iPhone 6S geeft melding niet gecertificeerde accessoire

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
Hallo allemaal,

Ik heb van de week deze oplaadkabel besteld aangezien hij me erg handig leek: http://www.geeektech.com/...one-ipad-usb-kabel-m.html

Vandaag is deze binnen gekomen, en hij laadt mijn iPhone gewoon op. De iPhone geeft echter de melding: deze kabel of dit accessoire is niet gecertificeerd en werkt mogelijk niet goed met deze iPhone'.

Het zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn of deze accessoire wel of niet gecertificeerd is. Ik vraag mij echter wel af of dit geen mogelijke schade met zich meebrengt aan mijn iPhone.
Ervaringen en tips zijn zeer welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Beetje retorische vraag, niet waar ?

Als iets gecertificeerd is voor iets, dan is dit goedgekeurd en getest door de fabrikant (lees: certificaat en in dit geval ook een chip die dit doorgeeft aan het toestel)
Dus iets wat niet is gecertificeerd (lees: goedgekeurd en getest door de fabrikant) kan altijd het risico met zich mee brengen dat het wellicht nu werkt maar na een update wellicht niet meer (goed) werkt en ook het risico met zich mee brengen dat het de Iphone kan beschadigen/vernielen.

Maar dat had je zelf ook kunnen verzinnen niet waar ?

Minimaal 1 Google actie had je ook het antwoord gegeven:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204566

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 28-06-2016 21:01 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hetzelfde effect wilt, begin dit jaar of vorig jaar zag ik op Kickstarter het bedrijf Znaps voorbij komen. Leek mij wel een handige oplaadkabel. Is precies hetzelfde als wat jij besteld hebt, volgens mij zit hier wel een certificaat bij en moet die het dus gewoon doen.

Voor je probleem nu, meestal als je hem vaker erin en eruit doet geef die de melding een enkele keer niet. Blijft die elke keer de melding geven kan je beter een andere kabel kopen. Soms geeft hij de melding ook later pas, waardoor je hem in de nacht niet heb opgeladen bijvoorbeeld.

Mijn advies is, wil je hetzelfde effect koop dan Znaps of een soortgelijk product. Of koop een Belkin kabel, heb de mijne nu al een jaar en hij is nog niet kapot, waar een originele Apple kabel allang gebroken zou zijn bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Jelmar1990 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:53:
Vandaag is deze binnen gekomen, en hij laadt mijn iPhone gewoon op. De iPhone geeft echter de melding: deze kabel of dit accessoire is niet gecertificeerd en werkt mogelijk niet goed met deze iPhone'.
Dat kan twee redenen hebben:
- De chip is nep.
- De kabel is van slechte kwaliteit dat de spanning te ver zakt. En geloof mij, er is veel meuk te koop. De reden dat de apple kabels zo duur zijn is mede om de chip, en omdat ze meer dan dun apenhaar gebruiken voor de stroom.