Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DeWim17
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01-2022
Is het mogelijk om een FTP map automatisch te scannen op veranderingen?
Als er uit die scan dan een verandering komt, dat er een mailtje wordt gestuurd naar een emailadres met een standaard bericht.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:10
Dit zou je via powershell kunnen doen die elke 5 minuten draait.
https://gallery.technet.m...FileSystemWatche-dfd7084b

Er zijn meerdere topics geweest in het verleden met de juiste antwoorden

[ Voor 24% gewijzigd door bdevogt op 28-06-2016 16:35 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• DeWim17
Hoe duid ik de FTP folder aan? ik zie in het script niet dat ik de FTP inloggegevens ergens in kan voeren.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:10
Dit script moet op de FTP server draaien.

Als je die niet in beheer hebt kan het niet met dit script

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-11 11:03

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen. Op Tweakers houden wel wel van meedenken met interessante problemen maar we gaan het niet voorkauwen.
Geef dus even aan welke oplossingen je zelf al hebt geprobeerd en wat er mis gaat. Als je niet weet waar je moet beginnen geef dan aan welke zoektermen je hebt gebruikt. Als je software hebt bekeken geef dan aan waarom die sofware niet geschikt is voor jouw probleem.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 11:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom PowerShell als we in NOS zitten?
- Wat draait er op de server en heb je daar beheertoegang?
- Wat draait er op je client, welke FTP-client gebruik je?
- Gaat het om bestanden in één map, of wil je recursief in mappen kunnen scannen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DeWim17
Ik heb uiteraard gegoogled op zoektermen als "mappenlijst scannen op vernieuwingen" en
"notification when map is added to ftp". Ik heb ook een programma als 'network share monitor' geprobeerd te installeren. Maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Ik ben nog aan het zoeken naar een mooie software tool.

In principe heb ik alleen toegangsbeheer via de client.
-Heb 2 clients in gebruik: Filezilla en WinSCP
-Wat ik wil weten is wanneer er bestanden wordt bijgeplaatst in inderdaad 1 map.

Nu moet ik elke keer inloggen op de ftp server om te kijken of er iets geplaatst is.

- Ik ben nu de mogelijkheden van een programma genaamd 'Host Monitor' aan het bekijken. Maar weet nog niet of dit programma kan doen wat ik wil.

[ Voor 11% gewijzigd door DeWim17 op 29-06-2016 09:54 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 11:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb geen tijd om een heel script voor je te fabriceren, maar met deze Powershell-module kan het.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh

curl -q ftp://user:password@domain.tld/subdirectory/ -l | md5sum >/tmp/domain.ftp

diff ~/.domain.ftp /tmp/domain.ftp && exit

cp /tmp/domain.ftp ~/.domain.ftp

echo "Veranderd!" | mail -s "ftp veranderd" user@mail.com
En dat dan in een cronjob.

[ Voor 4% gewijzigd door Mijzelf op 29-06-2016 12:23 ]

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 22:06
Als je op Linux >= 2.6 zit zou ik aanraden inotify te gebruiken en dat als zoekterm gebruiken. Je zal zien dat er genoeg tooltjes en interfaces naar andere talen zijn om daar mee te maken wat je wilt. Pollen zoals andere aanraden kan ook maar is lelijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door FRidh op 29-06-2016 13:17 . Reden: zucht, geen markdown ]

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor de duidelijkheid, wil je dit vanaf de client doen of vanaf de server of maakt het je niet uit?

• DeWim17
Het liefst vanaf de client.

Ik wil vanavond eens proberen of ik die powershell aan de praat kan krijgen.
Zoiets als @Mijzelf aangeeft zou ook ideaal zijn als ik dat werkend kan krijgen, met een taskscheduler ipv cronjob.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dus je hebt wél toegang tot de server?

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

inotify op de server (bij een linux server)
wellicht kun je een ftp-site ook als filesystem op de client mounten (curlftpfs bv) en daar inotify op draaien

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
thunder7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:12:
wellicht kun je een ftp-site ook als filesystem op de client mounten (curlftpfs bv) en daar inotify op draaien
Lijkt me sterk. FTP ondersteund geen 'push messages', dus hoe zou de client moeten weten dat de directory listing op de server veranderd?

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aangezien je het over een Windows-client lijkt te hebben lijkt CSA me een betere locatie voor dit topic.
zoef

• GNID
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Slim! Dank voor dit idee!

• DeWim17
Beste Forumleden,

Ik heb n.a.v. jullie reacties het een en ander uitgeprobeerd en heb ook verschillende software pakketjes uitgeprobeerd die FTP mappen scannen.

Het leek mij nog wel handig om die resultaten in dit topic mee te delen.

Ik heb eerst FTPguard geprobeerd. Dit werkte opzich prima. Alleen werkte het niet automatisch bij mij. Het programma scant de ftp server. Bij wijzigingen krijg je in je windows een notificatie. Echter moet ik telkens handmatig aangeven dat hij moet scannen.

Vervolgens heb ik WatchFTP geprobeerd. Dit is een geniaal programma. Het stuurt zelfs een e-mail notificatie. Echter is het niet gratis.

Als laatste ben ik nu bezig met een implementatie te testen van YummyFTP in combinatie met Growl. Dit is echter op een MAC. Ik heb dit nog niet werkend gekregen maar het lijkt potentie te hebben.

Groetjes DeWim17

[ Voor 4% gewijzigd door DeWim17 op 03-09-2016 18:38 ]

Pagina: 1