Tijdelijk internet voor thuis in verband met reizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warzaw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-07 16:12
Beste medetweakers,

Voor mijn werk heb ik regelmatig opdrachten in het buitenland. Daarna ben ik weer een aantal maanden terug. Nu heb ik al een tijdje Internet van Ziggo gehad, maar deze opgezegd toen bleek dat ik steeds vaker van huis was. De kosten lopen dan door en voor Internet en tv was dat al snel rond de €50 per maand. Telkens opzeggen en weer aansluiten voor twee maanden is ook niet handig en een hoop logistiek gedoe (modem terugsturen etc.) plus er gaat veel tijd overheen.

Daarom ben ik op zoek naar een alternatief hiervoor. Zelf had ik bedacht om te tetheren via het 3G netwerk. Mijn netwerkprovider Simyo raadt echter af dit te doen plus het is relatief traag heb ik gemerkt. Daarnaast lopen de kosten snel op. Elke keer 500MB extra voor vijf euro gaat toch best hard (heb vorige keer 8x bij moeten kopen). Ik doe niet extreem veel, geen films of muziek streamen bijvoorbeeld maar over een aantal weken telt het toch al snel op.

Er zijn vast meer mensen met dit probleem en ik weet niet waar ik op moet zoeken. Hebben jullie enig idee in welke hoek ik het nog kan zoeken? Misschien is een pocket WiFi met een deftig verbruik wel wat, maar dan ben je denk ik net zo duur of zelfs duurder uit...

Snelle alternatieven:
- Gunst van de buren vragen of ik hun WiFi zou mogen gebruiken, vind dat zelf niet relaxed ook al doe ik geen waanzinnige dingen.
- Koffiezaakjes met WiFi. Niet handig, werkt soms brak en je zit niet echt lekker met een laptop in het café. Bovendien is het zeer onverstandig secure dingen te doen zoals inloggen of banktransacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21
Als ik even google op "goedkoop internet" dan vind ik wel een aantal mogelijkheden, waaronder DSL, maar ook goedkope glasvezel (als dat bij je in de buurt ligt). Is dat geen oplossing?

Een andere mogelijkheid is toch de WIfi van de buren, maar dat je voor de maanden dat je hiervan gebruik maakt hun Internet (volledig) betaald. Dan hoef je je niet bezwaard te voelen.

[ Voor 33% gewijzigd door kzin op 28-06-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:37
Je zegt dat je niks "zwaars" met je verbinding doet, dus een goedkoop internetabonnement voldoet lijkt me.
Goedkoopste wat je nu kunt krijgen is Tele2 tot 20Mbit voor €22,00. Check van tevoren wel even de technische mogelijkheden op jouw adres via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ .
In jouw geval lijkt mij dit het handigst want goedkoop, snel genoeg en voor jou alleen. 3G/4G als alternatief voor thuisaansluiting zou ik als ik jou was voorlopig nog niet aan beginnen, is erg duur en verbindingskwaliteit laat nog eens te wensen over.

In het verleden was er mogelijkheid voor ADSL abonnement met maandcontract, waarbij je om paar maanden aan- of af kon laten sluiten. Dat was in jouw geval ook een oplossing geweest, maar de provider is gestopt, dus daar heb je helaas niks meer aan.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warzaw
kzin schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:29:
Als ik even google op "goedkoop internet" dan vind ik wel een aantal mogelijkheden, waaronder DSL, maar ook goedkope glasvezel (als dat bij je in de buurt ligt). Is dat geen oplossing?
Helaas geen glasvezel bij mij in de buurt en voorlopig gaat dat er nog lang niet komen. Dus ben ik toch al snel aangewezen op DSL inderdaad.
Een andere mogelijkheid is toch de WIfi van de buren, maar dat je voor de maanden dat je hiervan gebruik maakt hun Internet (volledig) betaald. Dan hoef je je niet bezwaard te voelen.
Dat is nog wel een optie inderdaad. Ik verwacht niet dat mijn medebewoners in het complex zo intensief gebruik maken van het internet gezien zij al iets meer op leeftijd zijn. Ik zal eens kijken of zoiets mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

T-mobile '4G voor thuis' een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warzaw
Anoniem: 444220 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:12:
T-mobile '4G voor thuis' een optie?
Dit lijkt wel veel op wat ik zoek. Het is nog steeds wel €30 voor 25GB maar zeker interessante optie! Ik zal hier eens serieus naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warzaw
timmie1 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:51:
Je zegt dat je niks "zwaars" met je verbinding doet, dus een goedkoop internetabonnement voldoet lijkt me.
Goedkoopste wat je nu kunt krijgen is Tele2 tot 20Mbit voor €22,00. Check van tevoren wel even de technische mogelijkheden op jouw adres via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ .
In jouw geval lijkt mij dit het handigst want goedkoop, snel genoeg en voor jou alleen. 3G/4G als alternatief voor thuisaansluiting zou ik als ik jou was voorlopig nog niet aan beginnen, is erg duur en verbindingskwaliteit laat nog eens te wensen over.
Een vaste aansluiting heeft inderdaad nog wel de voorkeur, maar ik vind het wel zonde om doorlopende kosten te maken terwijl je er eigenlijk geen gebruik van maakt. Het is zeker aantrekkelijk geprijsd. Ook deze optie neem ik mee!
In het verleden was er mogelijkheid voor ADSL abonnement met maandcontract, waarbij je om paar maanden aan- of af kon laten sluiten. Dat was in jouw geval ook een oplossing geweest, maar de provider is gestopt, dus daar heb je helaas niks meer aan.
Jammer inderdaad want dat zou het mooiste zijn geweest. Tussendoor pauzeren is wat je eigenlijk zoekt, zonder de rompslomp van terugsturen, installeren etc. Dat werkt eigenlijk alleen als je er jaren gebruik van kan maken, i.e. genesteld bent op een vaste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hebben je buren niet een Ziggo hotspot oid aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Je zegt dat je het zonde vindt om €50 per maand te betalen voor internet. Heb je dat niet voor je huur, gas, water, licht en alle andere lasten dan? Je zult misschien een paar tientjes kunnen winnen met noodgrepen zoals hierboven genoemd, maar compenseert je werkgever niet gewoon voor het feit dat je in het buitenland zit (je normale salaris + buitenlandvergoeding + hotel bvb)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt me als use-case voor 4G, waarbij je *als* je thuis bent meer voor data betaalt dan een vaste verbinding, maar anders minder/niet.

