Toon posts:

Logische volgende upgrades gezien huidige specificaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet saam,

De zomervakantie is onlangs ingegaan voor mij na een druk jaar studeren. Dit maal heb ik besloten mijzelf extra te verwennen en het geld dat mijn voorraadkasje gespekt heeft te investeren in het upgraden van mijn pc. Ik ben een compleet leek met hardware dus in details treden is kan leiden, lees als: zal zeker, tot confusie MAAR is wel handig voor mijzelf(dus gelieve een middenweg te vinden? 8)7 )!

Mijn huidige setup is als volgt:

CPU: Intel core i5-4690k
Moederbord: Gigabyte Z97X - gaming 3
Memory DRAM: 2 8192 MB corsairs (niet 100% overtuigd van de meerwaarde van DRAM, vergeef mijn onwetendheid)
Intern GPU: Intel HD graphics 4600 (niet echt relevant maar whatever)
GPU: AMD Radeon R9 380 (4GB)
PSU: CX 750 Corsair

Doeleinden zijn, whoop de doo, voor gaming. Het liefst speel ik nieuwe games op, of bij benadering, op max settings. Geld speelt slechts een kleine rol, binnen 5 jaar heb ik welzeker weer eenzelfde bedrag(1000 euro) bij elkaar.

Gezien mijn huidige build, welke upgrades liggen voor de hand en waarom? Mijn budget is 1000 euro.
Bij voorbaat dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 17:40 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:33:
...en waarom? Mijn budget is 1000 euro.
Bij voorbaat dank!
Volgens mij staat het waarom al uitgelegd in Nieuw: topic templates & DAA beleid dus allicht wil jij ons voorlichten wat je er nu mee doet, wat je er denkt mee te gaan willen doen en in hoeverre je volgend jaar of pas over 5 jaar weer 1000 Euro hebt voor componenten.

Vooralsnog zie ik weinig redenen tot een upgrade maar mocht je toch je geld op willen maken, is allicht het doorlezen van reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 handig alsmede de recente en komende berichten over de GTX10X0 en 480X kaarten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:37:
[...]

Volgens mij staat het waarom al uitgelegd in Nieuw: topic templates & DAA beleid dus allicht wil jij ons voorlichten wat je er nu mee doet, wat je er denkt mee te gaan willen doen en in hoeverre je volgend jaar of pas over 5 jaar weer 1000 Euro hebt voor componenten.

Vooralsnog zie ik weinig redenen tot een upgrade maar mocht je toch je geld op willen maken, is allicht het doorlezen van reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 handig alsmede de recente en komende berichten over de GTX10X0 en 480X kaarten?
Ah juist, sorry. Ik zal de OP aanpassen

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Wat voor scherm heb je? Afhankelijk daarvan een nieuwe scherm en eventueel een nieuwe videokaart, als je per se die €1000 wil uitgeven.
Ik neem iig aan dat je wel een SSD hebt en daar geen ruimtegebrek op hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Wekko306 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:55:
Wat voor scherm heb je? Afhankelijk daarvan een nieuwe scherm en eventueel een nieuwe videokaart, als je per se die €1000 wil uitgeven.
Ik neem iig aan dat je wel een SSD hebt en daar geen ruimtegebrek op hebt?
De resolutie van mijn scherm is 1920*1080.

Maar ik snap niet volledig de enigszins sarcastische ondertoon die hij nu de toon drijft. Mijn huidige build can bijv The Witcher 3 alleen op medium/high draaien met een verkleinde resolutie. Dat is nauwelijks in de beurt van de "doelstelling" alles op ongeveer max te kunnen draaien right?

Of doe ik iets fout?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis die sarcastische ondertoon in het bericht dat je daar quote volkomen. Hij vraagt gewoon wat je wilt upgraden.

Wat bedoel je met een verkleinde resolutie? Niet op native? Verder is een 380 natuurlijk niet een echte krachtpatser. Dan denk je eerder aan een 1070 of o.i.d. Probleem is alleen dat die momenteel erg slecht leverbaar zijn...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:49:
Ik mis die sarcastische ondertoon in het bericht dat je daar quote volkomen. Hij vraagt gewoon wat je wilt upgraden.

Wat bedoel je met een verkleinde resolutie? Niet op native? Verder is een 380 natuurlijk niet een echte krachtpatser. Dan denk je eerder aan een 1070 of o.i.d. Probleem is alleen dat die momenteel erg slecht leverbaar zijn...
Oh nee, ik bedoelde meer in het algemeen. Tot dusver is het "indien je echt je geld perse wilt weggooien", hoewel ik niet zodanig onder de indruk ben van mijn huidige opstelling.

Niet op native inderdaad.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
De basis is gewoon goed. Het enige waardoor je echt meer fps gaat krijgen is upgraden van je gpu. Een 380 is een midrange kaart, terwijl je high-end prestaties verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:16:
De basis is gewoon goed. Het enige waardoor je echt meer fps gaat krijgen is upgraden van je gpu. Een 380 is een midrange kaart, terwijl je high-end prestaties verwacht.
Thanks, ik houd het wellicht bij een upgrade van de GPU dan.

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Tja, als je echt €1000 hebt dan zijn er wel mogelijkheden om je game ervaring er op vooruit te laten gaan. Ik zou zeggen, koop een mooi 1440p scherm: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart. Deze komt morgen ook bij mij thuis binnen en ik ben er echt ongelooflijk nieuwsgierig naar.

Dan nog een leuke videokaart erbij: pricewatch: Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X3 8GB. Ik ben er niet helemaal zeker van hoe leuk je PSU dit gaat vinden, de oude CX serie van Corsair is eigenlijk meer geschikt voor builds zonder videokaarten, maar ik weet niet genoeg over voedingen om te zeggen of je hem moet vervangen. -The_Mask- (of anderen) kunnen je daarbij beter bijstaan.

De 1070 haalt 65FPS bij de Witcher 3 op 1440p, Very High, 2xMSAA(hogere resolutie, kun je AA lager zetten). Goed genoeg?

Dan heb je nog geld over, dat kun je reserveren(als student heb je vast genoeg uitgaven), of investeren in een nieuwe voeding met 10 jaar garantie: pricewatch: Corsair RM550x. Het vermogen is groot genoeg voor 1 1070 en misschien wel 2 1070´s.

Zat je aan zoiets te denken?

Je processor is nog prima, je kunt eventueel nog een reepje RAM erbij steken, maar ik zou niet meer gaan investeren in DDR3 terwijl DDR4 de nieuwe standaard begint te worden.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

Pagina: 1