Wil de Cool-edit compressor gaan gebruiken voor mijn nummers. Is dat wat of zou je liever een aparte compressor aanschaffen? Iemand ervaringen met Cool-edit en dan speciaal de compressor-functie?
je kunt eerst een evaluation copy proberen.
Nature will strike back.....
Ja maar het gaat mij om de compressor-functie die erbij zit, iemand goede ervaringen mee?Op dinsdag 26 juni 2001 14:05 schreef coolgoza het volgende:
je kunt eerst een evaluation copy proberen.
Is die niet beschikbaar in zo'n demo-versie dan? Dan kun je 'em gewoon zelf testen en beluisteren.Op dinsdag 26 juni 2001 16:58 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
Ja maar het gaat mij om de compressor-functie die erbij zit, iemand goede ervaringen mee?
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Wat wil je met de compressor doen ?
Mijn ritmes vetter maken.Op dinsdag 26 juni 2001 19:02 schreef Baklap het volgende:
Wat wil je met de compressor doen ?
Hmmm tja dit is zo'n moment waar je je afvraagt wil je een aardig of een eerlijk antwoord...
Eerlijk dan maar, koop nou een gewone normale harde waren compressor/ limiter das echt veel lekkerder werken. Geen render tijden geen gezeur gewone knoppen onder de vingers...
Maar das mijn idee, wie denk er anders over...?
Eerlijk dan maar, koop nou een gewone normale harde waren compressor/ limiter das echt veel lekkerder werken. Geen render tijden geen gezeur gewone knoppen onder de vingers...
Kijk hier heb ik iets, ik zit namelijk te dubben om zo'n ding te kopen, maar aangezien cool-edit ook deze functie heeft dacht ik maar eens vragen naar de meningen hierover.Op dinsdag 26 juni 2001 19:57 schreef Baklap het volgende:
Hmmm tja dit is zo'n moment waar je je afvraagt wil je een aardig of een eerlijk antwoord...
Maarja een goede compressor kost nogalwat toch?
Tja dat hangt er een beetje vanaf.
Als je kijkt naar Cool-edit dan zou je het beste kunnen gaan voor de Cool edit Pro versie. Ik gebruik deze al meerdere jaren voor heeeleee diverse dingen en ben erg tevreden...maarrrr deze kost 1500,- Als je dat afzet tegen een com/limiter van bijvoorbeeld TC electronics (ik zou de prijs echt niet weten maar ga van een duizend of 2 uit vanaf dan he...
)
dan valt het wel weer mee.
In Cool edit Pro zit een goed compressor maar nogmaals alles wat je doet moet gerenderd worden en hoe langer de track des de langer de render tijd.
Voordeel Cool Edit Pro= Veel preset standen en een hoop extra edit mogelijkheden op een goed niveau
Nadeel bijna alles renderen wel veel previews in real time.
Voordeel "gewone" comp/lim= Knoppen direct onder handbereik wat je sneller dat soundje geeft wat je zoekt (althans bij mij)
Nadeel= het is een dedicated apparaat wat zoveel betekend als dit kan en that's it.
Kijk maar eens rond bij TC electronics
http://www.tcelectronic.com/
Suc6
Als je kijkt naar Cool-edit dan zou je het beste kunnen gaan voor de Cool edit Pro versie. Ik gebruik deze al meerdere jaren voor heeeleee diverse dingen en ben erg tevreden...maarrrr deze kost 1500,- Als je dat afzet tegen een com/limiter van bijvoorbeeld TC electronics (ik zou de prijs echt niet weten maar ga van een duizend of 2 uit vanaf dan he...
dan valt het wel weer mee.
In Cool edit Pro zit een goed compressor maar nogmaals alles wat je doet moet gerenderd worden en hoe langer de track des de langer de render tijd.
Voordeel Cool Edit Pro= Veel preset standen en een hoop extra edit mogelijkheden op een goed niveau
Nadeel bijna alles renderen wel veel previews in real time.
Voordeel "gewone" comp/lim= Knoppen direct onder handbereik wat je sneller dat soundje geeft wat je zoekt (althans bij mij)
Nadeel= het is een dedicated apparaat wat zoveel betekend als dit kan en that's it.
Kijk maar eens rond bij TC electronics
http://www.tcelectronic.com/
Suc6
Nog een voordeel van Cool Edit Pro is dat je preview aan kunt zetten en dan redelijk realtime (na loslaten van muisknop) je geluidsbron hoort met die compressor er overheen.
Je kunt ipv de standaard Cool Edit versie, ook een compressor van een of andere plugin package pakken. Waves package ofzo. Die zijn behoorlijk goed. Een goeie hardware box kost ook een hoop geld en het is per doos weer afhankelijk van de applicatie of 'ie geschikt is.....
Verwijderd
Ik kan me aansluiten bij de reply van Hillie.
De compressor plugin's van waves zijn zeer goed. Waves levert ook maximizers e.d. welke zeer geschikt zijn om het een en ander net ff iets vetter te laten klinken.
De compressor plugin's van waves zijn zeer goed. Waves levert ook maximizers e.d. welke zeer geschikt zijn om het een en ander net ff iets vetter te laten klinken.
Ik hoop niet dat ik hiermee een flamewar ontketen, maar er zijn ook goedkope compressors. En dan bedoel ik niet spul van Behringer, maar een compressor die al veel goede kritieken heerft gehad. Het gaat over de RNC (Really Nice Compressor) die slechts rond de $200 kost. Kijk eens rond op de site voor meer info. Vooral de ervaringen van gebruikers spreken boekdelen. Eerder kwam ik vaak in pro-audio nieuwsgroepen en daar werd keer op keer verwezen naar dit geinige apparaatje. Iets voor jou ?
De RNC is inderdaad een aanrader. Ik moet er ook nog es een keertje 1 over laten komenOp woensdag 27 juni 2001 08:51 schreef masaman het volgende:
Ik hoop niet dat ik hiermee een flamewar ontketen, maar er zijn ook goedkope compressors. En dan bedoel ik niet spul van Behringer, maar een compressor die al veel goede kritieken heerft gehad. Het gaat over de RNC (Really Nice Compressor) die slechts rond de $200 kost. Kijk eens rond op de site voor meer info. Vooral de ervaringen van gebruikers spreken boekdelen. Eerder kwam ik vaak in pro-audio nieuwsgroepen en daar werd keer op keer verwezen naar dit geinige apparaatje. Iets voor jou ?
Pagina: 1