Advies/ hulp bij thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Beste tweakers, ik zou graag wat advies/ hulp van jullie willen hebben bij het opstellen van een thuisnetwerk. Ik woon aan de buitenkant van een rustig dorp dus kabel/glasvezel hebben we hier (nog) niet. We hebben alleen een dsl lijn. De verwachte internet snelheid die TELE2 (mijn provider) ons geeft is 28Mb/s. Wij hebben ook interactieve TV (en telefoonlijn) bij TELE2

Situatie nu: We hebben de standaard router/modem (Technicolor TG789bvn) van TELE2 (op de begane grond in de meterkast bij de voordeur). Vanuit hier gaat een LAN kabel naar de woonkamer voor interactieve tv. Ook gaat er een powerline adapter met WIFI (tp link AV200 http://www.tp-link.com/en...cat-18_TL-WPA2220KIT.html) naar boven op de eerste verdieping. Voor een goed wifi-bereik op de bovenverdieping.
In de woonkamer staat een XBOX ONE (met NAT type strict) draadloos verbonden met de router. misschien kan deze met dezelfde kabel worden aangesloten als de interactieve TV doormiddel van een switch.

Achter in de tuin staat een tuinhuisje, hierin komt binnenkort een vaste Stroomkabel en dan direct ook een LAN kabel. Wat heb ik hier nodig zodat ik een goede verbinding kan maken via WIFI en bekabeld voor INteractieve TV, een acces point? of werkt een powerline adapter ook goed?

Ik wil uiteindelijk graag een oplossing waarbij overal een goede WIFI verbinding is, ik Interactieve TV kan gebruiken in het tuinhuisje en ook mijn Xbox One een open NAT krijgt (portforwarding & DMZ zone helpen niet) Heb ik dan ook een nieuwe router nodig? Welke producten kunnen jullie aanbevelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Als je een LAN kabel legt naar je tuinhuisje, dan kan je die gelijk gebruiken voor interactive TV.

Nou neem ik aan dat je interactive TV op elke LAN poort van je modem mag aansluiten? Test eventueel even of je de kabel voor interactive TV en die voor de WiFi boven kan omwisselen en het dan nog steeds werkt, Zo ja, dan kun je die ene kabel die je legt naar je tuinhuisje inderdaad gebruiken voor interactive TV en ook gelijk om een accespoint aan te sluiten.

Gebruik hiervoor het accespoint van KPN https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/ voor 50 euro. Kabel van huis eerst in accespoint en dan met een kabeltje in de interactive TV ontvanger. (voor de tweakers, volgens de specs doet het KPN accespoint aan IGMP snooping dus geen problemen met multicast op de wifi).

Voor in huis zou ik de xbox one gewoon draadloos houden als dat goed werkt. Zo niet, kan je er inderdaad een switch tussen zetten en bedraad aansluiten. Mischien dat Xbox one bezitters je nog wat beter kunnen helpen met je specifieke vragen daarover.

Let wel, als met de test van het verwisselen van kabels blijkt dat het niet werkt, dan gaat dit helaas niet zo werken, maar zijn er wel andere oplossingen alleen is dat wat ingewikkelder. Kijk eerst maar even of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Als je toch netwerk gaat leggen richting je tuinhuis, zou ik opten om meteen 4 netwerkkabels ernaartoe te leggen.... Je bent dan toch bezig, en je weet maar nooit wanneer ze van pas komen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Waarom 4? aan 2 heb je nu genoeg zelfs als je nog bridged IPTV hebt (1 voor IPTV, andere voor internet). Maar in de meeste gevallen wordt nu routed IPTV geleverd waardoor je zelfs aan 1 kabel genoeg hebt. (met wat extra apparatuur kun je zelfs bridged IPTV en internet over 1 lan kabel laten lopen m.p.v. VLAN.

Meer nodig? switch er aan hangen en klaar. Verwacht niet dat je gigabits vanuit het tuinhuis wilt gaan verstoken en helaas is netwerk kabel niet gratis. Je kan beter 1 goede (grond) netwerk kabel leggen (lees volledig koper en dus geen CCA) dan meerdere goedkope. Afhankelijk van de afstand en kosten zou je een 2e kunnen overwegen, maar 4 is een beetje overkill.