Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Online kopen in Engelse webshops ná de Brexit

Pagina: 1
Acties:

• Milton
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-11 22:43
Met de spectaculair dalende Pond na het referendum lijkt het financieel gezien interessant(er) om bijvoorbeeld electronica bij een Amazon.co.uk of British Corner Shop te kopen, dan bij een NL webshop of amazon.de om maar een zijstraat te noemen. Dat zelfde geldt voor abonnementen op Engelse magazines.

Maar klopt dit wel en kan je bij de prijsvergelijking tussen producten in Ponden en hier in NL Euros überhaupt zo'n directe vergelijking maken, of zit er nog dermate veel omrekenmarge in de conversie dat je met een aankoop in een Engelse webshop nog aan extra kosten zit?

En welke conversiekoers moet je nu aanhouden bij het omrekenen van Pond naar Euro. De koers bij Valuta.nl is bijvoorbeeld behoorlijk afwijkend van de koers bij het GWK.

• miyazakiman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-12 16:55
Hoi!

Did hangt van je bank/payment processor af. Deze rekenen vaak een dag koers + opslag. Dit is per bank, instantie, betaal methode anders. In Nederland zijn onze banken vaak redelijk te noemen met deze kosten, een creditcard maatschappij rekent ongeveer 2.5% meer, boven een mid market rate. Paypal is heeft veel hogere kosten dan dit.

Daarnaast, reken je niet te rijk! De koers met de euro heeft een verschil verlies van 8-10% maar veelal zijn spullen duurder in Engeland. Het is niet dat je ineens voor een habbekrats iets kan kopen. Je kan mogelijk enkele euro's besparen, maar meer zal het niet snel zijn. Vergeet ook niet dat verzend kosten uit het VK hoger zijn.

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Bovendien stijgen de prijzen van hardware daar waarschijnlijk net zo hard als dat het pond valt (t.o.v. de USD)

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:59
Als ik naar valuta.nl of wisselkoers.nl kijk dan is de Pond alweer een stuk boven 22-6 en is de hele "crash" zwaar overdreven. Denk niet dat het interessant is om nu iets in Ponden te kopen.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:02

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Pendora schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:32:
Als ik naar valuta.nl of wisselkoers.nl kijk dan is de Pond alweer een stuk boven 22-6 en is de hele "crash" zwaar overdreven. Denk niet dat het interessant is om nu iets in Ponden te kopen.
Ik weet niet waar jij kijkt maar. Ik denk dat je een vlakke en een dalende lijn door elkaar haalt
http://www.xe.com/currenc.../?from=GBP&to=EUR&view=1M

Het kan goedkoper zijn idd bij Amazon vanuit Engeland. Ik deed dat ook al vaak voor Engelstalige spellen en boeken. Voornaamste is om je eigen bank de conversie te laten doen. Amazon en Paypal etc rekenen met flinke marges voor zichzelf bij het omrekenen

YakuzA wijzigde deze reactie 29-06-2016 22:21 (10%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:59
quote:
YakuzA schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:48:
[...]

Ik weet niet waar jij kijkt maar. Ik denk dat je een vlakke en een dalende lijn door elkaar haalt
http://www.xe.com/currenc.../?from=GBP&to=EUR&view=1M

Het kan goedkoper zijn idd bij Amazon vanuit Engeland. Ik deed dat ook al vaak voor Engelstalige spellen en boeken. Voornaamste is om je eigen bank de conversie te laten doen. Amazon en Paypal etc rekenen met flinke marges voor zichzelf bij het omrekenen
Je hebt gelijk. Op wisselkeurs.nl geeft het een vertekend beeld. Maar als nog staat het nog lang niet op het laagste punt ooit. Halverwege 2008 stond die nog lager.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True