Welke laptop voor (3d) vormgeving

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787217

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop waarop ik naast 'normaal' gebruik vooral programma's als Photoshop, Vectorworks, Autocad, Sketchup en Artlantis zal draaien. Deze programma's moet ik tegelijkertijd kunnen gebruiken. Ik kom er zelf niet uit.. eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben dus op zoek naar een stille laptop die dit allemaal goed aan kan.

Wat is je budget?
Max. 1400 euro hoop ik dat voldoende is voor wat ik graag wil.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop veel mee nemen. Het scherm wil ik 15 - 17 inch (beetje goede resolutie laat mijn werk wel het mooiste zien denk ik zo). Groter werkt op zich fijner, maar het liefst niet mega zwaar. Ik kan thuis eventueel een extern desktop neerzetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De merken die me niet aanspreken zijn bijvoorbeeld Toshiba, Samsung en geen Apple (vanwege de software). Verder sta ik open voor merken. Voor mij is het belangrijk dat het gewoon goed werkt voor lange tijd. Ik betaal liever ietsje meer en dat het goed werkt dan dat ik voor het goedkoopste ga. En dat als er iets stuk gaat ik daar bij geholpen kan worden, want zelf ben ik niet thuis in hoe dat allemaal werkt. Het liefst heb ik qua processor minimaal de Intel Core i7, of vergelijkbaar AMD. Alhoewel jullie daar beter in thuis zijn. Verder een goede grafische kaart. Minimaal 8 werkgeheugen. En ik zat te denken dat een combi SSD en HDD wel erg handig zou zijn, aangezien ik wel hou van een beetje snelheid.

Heel graag krijg ik van jullie advies. En alvast bedankt ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Asus Zenbook Pro Ultra-HD of iets dergelijks?

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=UX501VW

[ Voor 39% gewijzigd door yGiDoRp op 28-06-2016 17:48 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Hallo Bennebb,

Ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje met programma's zoals photoshop, acad en sketchup+vray. Ik ben er nog niet helemaal uit maar overweeg de Asus N552VX-FY te kopen en het geheugen aan te vullen tot 16GB.

De specs zijn ongeveer gelijk met het verschil dat de Zenbook een UHD scherm heeft en een GeForce GTX960M en de N552VX een Full HD scherm heeft met een GeForce GTX950M.

In principe zou ik voor de Zenbook gaan alleen heb ik mijn twijfels over het reflecterende scherm (onhandig als ik met opdrachtgevers rondom het scherm zit) en hoor ik her en der dat de GeForce GTX960M niet voldoende is om het scherm lekker op UHD resolutie te laten draaien. Dit laatste is misschien alleen het geval als je een game speelt.

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, wellicht dat er iemand anders hier nog wat over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleagent218
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 19:00
Ik heb zelf nog een MSI workstation te koop staan, dat is misschien wel wat.
Hij is ondanks de leeftijd verder zo goed als nieuw en kan de genoemde programma's prima draaien. De resolutie is echter 1080p, misschien dat dat voor jou een beetje te weinig is.

Kijk er maar eens naar, misschien komen we er wel over uit!

V&A aangeboden: MSI GT60 0NG-462NL Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 09:47
Ik doe mijn HP ZBook G2 workstation weg: V&A aangeboden: HP ZBook 15 G2 M4R56ET

Perfecte laptop voor wat jij er mee wil. Ook nog maar 8 maanden oud plus nog 2 jaar en 4 maanden garantie.