16X CD-R's beter dan 8X CD-R's ?

Pagina: 1
Acties:

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04
Gaat deze vraag op, dat de kwaliteit beter zou zijn, omdat ze sneller gebrand kunnen worden?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op dinsdag 26 juni 2001 01:32 schreef Smarron het volgende:
Gaat deze vraag op, dat de kwaliteit beter zou zijn, omdat ze sneller gebrand kunnen worden?
Lijkt me niet. De 16x aanduiding geeft alleen maar aan dat ze daadwerkelijk getest zijn op 16x, maar je kan ook 16x op 12x cd's branden (tenzij je brandprogramma controleert of het wel een 16x cd is).

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
De snelheidsaanduiding op CD-Rs heeft iets te maken met de snelheid waarmee putjes in een of ander laagje gebrand kunnen worden. Hoe sneller het laagje een putje heeft, hoe sneller er een volgend putje gebrand kan worden. (Als ik het goed begrepen heb).

Naar mijn mening heeft dit verder niets te maken met de kwaliteit van de CD-R. Ik kan me zelfs voorstellen dat langzamere CR-Rs stabielere lagen hebben, en dus langer meegaan. Of praat ik nu onzin :?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Het lijkt me dat als er sneller een gaatje in komt dat de laag gevoeliger/dunner is ...

Dan zou het zo kunne zijn dat niet putjes beter zijn te lezen/ minder transparant? :?

Of misschien lul ik wel onzin .. nog niet gemerkt dat het boeit.. het lijkt me dat je dit dan moet merken bij of hele langzame cdrom of juist hele snelle ...