Nieuwe Werk laptop - advies (al selectie gemaakt)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlunt
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08-2021
Hey,

Ik ben opzoek naar een goede mainstream laptop voor mn werk,
Ik ga geen hele zware programma's draaien, maar wil wel wanneer het nodig is, video willen editten en renderen, photoshoppen etc. Moet minimaal 3 jaar mee.

Ik heb zelf al een lijstje gemaakt, waaruit ik uit wil gaan kiezen ivm mediamarkt cashback actie :)
Maar welke zou ik nou kiezen? :?

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/l8va9xnm3/lap.png

Edit: Voor opslag van video's gebruik ik externe HDD.

[ Voor 11% gewijzigd door iBlunt op 28-06-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlunt
Of moet ik de Macbook kopen?

[ Voor 69% gewijzigd door iBlunt op 28-06-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topic gaat natuurlijk "nergens" over; je hebt een range van 600 Euro tot 1400 Euro en je vertelt niet precies welke system requirements jouw applicaties hebben/willen. En ik was niet echt terwille om elke laptop ook nog handmatig door de Pricewatch te trekken.

Ik kan me voorstellen dat je voor rendering in een aantal gevallen gebruik zou willen maken van hardware-acceleration en aangezien niet elke GPU dezelfde standaarden ondersteunt, had je die ook wel even in je sheet kunnen meenemen.

En bij relatief grote werkzaamheden, kan je dus 13 laptops al afschrijven want die zijn wat krap bemeten qua storage; daarnaast zou het handig zijn om te weten welke laptops eventueel nog uitbreidbaar zijn naar 16GB RAM als je over 3 jaar toch andere/hogere belasting lijkt te krijgen dan je nu hebt ingeschat.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2016 12:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlunt
MAX3400 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:16:
Topic gaat natuurlijk "nergens" over; je hebt een range van 600 Euro tot 1400 Euro en je vertelt niet precies welke system requirements jouw applicaties hebben/willen. En ik was niet echt terwille om elke laptop ook nog handmatig door de Pricewatch te trekken.

Ik kan me voorstellen dat je voor rendering in een aantal gevallen gebruik zou willen maken van hardware-acceleration en aangezien niet elke GPU dezelfde standaarden ondersteunt, had je die ook wel even in je sheet kunnen meenemen.

En bij relatief grote werkzaamheden, kan je dus 13 laptops al afschrijven want die zijn wat krap bemeten qua storage; daarnaast zou het handig zijn om te weten welke laptops eventueel nog uitbreidbaar zijn naar 16GB RAM als je over 3 jaar toch andere/hogere belasting lijkt te krijgen dan je nu hebt ingeschat.
Je hebt gelijk, ik heb ff mn lijstje aangepast. Ik wil minimaal een i7 met een SSD schijf.

En door de pricewatch hoeft niet, want Media Markt is de goedkoopste door de cash back actie. Prijzen staan er achter (laatste rij) met de cash back.

Alle laptops hebben een 2 slots memory, en zijn beide gebruikt. Dus voor memory uitbreiding zou je -4gb moeten doen en +8gb, dan heb je bij alle 8GB laptops upgrade naar 12GB.

[ Voor 13% gewijzigd door iBlunt op 28-06-2016 12:28 ]