Tegoed terugvragen sportschool

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:48
Hallo,

Ik ben bij een sportschool ingeschreven, welke met tegoed werkt. Elke maand kan je je tegoed opladen met een minimum van €5,-.

Nu ben ik er al eventjes lid, maar ik ga nooit. Ik heb een tegoed van €75,- opgebouwd en wil eigenlijk van mijn abbonoment af. Op het moment dat ik dat doe, ben ik wel mijn volledige tegoed kwijt...

Nu is mijn vraag: Heb ik enig recht om mijn tegoed terug te vragen of gewoon dom en had ik eerder moeten stopzetten? In hun algemene voorwaarden staat dat je het geld niet terug kan vragen, maar als dat tegen de wet is, telt die voorwaarde natuurlijk niet.

Ik heb op internet nog geen grondslag hiervoor kunnen vinden, alhoewel ik vermoed dat ik gewoon pech heb en het geld uit kan zwaaien. Niet geschoten is altijd mis...

Oja, ik heb het idee dat ik in het verkeerde bord zit. Echter, ik heb geen idee waar dit wel hoort.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat is de regeling als je het tegoed niet zou aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
Die is er niet. €5 is het minimum. Het is dat, of stopzetten met als gevolg dat je je tegoed kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dus eigenlijk ben je altijd jouw tegoed kwijt tenzij je op 0 staat en opzegt? Hoe kan het zijn dat je 15x € 5,00 hebt opgebouwd? Ben je dan 15 maanden niet geweest? Of hoe werkt dat dan?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
Han schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:31:
Hoe kan het zijn dat je 15x € 5,00 hebt opgebouwd? Ben je dan 15 maanden niet geweest? Of hoe werkt dat dan?
Haha, ik was al bang voor die vraag. De eerste twee maanden had ik 'm op €20 staan met het idee regelmatig te gaan fitnessen. Vond er eigenlijk niks aan achteraf. Vervolgens op €5 gezet en zit dus nu op een totaal van €75. Ik heb hier dus maanden mee gewacht en het is daarom ook wel een beetje mijn eigen schuld.

Ondertussen steeds mezelf voor de gek gehouden met het idee toch een keer te gaan beginnen en zo geschiede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
Misschien kun je alsnog je tegoed opgebruiken door te sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
PhilipsFan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:39:
Misschien kun je alsnog je tegoed opgebruiken door te sporten?
Haha, in de sportschool vind ik er weinig aan. Tegenwoordig heb ik in de buurt een lang mountainbikeparcours, trailparcours en survivalbaan. Dat vind ik een stuk leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:42
staat het tegoed op naam ?
misschien kan je het doorverkopen aan iemand anders ( met een beetje verlies )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
Ja, het staat op naam (met foto en vingerafdruk(!))... Bij binnenkomst wordt dit gecontroleerd. Binnen bij het 'cafe'-achtige stukje kan je wel met iemand ander zn pas shakes en eten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
Puur even een reminder, laten we het hier wel legaal houden. Zodra we overgaan tot grijze praktijken door je pas te sharen bijvoorbeeld gooi ik dit topic dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat zeggen de voorwaarden van de sportschool? Smart Fit zegt bv. "bij opzegging vervalt het dan nog openstaande bedrag."
Slabbysl schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:07:
Ja, het staat op naam (met foto en vingerafdruk(!))
Is de overdraagbaarheid contractueel uitgesloten? Smart Fit zegt bv. "Uw abonnement is strikt persoonlijk en derhalve niet overdraagbaar." Dat zegt nog niets over de overdraagbaarheid van het tegoed. Ook nog relevant is of de voorwaarden ter hand zijn gesteld.

[ Voor 36% gewijzigd door GlowMouse op 28-06-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat de sportschool? Dat ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
Het gaat inderdaad over smartfit, zoals hierboven vermeld. Ik kan me niet heugen dat de voorwaarden ter hand zijn gesteld, al kan ik me goed voorstellen dat ik tijdens het inschrijven heb aangevinkt dat ik ermee akkoord ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49
De Algemene Voorwaarden lijken je helaas niet te helpen hierbij. Je mag het gehele sporttegoed niet aan de baar opmaken (art. 3).

Wellicht willen zijn uit coulance een deel van het tegoed teruggeven? Of dat je (een deel van) het tegoed mag overschrijven naar een andere sporter?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Wet van Dam kan je wel sowieso na een jaarcontract per maand opzeggen. Maar hier hebben ze een heel ander systeem, prepaid abo, dat eigenlijk inhoudt dat je ongebruikte tegoeden kan opsparen. Je kan wel het opbouwen beeindigen, maar de al betaalde gelden zijn in principe afgenomen bezoeken aan de sportschool.

Het is onwaarschijnlijk dat je zo'n tegoed zomaar weer om kan zetten in gelden. Verkopen va belminuten heb ik wel gezien, maar dat is meestal door een duur betaalnummer te bellen waar je dan weer een deel van de opbrengst krijgt.

Artikel 3 stelt slechts:
- max 5 euro per bezoek
- niet het gehele tegoed

Dat is een loophole - ze kunnen je niet weigeren binnen die voorwaarden te opereren en alleen wat dingen aan de bar te kopen, zolang er nog wat op de pas staat op het eind.

Het artikel dat ze in staat stelt zonder reden altijd te mogen opzeggen zonder recht op restitutie zal geen stand houden. Dat is onredelijk. Je betaalt voor tegoeden, en die kunnen ze niet zomaar confisqueren eenzijdig zonder eigen keuze voor opzeggen.

Ik stel ook vraagtekens bij de 5 euro vergoeding voor mislukte incasso. Kosten voor uitblijven van betaling mogen normaal slechts na een eerste kosteloze aanmaning met redelijke termijn. Anderszijds, wordt er een redelijke uitleg gegeven die vooraf bekend is die onderdeel kan zijn van de reden waarom het tegen deze prijs kan worden aangeboden.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
Kan je er niet gewoon 3 keer naartoe gaan om te eten?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 17:11
Kijk of iemand een Pot eiwitten nodig heeft en verkoop die voor de helft van de prijs...

Een vriend van me heeft 200 euro aan tegoed, bij dezelfde sportschool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Bij een prepaid telefoon kun je, in tegenstelling tot wat velen zeggen, je opgebouwde tegoed ook niet terugkrijgen.

Je kunt wel via een externe partij een duur nummer bellen, waarbij je een deel terug krijgt. Over of dit is toegestaan verschillen volgens mij de meningen ook heel erg (getuige het feit dat providers vroeger hun best deden om dit soort nummers te blokkeren) Feit is, je krijgt het geld niet terug maar je gebruikt het tegoed, waarbij de ontvanger jou weer een deel uitbetaalt.

Het nadeel van prepaid is, dat je kwijt bent wat je niet (op tijd) gebruikt.
Pagina: 1