1 Transactie, meerdere spullen. Hoeveel feedbacks?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.646 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Door de bank genomen niet, maar wel vaak genoeg om er een topic aan te wijden zie ik tweakers elkaar meerdere beoordelingen geven voor wat overduidelijk 1 transactie betrof. Op deze wijze gaat de feedback score in mijn ogen onrechtmatig en inaccuraat omhoog.

Regels omtrent verbieding van deze praktijken hebben eerder in de tweakers.net FAQ gestaan, want FlipFluitketel citeert het nog in deze post:
Orion84 in "Rechten op forum: Vraag en Aanbod biedingen."

Hierover is echter niets meer te vinden in de huidige FAQ en ook niet in de verscheidene sticky posts op dit forum. Daarom dus mijn vraag: wat zijn hieromtrent de regels? Zijn ze komen te vervallen?

In mijn beleving is het nog steeds niet de bedoeling om meerdere beoordelingen te geven als het om meerdere spullen gaat zolang het 1 transactie was. Dit verzoek werd mij laatst nog gedaan door een tweaker die 3 dingen ineens afnam en 3 beoordelingen verwachtte, wat ik met tekst en uitleg beleefd afwees. Klopt dit niet meer? Kan een mod hier zijn licht op schijnen?

En als inderdaad het nog steeds een ongewenste praktijk is, kan dit weer in de regels worden opgenomen + hoe kan bij overtreding dit gemeld worden?

Groeten,

Chris

[ Voor 3% gewijzigd door Omni op 28-06-2016 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 10:50
Net wat je zegt, als het 1 transactie betreft van meerdere spullen dan laat je 1 feedback achter.

Als je bij een shop iets koopt laat je ook niet voor elk product dat je daar op hetzelfde moment hebt gekocht een feedback achter.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Omni op 29-06-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Schop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Om een voorbeeld te noemen:

gallery: francix

Dit gaat nergens meer over. 27 (!!!) feedbacks van mrxdream over deze tweaker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Je beoordeeld toch per product of die aan de omschrijving voldoet en hoe de aflevering was? Communicatie is dan misschien gelijk aan elkaar, maar volgens mij is het wel degelijk de bedoeling dat je een beoording achterlaat per product en niet per transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Omni schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:50:

Dit gaat nergens meer over. 27 (!!!) feedbacks van mrxdream over deze tweaker? 8)7
Ik ben het er wel mee eens dat die 27 beoordingen dan weer de plank mislaan. Dat is ook gewoon 1 advertentie geweest, dat vind ik wat anders dan 27 verschillende advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
Ergste is ook nog dat het 27x dezelfde copy/paste is 8)7

Het lijkt mij juist logischer om een review per transactie achter te laten. Je reviewt imo de transactie als geheel en niet per product. Als je een PC koopt dat ga je toch ook niet per onderdeel een review achterlaten? Waarom dan wel als je 2 losse producten uit 1 ad koopt?

Om te beginnen kunnen we gaan checken op review inhoud. Die moet inhoudelijk niet teveel lijken op de andere reviews die recent (say afgelopen uur ofzo, zijn geplaatst).

Edit: je kan in 1 review ook gewoon vermelden hoe de kwaliteit per product was. Je laat een X aantal sterren achter die het geheel beoordelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Craven op 06-07-2016 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:35
Omni schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:50:

mrxdream is behoorlijk ijverig met het schrijven van reviews. Het lijkt wel of hij minstens altijd 2 reviews over één transactie/product plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Nog een voorbeeld:

gallery: TheReavyn

3 reviews van Osiummaster over 1 transactie (upgradeset). Niet de bedoeling, lijkt me.

En op mijn eigen profiel ook:

gallery: Omni

Van tweaker Paul K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 07:14
Als iemand mij kan vertellen hoe ik deze 27 x feedback kan verwijderen zal ik dat gelijk doen. :?

Was waarschijnlijk bedoeld als grap, ook omdat ik echt veel afneem bij deze Tweaker.
Wij doen onderling niet aan feedback normaal, hebben dat ook niet nodig.
Denk dat als je alle bij elkaar optelt dat er nog wel 40 bij kunnen.

Als je dus weet hoe ik deze kan verwijderen : graag!

D:\blauwerus.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

francix schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:55:
Als iemand mij kan vertellen hoe ik deze 27 x feedback kan verwijderen zal ik dat gelijk doen. :?