Heb je trouwens een werktelefoonabo? Allicht op werk probleem voorleggen en overleggen wat daarmee mogelijk/toegestaan kan zijn, evt met bijbetaling van jouw kant.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warzaw
SeatRider schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:07:
Je zegt dat je het zonde vindt om €50 per maand te betalen voor internet. Heb je dat niet voor je huur, gas, water, licht en alle andere lasten dan?
Ik woon al een tijdje in een koopwoning en behalve hypotheek stopt het meeste dus. Alternatief zou zijn om te verhuren, maar dat is aan talloze regels en contracten verbonden. Niet onmogelijk, wel bijzonder lastig. Ik zit er niet heel erg mee om dat kwijt te zijn. Voor Internet en TV betaal ik in tegenstelling tot GWE bijvoorbeeld wel terwijl ik er geen gebruik van maak. Verder is de verhouding natuurlijk zoek omdat hypotheek wel een heel stuk meer is, maar daar kom je niet zomaar even vanaf ;)
Je zult misschien een paar tientjes kunnen winnen met noodgrepen zoals hierboven genoemd, maar compenseert je werkgever niet gewoon voor het feit dat je in het buitenland zit (je normale salaris + buitenlandvergoeding + hotel bvb)?
Ik ben met je eens dat het schraperig klinkt. Maar ik vind het zo dom om maandenlang te betalen zonder dat je er gebruik van maakt. Het is toch een €600 op jaarbasis. Niet dat ik erop failliet ga, maar het is meer een principekwestie vrees ik.

Werkgever vergoed vrijwel alle buitenlandkosten. Overnachtingen, autohuur, benzine en eten/drinken. Ik krijg een kleine detacheringsbonus. Al met al is het dus wel prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warzaw
dion_b schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:46:
Dit klinkt me als use-case voor 4G, waarbij je *als* je thuis bent meer voor data betaalt dan een vaste verbinding, maar anders minder/niet.
Ja dat is bijvoorbeeld dat van T-Mobile. Ik ga eens kijken of dat wat is.
Heb je trouwens een werktelefoonabo? Allicht op werk probleem voorleggen en overleggen wat daarmee mogelijk/toegestaan kan zijn, evt met bijbetaling van jouw kant.
Nope, helaas geen telefoon van het werk ;) . Anders was dat inderdaad wel een optie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ziggo / KPN FON hotspot ( en van een goede bekende een login regelen? )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

warzaw schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:00:
[...]

Ja dat is bijvoorbeeld dat van T-Mobile. Ik ga eens kijken of dat wat is.

[...]

Nope, helaas geen telefoon van het werk ;) . Anders was dat inderdaad wel een optie geweest.
Wacht even, je moet voor je werk half Europa afreizen voor langere tijd, maar basics als dit zijn niet geregeld? Lijkt me sowieso iets om aan te kaarten bij werkgever (ook als het een detacheerder is), zeker met veel internationaal gereis voor het werk is dit niet meer dan normaal. Ik kom hooguit paar keer per jaar een paar dagen in buitenland voor m'n werk, maar heb toch netjes een SIM van de zaak met buitenland actief incl data roaming - voor rekening van het bedrijf.

Ben je ZZP'er? In dat geval pittig gesprek met jezelf voeren en hetzelfde regelen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Onderscheid Vodafone Thuis zich niet om via DSL en glasvezel de mogelijkheid te bieden om hun diensten te pauzeren? Ik weet niet wat voor voorwaarden hieraan kleven maar wellicht het overwegen waard.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:18
Ik zou het gewoon aan m'n buren vragen. Daarnaast kan je ze aanbieden om een bedrag per maand te betalen voor het gebruik van hun wifi (ligt ook aan de relatie die je met ze hebt).

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 11:40
Ik ben wel nieuwsgierig of je uiteindelijk een oplossing hebt kunnen vinden.

Mocht je nog geen oplossing gevonden hebben: 4G voor thuis van T-Mobile is nu uit de pilotfase en dus voor alle klanten beschikbaar. Bundels van 25GB, 50GB of 100 GB die je per maand kunt wisselen. Is een bundel per ongeluk op, dan kan je bundels bijkopen. Ben je weg, dan kan je het abonnement pauzeren. Als je pauzeert betaal je 5,- euro per maand om aangesloten te blijven, verder niets. Tot je weer een thuisbundel aansluit.
Pagina: 1