Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Mijn vraag:
Ik heb al een jaar een Surface RT en de laatste tijd valt hij heel vaak op blauw scherm midden in het gebruik van apps. Het is een hele donker blauwe kleur tegen zwart aan en het geluid gaat meestal nog wel door als ik gewoon een film of iets dergelijks aan het kijken ben. Maar ik kan helemaal niks meer, de enige optie die ik dan over houd is de uitknop inhouden tot die uitgaat en opnieuw opstarten. Dan doet die het weer. Dit had ik eerst altijd heel soms jullie het heel vaak en heel irritant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan er op internet niks over vinden en kwam daarom met dit forum. Ik hoofdmacht jullie me kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Lastig te zeggen. Doe eens een complete reset, fabrieksherstel of hoe dat ook mag heten. Backup je belangrijke data wel eerst even. Als die het dan nog steeds doet (zonder updates te installeren) dan is er hardwarematig iets aan de hand.

[ Voor 28% gewijzigd door ToFast op 28-06-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En geef even wat specifieke informatie. Er zijn nogal wat types "Surface RT". En maak misschien een foto van het fenomeen. Staat er dus geen tekst in beeld als hij crasht?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Reset nog nooit gedaan maar is al vanaf het begin dat ik hem van een andere tweaker heb gebeurde dit alleen nu veel vaker.
Als het weer gebeurd maak ik even een foto, maar er is geen tekst alleen een hele diepe kleur. Als je in een donkere kamer zit zie je dat het een blauwe kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heb je hem, toen je hem kocht, niet gereset? Dat zou ik dan eerst doen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Jawel toen was die gereset. Maar nog steeds is die niet weggevallen... Wat normaal al wel zou zijn gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hleczdxnomxar.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door RonaldMuijs op 29-06-2016 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Is dat niet gewoon 'zwart met de backlight aan'?

En je geeft ook geen antwoord op de andere vragen -O-

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 29-06-2016 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
Op welke vragen geef ik geen antwoord? De gloed zit alleen in de hoeken, maar ik krijg het gewoon als ik midden in iets zit. Dus al is het zwart met blscklight hoe kan dat elke keer in beeld komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Op welk type Surface RT je nou precies hebt :) En nu we weten dat het geen blauw scherm is maar een zwart scherm, maakt dat het Googlen ook een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
pricewatch: Microsoft Surface RT 64GB + Touch Cover Zwart Deze heb ik. Maar kon zelf geen overeenkomende problemen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik denk dat dit probleem alleen voorkomt als je kort daarvoor een app als bijv. RTLXL of Uitzending gemist (fullscreen) hebt gebruikt. Dat is namelijk wat er bij mij daarna geregeld gebeurt: het scherm gaat op zwart en reageert niet meer normaal op aanrakingen (al voel je nog wel de feedback wanneer je je vinger onderaan op het Windows logo plaatst) en de enige workaround is op dat moment inderdaad nog om de tablet via de aan/uitknop opnieuw op te starten. Een echte oplossing is er helaas niet, voor zover ik weet.
Pagina: 1