Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Toestel LG Nexus 5x

Ik heb een sim only abonnement bij Ziggo. Per maand heb ik 1.5 gig data in mijn bundel.

De camping in Duitsland waar ik naar toe ga heeft geen wifi, dus af en toe zal ik de roaming even moeten aanzetten.
Als Navigatie gebruik ik Tomtom go op mijn telefoon. Voor de filemeldingen moet ik echter een internetverbinding hebben, dus voor de heen en terug reis zal de roaming moeten aanstaan. Ik heb echter geen idee hoeveel mb dit per reis zal gaan kosten (700 km). Niet alleen de de mb s die de TT verbruikt maar ook de apps die continu op de achtergrond draaien.

Ik heb een roaming limiet van 60 euro, dat vind ik voor 3 weken vakantie een acceptabel bedrag om extra over de abonnementskosten te betalen

Ik heb de synchronisatie uitgezet.

1. Iemand enig idee wat het ong in euro's kost om 1 dag roaming van de telefoon aan te laten.
2. Iemand een tip om het dataverbruik zoveel mogelijk te beperken. Zelf heb ik de synchronisatie al uit, ik kijk geen filmpjes, niet downloaden. Hoogstens een paar keer op het net surfen en de whatsapp gebruiken (geen foto's binnenhalen)

Kosten roaming van Ziggo Uit je bundel + € 0,061. Buiten je bundel: € 0,086

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
yep123 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:49:
[...]

1. Iemand enig idee wat het ong in euro's kost om 1 dag roaming van de telefoon aan te laten.
Vragen stel je met een vraagteken 8)7
De kosten zijn 1:1 inherent aan de data die je gebruikt. Dus je moet weten hoeveel data je gebruikt. Dat kun je gewoon zien in de Android settings -> Data usage -> De bewuste app aanklikken. Vervolgens data verbruiken en kijken wat het nieuwe verbruik is.
2. Iemand een tip om het dataverbruik zoveel mogelijk te beperken. Zelf heb ik de synchronisatie al uit, ik kijk geen filmpjes, niet downloaden. Hoogstens een paar keer op het net surfen en de whatsapp gebruiken (geen foto's binnenhalen)
Je kunt de verbinding op 2G zetten, zodat het lekker langzaam is. Dan voorkom je dat je binnen enkele secondes meerder MB's gebruikt.
Tevens kun je bij de Android settings -> Data usage -> 'menu' -> 'Restrict background data' inschakelen. Hiermee voorkom je dat achtergrond apps gaan synchroniseren. Enkel de app die je actief hebt zal dan data gebruiken, als jij dat wilt. Incl. Whatsapp. Die update dan dus alleen als je de app opent.

En natuurlijk in alle apps instellen dat ze niks automatisch downloaden in roaming mode.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:40
Ik zou een prepaid simmetje halen dan kun je voor een tientje een GB verstoken en kun je dus zonder moeilijk te doen het internet op. Je eigen sim steek je in een reservetoestel zodat je nog bereikbaar bent als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
ASW1 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:25:
Ik zou een prepaid simmetje halen dan kun je voor een tientje een GB verstoken en kun je dus zonder moeilijk te doen het internet op. Je eigen sim steek je in een reservetoestel zodat je nog bereikbaar bent als je dat wilt.
Dit is idd een goede optie. Ik heb mijn oude Moto G nog, staat ook nog tt op. Doe ik daar een pre paid simkaart in, ik gebruik het toch alleen maar voor internetten.

YOU L lijkt mij een goede optie, o.a. 3 gig data voor 15 euro, of iemand anders nog een goed voorstel.

Een vraag: Ik krijg daar een nieuw telefoonnummer bij, daar kan ik ook mee whatsappen. Op mijn huidige telefoon heb ik natuurlijk een whatsappaccount. Kan ik dan met mijn nieuwe pre paid tel nummer een nieuw whatsappaccount starten, beide gekoppeld aan een Gmail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:40
Je kunt je oude Whatsapp account gewoon blijven gebruiken nadat je een andere sim in je toestel hebt gestoken, en ook als je na de vakantie de oude sim weer terugplaatst.

Met een nieuw sim/nummer kun je uiteraard ook een nieuwe account aanmaken maken als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het is nodig om een nieuw topic aan te maken voor mobiel internet gebruik in het buitenland, aangezien we daar een heel mooi topic voor hebben: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland.

Hier komt dan ook een slotje op, graag daar verder gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.