Toon posts:

SSD met OS verplaatsen naar andere laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai allen,

Ik heb een vraag. Ik heb niet lang geleden een SSD schijf in mijn mbp '10 geïnstalleerd. Afgelopen week heeft de laptop waterschade (lenzenvloeistofschade om precies te zijn :| ) opgelopen. Veel defecten: geluid, toetsenbord, accu stuk, trackpad kuren). Ik kan nu goedkoop een andere mbp (late '11) overnemen, hier wil ik mijn SSD met OS-El Capitan erop geinstalleerd in plaatsen.

Aangezien ik net een clean instal gedaan heb en hier erg veel tijd aan ben kwijt geweest, hoop ik dat er manieren zijn om dit sneller en tijdsefficiënter te doen. Ik heb een externe harde schijf om een backup mee te maken.

Is het mogelijk om de schijf direct over te zetten?

Zo niet, wat mijn verwachting is, wat zijn dan de opties?

Dank alvast voor de genomen moeite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Tja, wat heb je te verliezen als je het gewoon probeert? Je zegt net dat je een clean install hebt gedaan. Dus er staat geen belangrijke data op vermoed ik.
Er is veel te vinden op internet. Bij de 1 lukt het wel en boot ie gewoon, de ander moest zelfs compleet her-partitioneren.
Je bent een Tweaker.... dus probeer het zou ik zeggen. Er kan niks kapot.

Edit: lees wel dat het vaak na een tijdje een buggy systeem gaat worden. Dus ik denk dat je je antwoord daar al hebt. Overigens doet Google wonderen in dit geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Sircuri op 28-06-2016 22:06 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:34

SuBBaSS

-has Ryzen

Inderdaad, wat Sircuri zegt dus.
Gewoon even clean install eroverheen klappen op de vervanger.
Je 2010 heeft helaas geen thunderbolt aansluiting, anders had je de doelschijfmodus kunnen gebruiken.
Nu zit er zo te horen niets anders op dan op de "gare" nog proberen een backup te maken op die externe harde schijf via timemachine of door belangrijke bestanden uit je thuismap naar die externe schijf te kopiëren. Even een usb muis aansluiten zou wel handig zijn als je trackpad kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan altijd nog OSX herinstalleren met behoud van bestanden door de recovery in te gaan gelukkig, mocht er iets niet goed willen werken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Er is geen verschil tussen de build van OSX El Capitan op een '10 en '11 dit zou dus in theorie gewoon moeten kunnen zonder herinstallatie.
Zou voor de zekerheid wel een NVRAM reset uitvoeren op de '11 alvorens het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gaat waarschijnlijk gewoon goed. Je kan ook vanaf een TimeMachine backup terugzetten, dan worden eventuele gemiste onderdelen toegevoegd. Het verschil tussen de 2010 en de 2011 is echter niet erg groot en waarschijnlijk zullen alle drivers en instellingen op beide apparaten gewoon werken.
Pagina: 1