vraag over harde schijf van een leek.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de hardeschijf in mijn laptop was kapot. Ik heb een oude laptop open gemaakt en de hardeschijf daaruit gebruikt. hij start weer, alleen zit ik nu met het volgende probleem.
er staat windows vista op. de drivers van een andere videokaart eigenlijk alle software is weg. ik kan zelfs niet het internet op om de drivers en updates te vinden.
...

toshiba satellite L650-170
...

windows 7 recovery usb.
...

ik stel elke hulp zeer op prijs!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Je kan de drivers de internetdrivers online opzoeken (andere pc) en ze op een USB zetten. Vervolgens kan je ze via apparaatbeheer installeren op je laptop. Dan ben je weer verbonden met de wondere wereld van het internet en kan je de rest van de drivers ook weer opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Je oude schijf bevat de drivers van de oude laptop. De drivers van de nieuwe laptop moeten nog geïnstalleerd worden. De netwerk driver(s) moet je van internet downloaden (op een andere pc of laptop) en dan installeren op de laptop.

Vervolgens kan je de rest via het internet doen.

De vraag is dan wel of het verstandig is met een installatie uit een oud systeem door te gaan i.p.v. een schone installatie.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.toshiba.nl/support/drivers/laptops/ en dan even de pulldown-menu's aflopen en daar zijn al je drivers...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo ver bedankt. het probleem is alleen dat het besturingssysteem ook veranderd is van windows7 naar vista.
kan dit kwaat? aangezien ik een leek ben en ik geprobeerd heb de netwerkdrivers te updaten maar hij vind ze niet. is het gewoon op een usb zetten en openen op de laptop?

ik hoop dat ik niet teveel vraag.

bij voorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de laptop windows7 was (de kapotte laptop), kijk dan even of je de key voor windows nog kan lezen op de sticker onderkant laptop.
Als dat zo is, kan je er beter gelijk win10 vers op zetten. Download win10 op een usb stick en start vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:14:
Als de laptop windows7 was (de kapotte laptop), kijk dan even of je de key voor windows nog kan lezen op de sticker onderkant laptop.
Als dat zo is, kan je er beter gelijk win10 vers op zetten. Download win10 op een usb stick en start vandaar.
Fout

De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat een clean install dan niet werkt met bepaalde OEMkeys. Ik zou dan gewoon Windows 7 terugzetten en evt vanaf daar upgraden naar 10 als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:23:
[...]

Fout

De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor softwareherstelmogelijkheden.
Fout.

De upgrade van win7 naar 10 is altijd mogelijk. Als de key is voor geinstaleerd, dan sla je deze stap over en zal windows gewoon instaleren.

Wat wel FOUT is: een schijf uit een andere laptop in deze plaatsen. Dat mag gewoon niet windows-technisch gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Fout.

De upgrade van win7 naar 10 is altijd mogelijk. Als de key is voor geinstaleerd, dan sla je deze stap over en zal windows gewoon instaleren.

Wat wel FOUT is: een schijf uit een andere laptop in deze plaatsen. Dat mag gewoon niet windows-technisch gesproken.
haha bedoelde niet dat jij fout zat. kopieerde letterlijk de melding die ik kreeg nadat ik mijn productkey voor windows7 invoerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja goed, maar begrijp je nu dat je windows moet downloaden en dan installeren zonder de key in te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
Reepje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Fout.

Vanaf Windows 8 kan dat prima hoor. Hij detecteert dat er nieuwe apparaten zijn, installeert daarvoor de drivers, start een keer opnieuw op en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:31:
Ja goed, maar begrijp je nu dat je windows moet downloaden en dan installeren zonder de key in te geven?
maar voordat ik windows wil downloaden van de microsoft website moet ik die productkey ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wat raar, ik heb het even doorgelopen maar hier vraagt die niets.
Welke optie ik ook kies (ik kies usb station maken voor een andere pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor windows 10 vraagt hij er bij mij ook niet naar. voor windows 7 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Het idee voor win10 kwam hierdoor, dat dit in jouw geval de makkelijkste weg is.

De amdere weg is niet alleen moeilijker, maar kost ook veel meer tijd. Vandaar dat ik dus met win10 op de proppen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeet je even niet dat er geen drivers voor Windows 10 op de site van Toshiba staan en dat mogelijk Windows 10 ook niet vlekkeloos gaat werken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips! de windows 10 instal heeft gewerkt.. alles werd geupdate en voila!
Pagina: 1