Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:31
Een aantal keer per dag valt het netwerk van de extender weg voor zo'n 5-10 seconde, het gaat hier om een TP-Link RE355, het probleem deed zich ook voor bij een ASUS die ik hierom had terug gestuurd aangezien ik dacht dat het daar aan lag.

Wat ik al geprobeerd heb is:

Zelfde SSID als router.
Andere SSID als router.
Apparaten een vaste IP gegeven (helemaal een drama want na verloop "spiked" het netwerk http://i.imgur.com/WdCf3z6.png)
DHCP uit gezet op de extender.

Router is een TP-Link WDR4300.

Zijn extenders gewoon bagger? Doe ik iets fout? Kan ik beter gewoon een usb ding kopen om zo verbinding te krijgen met mijn desktop?

ja, daag.

Beste antwoord (via [Remmes] op 28-06-2016 14:02)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
5ghz kan inderdaad sneller zijn, echter heeft dit signaal wel veel meer last van obstakels zoals muren/vloeren dan 2.4 ghz.

Wat je mogelijk kan doen is in de 'oude' slaapkamer waar dus wel een kabel ligt een accespoint aansluiten (die van KPN voor 50 euro) https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
Dit zal dan je WiFi op volle snelheid uitzend. Waarschijnlijk is dit dichter bij dan de modem router die (denk ik ) beneden staat? Als dat zo is haal je op deze manier meer snelheid op je PC. Als je PC geen ingebouwde WiFi ontvanger heeft kun je gewoon je oude USB stick blijven gebruiken of (als je 5ghz wilt proberen) even een nieuwe USB ontvanger halen welke ook 5ghz ondersteunt. Laatst had iemand hier op tweakers als een gevonden voor < 10 euro in de price watch (heb zo geen link, maar dat kun je vast zelf vinden in de prizewatch).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
WiFi extenders zijn inderdaad niet het aller fijnste om mee te werken. Beter kun je een extra accespoint gebruiken, welke je bedraad aansluit op je router.

Geef ons anders iets meer informatie over je huidige setup. Internet provider, modem/router in gebruik, mogelijkheden om bekabelt dichter bij je PC te kunnen komen (voor het plaatsen van een accespoint). KPN heeft een goede voor 50 euro (kun je ook als niet KPN klant kopen). Mocht je bij ziggo zitten, die hebben er ook 1 voor 59 euro welke wordt geleverd met netwerk kabel en niet goed binnen 30 dagen retour + geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
VVV-007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:28:
WiFi extenders zijn inderdaad niet het aller fijnste om mee te werken. Beter kun je een extra accespoint gebruiken, welke je bedraad aansluit op je router.

Geef ons anders iets meer informatie over je huidige setup. Internet provider, modem/router in gebruik, mogelijkheden om bekabelt dichter bij je PC te kunnen komen (voor het plaatsen van een accespoint). KPN heeft een goede voor 50 euro (kun je ook als niet KPN klant kopen). Mocht je bij ziggo zitten, die hebben er ook 1 voor 59 euro welke wordt geleverd met netwerk kabel en niet goed binnen 30 dagen retour + geld terug.
Provider is Vodafone. Ik kan geen kabel (makkelijk) naar de boven verdieping krijgen.

Ik had een extender gehaald om zo toch internet op mijn desktop te krijgen en daarbij het signaal boven te versterken. Daarvoor gebruikte ik een 2.4GHz USB ding welke het prima deed alleen kreeg ik niet de volle snelheid. Daarom zit ik dus nu te denken om gewoon een 5GHz USB te kopen en de extender retour te doen, maar ik vroeg mij gewoon af of ik dan iets verkeerd deed/had ingesteld..

Voorheen had ik altijd via kabel, maar doordat ik van slaapkamer ben veranderd zou het een nachtmerrie zijn om die kabel in deze kamer te krijgen.

(nu net retour aangemeld omdat morgen de laatste dag is)

ja, daag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
5ghz kan inderdaad sneller zijn, echter heeft dit signaal wel veel meer last van obstakels zoals muren/vloeren dan 2.4 ghz.

