Toon posts:

abit kt7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag weten hoe het zit met het overclocken, als je en duron hebt en een abit kt7. Volgens mij gaat alles bij de abit bord via de bios. Dus de busspeed en de multiplier. Kun je met abit wel goed overclocken of kun je bv beter asus nemen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
thnx

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voor de overklokken is de abit beter, maar de Asus is ook een goede keus, ga maar een rondlezen op de frontpage!!!!!! Daar staan dit soort dingen dagelijks, als je hier komt is het ook de bedoeling dat je de frontpage leest. 2 dagen geleden stond er hier een review over de Abit en de Asus.

LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN!!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:33
Rustig maar....... ;)

Verwijderd

Euhm wat gebeurt er eigenlijk als je je Abit zo hard overclockt in het bios dat ie niet meer voorbij de POST wil booten, zodat je niet meer aan je bios kan om hem op een lagere multiplier te zetten?

Mag je hem dan weggooien :( of kun je dit nog hardwarematig resetten?

Verwijderd

ja dan moet je een jumper ff zetten...(cmos reset)
pc aan...dan start ie niet..
jumper terug...pc aan...en dan start ie
:D

• Coen Rijkaart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04-2024
Op de ABIT KA7 (voorloper van de KT7) is de bijzonder ahndige functie van booten met je insert knop ingedrukt.

Op deze manier boot ie op standaard snelheid (FSB op 100 en multiplyer op CPU default) op deze manier kan je POSTen en je BIOS weer wijzigen zonder dat je al je settings kwijt bent, erg handig en erg vaak gebruim van gemaakt.

Waar je wel aan moet denken als je een duron (of tbird) wil gaan overklokken door middel van multiplyer is dat er een grote kans bestaat dat je em nog moet unlocken (maar daar heb je alleen een potlood voor nodig)

There are no such things as stupid posts, just stupid persons

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Bij de A7V even uitkijken, bij leverening in default gaf de bios aan duron 666 MHZ ipv 600.(instabiel op 1.55v)
Heb het zaakje met jumpers moeten oplossen.
Vriend van mij had dit geintje weer niet met zijn 650+A7V.

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

segfau|t> ik heb zelf een abit BP6, maar als het goed is, kan je met <insert> ingeduwt, en dan je computer aanzetten, alleen je SoftMenu II of III instellingen flushen naar de standaard... dit is soms handiger dan je kast openmaken!!. :)
Pagina: 1