High End PC Upgraden of Verkopen

Pagina: 1
Acties:

• Time2Choose
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 16:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem moet geschikt zijn voor alles. 60-100 fps BF1 op 3440x1440. Zakelijk multitasken, twijfel nog over triple 16:9 24" monitoren of 21:9 34" UHD monitor. G Sync en VR mogelijkheden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Huidige PC kostte 3 jaar geleden 2150 euro inc assemblage en verzending. Maar dit is juist de vraag, als het interessant is om complete systeem te verkopen, koop ik weer rond 2k. Als upgrade van bijvoorbeeld alleen een GTX 1070/1080 volstaat met de huidige set up is dat de andere optie. Voorkeur geniet compleet nieuw systeem maar wil er geen 1500 euro op toeleggen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige set up:

Scythe Big Shuriken 2 Rev.B SCBSK-2100
EVGA2GB D5 X GTX680 FTW R
MS Windows 8 64b Alternate UK
Scythe 2.5 Twin Mounter Rev. C
Int Core i7-3820 3600 2011 BOX
Aerocool Strike-X CM 800W ATX
Antec Performance One P-193 V3 bk ATX
SSD 250GB 250/540 840 Basic SA3 SAM
LG BH10LS38 10x SA LS bk B
Asus P9X79 PRO X79 FRG SA
TP-Link TL-WN881ND WL-N 2 Antenna PCIe
Seag 2TB ST2000DM001 7200 SA3
D316GB 1600-999 Vengeance K2 COR

Randapparatuur laten we even buiten beschouwing

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Feitelijk denk ik dat een GTX 1070 volstaat voor mijn wensen, gezien de benchmarks. Is de rest van mijn systeem die kaart nog waardig voor optimale resultaten? Past dit op moederboard? Moeten RAM en SSD geupgrade worden, is CPU bottleneck?

Als ik opnieuw zou kiezen ging ik voor i7 6800k, GTX 1070/1080, supersnelle SSD en supersnel 16 GB RAM

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naast de merken hierboven geen ervaring, deze set up nooit problemen mee gehad. Zit niet vast aan merk (behalve Intel en nVidia)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn grootste wens is geluidloos. Heb nu fantastische koeling maar zou graag wat extra betalen voor stille waterkoeling.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, niet echt van plan

Wat verwacht je van ons?
Wat is economisch verstandiger (dus niet per se goedkoper), upgraden of verkopen?

Wat zou het huidige systeem eventueel opleveren en waar kan ik het beste verkopen? Bij upgraden, wat is dan nodig? Feedback wordt erg gewaardeerd.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Als je het systeem gaat verkopen denk ik dat je nog aardig teleurgesteld gaat worden door de prijs die je er voor krijgt;
het moederbord/CPU/ram zal zo rond de 200-250 opbrengen, de 3820 is nou niet echt gewild door z'n locked multiplier. de 680 zal je voor zo'n 100-120 euro kwijt kunnen denk ik.
kast en voeding moet je geluk mee hebben, en ik denk dat je je schijven niet echt graag weg doet? qua snelheidsverschil zou ik niet echt een andere SSD nodig achten eigenlijk.

staar je niet blind op de snelheid van DDR4, die is niet echt bijzonder te noemen, nog geen grote prestatievooruitgang. verder is puur voor gamen (en bij zakelijk multitasken denk ik aan een paar officetoepassingen), is een 6-core a la 6800k nogal onnodig (duur), dus mocht je gaan upgraden zou ik voor de 6700k gaan, die standaard hoger geklokt is en voor jou dus sneller zal zijn gezien je 't overklokken laat voor wat t is.

Zelf zou ik kiezen om er een andere GPU in te drukken, en je CPU-koeler te vervangen als je meer stilte wilt. Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje dat je dit fantastische koeling noemt, want voor dit gebruik is ie eigenlijk niet ontworpen (ook al kan ie tot XXXW wegnemen), maar meer voor stille low-end HTPC's. vandaar dat die waarschijnlijk ook aardig aan de bak moet om je i7 wat comfortabel te houden. een grote luchtkoeler (NH-D15, Scythe Fuma) zal stiller zijn dan een waterkoeler, ivm pompgeluiden.

misschien als je wilt kun je ook nog kijken naar een andere kast, al is deze dacht ik best wel stil. hetzelfde geldt voor de voeding, waar wellicht leeftijd/kwaliteit een rol begint te spelen. Daar heb ik echter te weinig kaas van gegeten.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:28
Ik denk ook dat een snellere CPU, sneller ram en snellere SSD je vrij weinig gaan opleveren. Ik zou met zo'n systeem ook eerder opteren om er een high-end GPU in te plaatsen en dan kan je wel weer even verder!

Het zou me in ieder geval verbazen als die CPU een 1070 echt zou bottlenecken.

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Time2Choose schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:00:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem moet geschikt zijn voor alles. 60-100 fps BF1 op 3440x1440. Zakelijk multitasken, twijfel nog over triple 16:9 24" monitoren of 21:9 34" UHD monitor. G Sync en VR mogelijkheden.
Ik neem aan dat zakelijk multitasken al redelijk gaat met dit systeem en ik lees hier dat je er nog niet uit bent betreft de aankoop van monitoren. Waarom zou je dan je pc al gaan upgraden? Of heb je misschien al VR met tegenvallende performance? BF1 is namelijk ook nog niet uit. Dan zou ik eerst even kijken hoe dat allemaal loopt en daarop je keuze baseren.

• Time2Choose
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 16:07
Aan jullie antwoorden te lezen is het upgraden van de GPU de aan te raden weg is. CPU vormt geen bottleneck volgens McRagefit en het systeem in huidige staat levert te weinig op om vervanging te rechtvaardigen.

NLBUURMAN bedankt voor de tip ook om een stillere koeler te zoeken. Ik noemde het fantastische koeling omdat met alle koelers bij elkaar de kast zelfs bij hoge omgevingstemperaturen als een airco werkt. Alleen het geluid stoort me.

Qua performance heb ik niet echt klachten Illustrious. Programma's van Adobe laden snel, renderen gaat prima, GTA 5 speelt 60 fps op 1080p max settings. De zoektocht begon eigenlijk op het moment dat ik een 3e monitor wilde toevoegen.

Bijvoorbeeld de Dell u2515h (330 euro) 1440p 60hz IPS dunne bezel, zou heel mooi zijn x3. Echter is dat 1000 euro aan monitoren, en dan ga je toch vergelijken en leer je dat je eigenlijk een <5ms, IPS, >100hz Gsync monitor wil...

Bijvoorbeeld zoals de ROG Swift. En dan heb je displayport nodig wat de GTX 680 niet ondersteund. Gamen op nVidia Surround (3 monitoren) kost serieus GPU kracht, vooral op hogere resolutie en zodoende kwam ik terecht op de 21:9 34" ASUS ROG SWIFT PG348Q (1300 euro...) want 1 ASUS PG279Q (850 euro) lijkt me stapje terug van 2 monitoren en het budget houdt ook ergens op natuurlijk.

Misschien staar ik me blind op alle specs en is het allemaal overkill... Maar als ik iets koop wil ik een beetje toekomstbestendig zijn :X

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:28
Ik zou het ook zo bekijken: als je nu een nieuwe high-end gpu koopt en je bent toch niet tevreden van de cpu of je merkt dat die idd de bottleneck begint te vormen, dan kan je nog steeds je hele pc upgraden en de gpu gewoon meenemen :)
Pagina: 1