Wat je mogelijk kan doen is in de 'oude' slaapkamer waar dus wel een kabel ligt een accespoint aansluiten (die van KPN voor 50 euro) https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/
Dit zal dan je WiFi op volle snelheid uitzend. Waarschijnlijk is dit dichter bij dan de modem router die (denk ik ) beneden staat? Als dat zo is haal je op deze manier meer snelheid op je PC. Als je PC geen ingebouwde WiFi ontvanger heeft kun je gewoon je oude USB stick blijven gebruiken of (als je 5ghz wilt proberen) even een nieuwe USB ontvanger halen welke ook 5ghz ondersteunt. Laatst had iemand hier op tweakers als een gevonden voor < 10 euro in de price watch (heb zo geen link, maar dat kun je vast zelf vinden in de prizewatch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 22-05 09:24
Een alternatief waar je ook nog naar kan kijken is powerlines. Het is niet ideaal en KAN instabiel zijn, echter heb ik het laatst gebruikt bij vrienden van mij die bij het bouwen van het huis er nooit over hadden nagedacht een loze leiding naar zolder te brengen waar de slaapkamer van de oudste is.

Moet zeggen dat ik mijn buurjongen nooit meer aan de deur heb gehad voor onder andere zijn playstation ;) . Werkt voor alsnog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
VVV-007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:43:

Dat zou inderdaad ook nog een idee zijn, op die manier komt AP wel iets (niet veel) dichter bij de computer. Aangezien mijn computer geen wifi heeft ingebouwd zou ik sowieso een nieuwe 5GHz stick moeten kopen. Mocht het dan nog niet goed zijn kan ik een AP kopen.

kwa USB zat ik te denken aan:
pricewatch: TP-Link Archer T4U (USB3) (€10 duurder dan de fritz!)
of
pricewatch: AVM FRITZ! WLAN USB Stick AC 430 Edition International (USB2)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Miss_80 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:54:
Een alternatief waar je ook nog naar kan kijken is powerlines. Het is niet ideaal en KAN instabiel zijn, echter heb ik het laatst gebruikt bij vrienden van mij die bij het bouwen van het huis er nooit over hadden nagedacht een loze leiding naar zolder te brengen waar de slaapkamer van de oudste is.

Moet zeggen dat ik mijn buurjongen nooit meer aan de deur heb gehad voor onder andere zijn playstation ;) . Werkt voor alsnog goed.
Heb ik ook over nagedacht, maar ik vraag me af hoe stabiel het is, en of het eigenlijk wel goed werkt (aangezien niet op zelfde groep)

ja, daag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
Tussen die 2 kun je beter de TP-link nemen. Die heeft 2 streams waardoor hij tot 300 mbps kan komen in theorie, terwijl de Fritz er maar 1 heeft waardoor deze niet meer dan 150 mbps kan halen.

Hou er rekening mee dat de werkelijke snelheid altijd lager is dat het theoretische maximum,

Door de 2 streams zal hij ook stabieler werken.

Powerline is inderdaad een optie maar zoals aangegeven kan het goed werken of slecht (en helaas kun je het niet eenvoudig testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
VVV-007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:00:
Tussen die 2 kun je beter de TP-link nemen. Die heeft 2 streams waardoor hij tot 300 mbps kan komen in theorie, terwijl de Fritz er maar 1 heeft waardoor deze niet meer dan 150 mbps kan halen.

Hou er rekening mee dat de werkelijke snelheid altijd lager is dat het theoretische maximum,

Door de 2 streams zal hij ook stabieler werken.

Powerline is inderdaad een optie maar zoals aangegeven kan het goed werken of slecht (en helaas kun je het niet eenvoudig testen)
Prima dan weet ik genoeg. Bedankt voor de hulp (beiden).

Extender gaat dus lekker retour :) En dit topic kan dan eigenlijk wel dicht :P

[ Voor 3% gewijzigd door [Remmes] op 28-06-2016 14:02 ]

ja, daag.

Pagina: 1