Hallo allemaal.
Om een lang verhaal kort te houden, onze laptop is aan het overlijden *insert zielige viool muziek*, zonde maar ben er niet al te rouwig om om eerlijk te zijn...
Nu speelde ik al langer met het idee om een htpc samen te stellen en te maken maar door bovenstaande gebeurtenis ga ik er toch iets meer van moeten verwachten niet veel meer maar toch.
In eerste instantie wilde ik de htpc als films en series "producent"gaan gebruiken door middel van nieuws groepen, netwerk opslag en natuurlijk het afspelen van films en series. Nu zal hij helaas ook moeten fungeren voor de mail en het betere Internet gebruik wat soms makkelijker gaat met de computer dan met de telefoon. Nu vroeg ik mij af of het enigszins makkelijk en mogelijk is om de pc te kunnen zien en bedienen met onze telefoons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk zoals hier boven al reeds omschreven, spotnet, downloadbakje, nas achtig gebruik en het huis tuin en keuken gebruik soms.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kom zelf rond de €500 uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 250GB ssd
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Htpc case dit is een grotere kast en ben nog niet helemaal zeker hier over... grotere voor het eventueel bijplaatsen van een video kaart voor 4k weergave mocht het nodig zijn.
Voeding staat ook niet vast.
Blu Ray speler optioneel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag verbruik gezien hij ook als een soort nas gaat fungeren en stil.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Gezien ik zelf nog nooit een systeem heb gebouwd zou ik graag willen weten of mijn keuzes kunnen en of ik dingen beter kan aanpassen. Is een module voor een afstand bediening handig? Heb zelf een harmony afstandsbediening.
Eventuele adviezen en tips zijn zeer gewaardeerd.
Om een lang verhaal kort te houden, onze laptop is aan het overlijden *insert zielige viool muziek*, zonde maar ben er niet al te rouwig om om eerlijk te zijn...
Nu speelde ik al langer met het idee om een htpc samen te stellen en te maken maar door bovenstaande gebeurtenis ga ik er toch iets meer van moeten verwachten niet veel meer maar toch.
In eerste instantie wilde ik de htpc als films en series "producent"gaan gebruiken door middel van nieuws groepen, netwerk opslag en natuurlijk het afspelen van films en series. Nu zal hij helaas ook moeten fungeren voor de mail en het betere Internet gebruik wat soms makkelijker gaat met de computer dan met de telefoon. Nu vroeg ik mij af of het enigszins makkelijk en mogelijk is om de pc te kunnen zien en bedienen met onze telefoons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk zoals hier boven al reeds omschreven, spotnet, downloadbakje, nas achtig gebruik en het huis tuin en keuken gebruik soms.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kom zelf rond de €500 uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 250GB ssd
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | MSI B150M MORTAR | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Silverstone Grandia GD05B | € 103,50 | € 103,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | LG DVR-BluRay Combo Zwart | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 532,24 | |
Htpc case dit is een grotere kast en ben nog niet helemaal zeker hier over... grotere voor het eventueel bijplaatsen van een video kaart voor 4k weergave mocht het nodig zijn.
Voeding staat ook niet vast.
Blu Ray speler optioneel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag verbruik gezien hij ook als een soort nas gaat fungeren en stil.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig.
Wat verwacht je van ons?
Gezien ik zelf nog nooit een systeem heb gebouwd zou ik graag willen weten of mijn keuzes kunnen en of ik dingen beter kan aanpassen. Is een module voor een afstand bediening handig? Heb zelf een harmony afstandsbediening.
Eventuele adviezen en tips zijn zeer gewaardeerd.
[ Voor 36% gewijzigd door bjorn1 op 28-06-2016 21:17 . Reden: Pricewatch aanpassingen ]