• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/2/8/6/1/9200000019681682_2.jpg
Ik heb zo'n Eye-Fi Mobi 8GB kaartje.
Ik heb een desktop, bedraad aangesloten op een router, deze router heeft tevens WiFi.
Op dit WiFi zjin ook diverse draadloze apparaten aangesloten (laptop, tablet etc) en dat kan allemaal prima met mijn PC praten. Herkenbaar, toch?

Nou lijkt het alsof dat Eye-Fi kaartje enkel gemaakt is voor directe communicatie met 1 apparaat, waarbij een soort mini-netwerkje gemaakt wordt tussen kaartje en device en je zo dus foto's kunt transferen (en je met die device dus moet disconnecten van het normale netwerk).

Dat wil ik niet, het kaartje moet connecten met mijn normale WiFi, waar alles op zit, en op die manier foto's op mijn desktop zetten. Ik kan nergens vinden hoe ik het kaartje vertel welke netwerk hij moet hebben en wat het wachtwoord is.

Het "Eye-Fi desktop transfer" programma op de PC vindt het kaartje niet, toont ook nergens dergelijke opties, met de app op mobiel (Android) kan ik alleen maar foto's kijken maar het ding niet vertellen dat hij op een ander netwerk moet.

Is dit een totaal dumbed-down product geworden?

Wat ik wil, heb ik met een vorige versie (niet-mobi) ooit gewoon zien werken bij een collega.

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Pervert op 28-06-2016 17:24 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Die had waarschijnlijk de Pro variant, die kan dit wel. Staat ook gewoon op hun website :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Captain Pervert
Een dumbed-down product dus.
Dit ding is me verkocht als de 'opvolger'.

Doelgroep: huismoeders die SLR foto's op Instagram willen sharen met hun cheapass LG smartfoon. Gewoon foto's naar PC wil niet eens. Vermoeiend.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is inderdaad de opvolger van de oude mobi dus in die zin hebben ze gelijk. Het is niet de opvolger van de oude Pro X2 kaart (die toen nog geen Mobi Pro heette).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:21

Garyu

WW

Captain Pervert schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:16:
Een dumbed-down product dus.
Dit ding is me verkocht als de 'opvolger'.

Doelgroep: huismoeders die SLR foto's op Instagram willen sharen met hun cheapass LG smartfoon. Gewoon foto's naar PC wil niet eens. Vermoeiend.
Dit is toch vrij duidelijk in de productbeschrijving?

Ik ben blijkbaar ook een van je 'huisvrouwen' :o, gebruik het kaartje naar volle tevredenheid om mijn foto's naar de telefoon + cloud over te hevelen. Cloud station (synology) zet de foto's op mijn NAS waarna alle pc's er bij kunnen... Kwestie van inrichten hé.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• JRShield
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 23:17
Nu we het toch over dit kaartje hebben... Ik heb sinds kort een pro kaart. Ik zou graag zowel naar mijn telefoon (selectief) als naar mijn PC (alles) willen syncen. Weet iemand of dit mogelijk is?

• Captain Pervert
Garyu schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Ik ben blijkbaar ook een van je 'huisvrouwen' :o, gebruik het kaartje naar volle tevredenheid om mijn foto's naar de telefoon + cloud over te hevelen. Cloud station (synology) zet de foto's op mijn NAS waarna alle pc's er bij kunnen... Kwestie van inrichten hé.
Die cloud kapt ermee na een jaartje gratis abonnement. Pffff

• Captain Pervert
Garyu schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Nee. Ik weet dat de Eyefi het kan/kon, dan ga ik er niet vanuit dat ze later ineens functies weghalen.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:21

Garyu

WW

Captain Pervert schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Die cloud kapt ermee na een jaartje gratis abonnement. Pffff
De eyefi cloud heb ik nooit gebruikt. Je kan gewoon dropbox / google drive / synology cloud / wat je maar wilt gebruiken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1