kan je ook als onderdeel van een hosting pakketje krijgen. Bij Leaseweb heb je bijv. voor het 3-euro pakket een paar mailboxen en 2GB mailbox space voor IMAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiinnoo
bedankt :)

of het wordt OVH of een VPS.
Pagina: 1