Ik ga met m'n gezin een paar maanden op reis in Zuidoost Azië. Omdat ik een iMac en een iPad heb, heb ik al jaren geen eigen laptop meer, maar op reis heb ik meer nodig dan een iPad. We gaan fotograferen en mijn dochter heeft een laptop nodig voor wat schoolwerk.
We hebben al jaren alleen maar Apple-spullen en willen dus sowieso een MacBook. Ik kan alleen niet kiezen. Ik weet al wel dat 13" (eventueel 12") het formaat moet zijn voor de draagbaarheid, maar verder kijken we niet op een paar ons.
Een paar gedachten die door m'n hoofd spoken:
Wat ga je met je laptop doen?
Mail, web, Skype. Foto's bewerken (Lightroom, denk ik).
Wat is je budget?
Je gaat al snel richting de €1500. Wat meer is acceptabel, maar het moet niet te hard richting de €2000 gaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Apple dus. Dat zijn we gewend en daar houden we van.
We hebben al jaren alleen maar Apple-spullen en willen dus sowieso een MacBook. Ik kan alleen niet kiezen. Ik weet al wel dat 13" (eventueel 12") het formaat moet zijn voor de draagbaarheid, maar verder kijken we niet op een paar ons.
Een paar gedachten die door m'n hoofd spoken:
- De 12" MacBook is ongeveer even duur als de 13" MacBook Pro met Retina-scherm. De MacBook is lichter, maar met de Pro krijg je wel heel veel meer voor je geld. Of zie ik nu een belangrijk voordeel van de MacBook over het hoofd?
- Grootte van de harde schijf maakt me niet zoveel uit. Uit ervaring weet ik dat dat niet hard gaat bij ons.
- Om het apparaat een beetje toekomst te geven wil ik best investeren in iets extra's. Zouden jullie voor de processor gaan of voor het intern geheugen?
- Ik ga denk ik met foto's werken in Lightroom. Ik neem aan dat je dan wel een beetje power nodig hebt. Wat zijn jullie ervaringen?
Wat ga je met je laptop doen?
Mail, web, Skype. Foto's bewerken (Lightroom, denk ik).
Wat is je budget?
Je gaat al snel richting de €1500. Wat meer is acceptabel, maar het moet niet te hard richting de €2000 gaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Apple dus. Dat zijn we gewend en daar houden we van.