Toon posts:

Oude home cinema of sounbar of plate

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude prima functionerende Home Cinema van Panasonic (5.1). Ik stel niet hoge eisen aan het geluid maar wil van de 5 speakers in mijn huis af en tuner en dvd behouden. Geluid van de set via ik via de sounbar/plate laten lopen. Heb geen HDMI aansluitingen op het apparaat.

kan ik de home cinema via aux ingang aansluiten op de sounbar/plate ?

Zo nee wie heeft een goede tip waarbij ik dvd en tuner behoudt en geluid via de bar/plate laat lopen. Nogmaals niet te hoge eisen aan het geluid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Wat is het typenummer van de Panasonic?

Als dat zo'n all-in-one homecinemaset is denk ik niet dat het gaat werken. Die systemen hebben meestal geen (digitale) geluidsuitgang.

Een basic soundbar moet je zien als een vervanger van de TV-speakers, je sluit hem aan op de televisie middels optical/analoog, schakelen tussen bronnen doe je met de TV. Luxere modellen komen met HDMI, Dolby/DTS en soms wireless streaming aan boord, dat zijn volwaardige vervangers van een HT-receiver.

[ Voor 9% gewijzigd door donny007 op 28-06-2016 13:31 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien handig om het typenummer van die Panasonic te vermelden.

Mijn eerste gedachte is dat dit niet gaat werken. Een soundbar is een actief systeem dus is reeds voordien van versterking. En die Panasonic wil ook versterken. Dat gaat niet samen.