Mijn vraag,
Ik heb in Microsoft Acces een databasequery aangemaakt met adresgegevens.
Daar staan onder andere de volgende velden in:
Naam, Adres, Postcode, Woonplaats en Roepnaam.
Als ik met Word 2010 één brief aan meerdere vrienden wil sturen en ik gebruik Mailmerge dan loop ik tegen het volgende probleem op:
In de 'begroetingsregel' wil ik het veld 'Roepnaam' gebruiken, zodat de brief begint met:
Beste Jan Piet of Klaas.
Het vervelende is echter dat Word die 'Roepnaam' dan automatisch als eerste veld voor het Adresblok gebruikt, terwijl ik daar eerder het veld 'Naam' heb aangevinkt.
Het veld 'Naam' bevat: Voorletter, tussenvoegsel en achternaam.
Ik heb alles al geprobeerd, maar ik kan met de functie 'Velden vergelijken' van mailmerge de 'Link' tussen het eerste veld van adresblok en het veld voor de begroetingsregel niet loskoppelen. Als ik het veld bij adresblok verander, verandert het automatisch ook bij de begroetingsregel. Ik snap dat dit een ingewikkelde vraag is, maar heeft iemand hier een oplossing voor?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Microsoft Word 2010 en Microsoft Acces 2002
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
(Zie beschrijving)
Groet,
Robert hofmans
Ik heb in Microsoft Acces een databasequery aangemaakt met adresgegevens.
Daar staan onder andere de volgende velden in:
Naam, Adres, Postcode, Woonplaats en Roepnaam.
Als ik met Word 2010 één brief aan meerdere vrienden wil sturen en ik gebruik Mailmerge dan loop ik tegen het volgende probleem op:
In de 'begroetingsregel' wil ik het veld 'Roepnaam' gebruiken, zodat de brief begint met:
Beste Jan Piet of Klaas.
Het vervelende is echter dat Word die 'Roepnaam' dan automatisch als eerste veld voor het Adresblok gebruikt, terwijl ik daar eerder het veld 'Naam' heb aangevinkt.
Het veld 'Naam' bevat: Voorletter, tussenvoegsel en achternaam.
Ik heb alles al geprobeerd, maar ik kan met de functie 'Velden vergelijken' van mailmerge de 'Link' tussen het eerste veld van adresblok en het veld voor de begroetingsregel niet loskoppelen. Als ik het veld bij adresblok verander, verandert het automatisch ook bij de begroetingsregel. Ik snap dat dit een ingewikkelde vraag is, maar heeft iemand hier een oplossing voor?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Microsoft Word 2010 en Microsoft Acces 2002
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
(Zie beschrijving)
Groet,
Robert hofmans