Was waarschijnlijk bedoeld als grap, ook omdat ik echt veel afneem bij deze Tweaker.
Wij doen onderling niet aan feedback normaal, hebben dat ook niet nodig.
Denk dat als je alle bij elkaar optelt dat er nog wel 40 bij kunnen.

Als je dus weet hoe ik deze kan verwijderen : graag!
Francis, ik had hier al een verzoek voor ingediend een dag later, ik zal dat nogmaals doen.
En ja dat was zoals je zegt ''Was waarschijnlijk bedoeld als grap''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
Duidelijkheid hierin zou zeker niet verkeerd zijn. Zorg alleen dan wel dat het behalve weggemoffeld in de FAQ ook als guidelines bij de beoordeling zelf staan. Verder kan ik me wel vinden in het transactie verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

I.p.v. de hele tijd dit topic te kicken is het wellicht handiger de VA-admins even een DM te doen?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Migrator schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:06:
I.p.v. de hele tijd dit topic te kicken is het wellicht handiger de VA-admins even een DM te doen?
Liever bestook ik niet de V&A mods met zaken die minder prioriteit hebben dan bijvoorbeeld V&A oplichtervrij houden en achter de schermen ruzies te beslechten. Daarnaast staat dit topic hier al een tijdje en is men wellicht in conclaaf over hoe dit op te pakken.

Ik zie een uitspraak vanzelf wel en blijf schoppen totdat deze er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met een DM garandeer je dat ze in ieder geval van dit topic afweten en weet je ook gelijk of ze al overlegd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Migrator schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:19:
Met een DM garandeer je dat ze in ieder geval van dit topic afweten en weet je ook gelijk of ze al overlegd hebben...
Best een belediging van de mods om te denken dat ze het niet gezien hebben. Ik zal je niet tegenhouden zelf een DM te sturen hoor, maar ik wacht het liever rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Belediging van de mods? Da's ook goed overdreven zeg. Maar als je zo zeker weet dat men het al gelezen heeft, waarom schop je dan nog? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Om het onder de aandacht te houden te midden van zaken die hogere prioriteit hebben.

Simpel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:42:
Om het onder de aandacht te houden te midden van zaken die hogere prioriteit hebben.

Simpel, toch?
Heb jij geen hobby's ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:59:
[...]

Heb jij geen hobby's ofzo?
Het is in ieder geval niet mijn hobby om 27 feedbacks te plaatsen voor 1 stukje hardware, maar bedankt voor het vragen. Ik waardeer oprecht je bezorgdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:01:
[...]

Het is in ieder geval niet mijn hobby om 27 feedbacks te plaatsen voor 1 stukje hardware, maar bedankt voor het vragen. Ik waardeer oprecht je bezorgdheid.
Nogmaals ;

Heb je geen hobby's? is dat zo moeilijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
Alsjeblieft zeg.. Dit topic is in mijn ogen toch geheel terecht. Zeker als blijkt dat een verkopende Tweaker een hele mooie beoordeling heeft welke veroorzaakt werd door 1 koper. Dit schetst toch een scheef beeld aangezien dit ook kan lijken op een oplichter en/of een samenwerking tussen de koper en verkoper.

@mrxdream: Het is zekere verdacht als 1 iemand 27x keer dezelfde review bij een verkoper achterlaat. Het is dus logisch dat deze kwestie hier wordt aangehaald. Met jou zijn er zeker nog meer die dit soort dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Een incident is een slechte aanleiding om beleid op te maken. We zullen de 27-voudige review binnekort terugbrengen naar een. Dat is omslachtig veel handwerk, dus geen idee wanneer iemand tijd heeft om dit op te pakken. En ja, het zal nog wel eens vaker gebeuren.

We zien het echter niet als een structureel probleem dus gaan de regels niet aanpassen op dit moment.

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 14-07-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:42:
Een incident is een slechte aanleiding om beleid op te maken. We zullen de 27-voudige review binnekort terugbrengen naar een. Dat is omslachtig veel handwerk, dus geen idee wanneer iemand tijd heeft om dit op te pakken. En ja, het zal nog wel eens vaker gebeuren.

We zien het echter niet als een structureel probleem dus gaan de regels niet aanpassen op dit moment.
Duidelijk, dank voor het benadrukken dat het inderdaad niet de bedoeling is.

Wel teleurstellend, maar zeker begrijpelijk met het oog op beschikbare mankracht/tijd dat t.net in principe niet zal handhaven.

Als het aan mij ligt mag dit topic dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
U vraagt, wij sluiten. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.