Mijn vraag:
Ik gebruik sinds een 1/2 jaar een Xiaomi Redmi Note 2 naar volle tevredenheid. Van de een op de andere dag kan ik de onscreen functietoetsen (alle 3) niet meer gebruiken. Tevens heeft het scherm een dag of 3 allerlei handelingen uit zichzelf gedaan. Dit laatste is ook zonder aanleiding nu gestopt
en zit nu alleen nog met 3 functietoetsen die weigeren te functioneren. Heb zelf het idee dat de kabel die de digitizer verbindt geen goed contact maakt, maar voor dat ik het toestel ga openen (nog nooit gedaan namelijk) verneem ik graag of dit de oorzaak kan zijn? Iemand die me een sluitend antwoord kan geven of een andere oorzaak van dit vreemde gedrag kan aangeven?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Android versie 5.0.2 op basis van sMiui 7.4
Xiaomi Redmi Note 2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Internet en Tweakers afgestruind naar oplossing zonder resultaat.
Rom opnieuw geflasht en alle cache opgeruimd. Oudere EU Rom geflasht. Vrouw draait zelfde ROM en telefoon en die heeft nergens last van.
Virusscan
Als nood oplossing middels een tweak in Build prop een regel toegevoegd zodat ik nu softkeys heb en in ieder geval hem kan gebruiken maar wil graag weer gewoon de originele functietoetsen laten leven.
Ik gebruik sinds een 1/2 jaar een Xiaomi Redmi Note 2 naar volle tevredenheid. Van de een op de andere dag kan ik de onscreen functietoetsen (alle 3) niet meer gebruiken. Tevens heeft het scherm een dag of 3 allerlei handelingen uit zichzelf gedaan. Dit laatste is ook zonder aanleiding nu gestopt
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Android versie 5.0.2 op basis van sMiui 7.4
Xiaomi Redmi Note 2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Internet en Tweakers afgestruind naar oplossing zonder resultaat.
Rom opnieuw geflasht en alle cache opgeruimd. Oudere EU Rom geflasht. Vrouw draait zelfde ROM en telefoon en die heeft nergens last van.
Virusscan
Als nood oplossing middels een tweak in Build prop een regel toegevoegd zodat ik nu softkeys heb en in ieder geval hem kan gebruiken maar wil graag weer gewoon de originele functietoetsen laten leven.