Toon posts:

beeld hapert bij divx/dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

steeds als ik een divx van mij pc, of een dvd vanaf mijn dvd speler bekijk stotterd het beeld. Telkens hele kleine haperingetjes die het kijken erg vermoeiend maken en waardoor je lekker geirriteerd kan raken.

Ik heb me pc vorige week geformateerd en alles voorzien van de nieuwste drivers. Ook dit mocht niet baten.

Ik geloof dat mijn systeem wel aan de min. eisen voldoet toch?

Of is het misschien die Viper770 32mb die dwars ligt?

Wie weet raad? Ik erger we een ongeluk hier :(

Alvast bedankt

PS: systeem zie hieronder

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
Volgens mij valt dit onder software algemeen maja...

De viper die je gebruikt is AGP4 en gezien je mobo lijkt me die ook AGP4 klaar dus daar zal het niet aan liggen. Alleen als je geen mpeg kaart gebruikt dan mag de proc alle beeldjes (dvd of dicx) mooi omzetten naar het beeld toe en dat freet.... ik heb hier ook met mijn 1000 wel eens het zelfde probleem maar dat is volgens mij op te lossen door de film van de schijf te draaien en niet de disc (disc is dan cd/dvd schijfje) dat lost het bijna altijd op. (misschien omdat ik maar een 4 spd dvd heb)

Maar ik zou eens eerder kijken voor een goedkoop mpeg kaartje en anders echt een lagere resolutie (minder power nodig)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

wat is een goed (-koop) mpeg kaartje?

Verwijderd

Het kan ook aan een brakke codec liggen of je windhoos heeft zijn dagelijkse reboot nodig.

Soms hapert DivX-films ook bij mij, dan laat ik mijn pc rebooten en het speelt weer films af zonder te haperen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Aan de Viper kan het niet liggen. Ik had er beter beeld mee dan nu met mijn GF2 Ultra.

Misschien heb je de buffer verkeerd ingesteld?
Je zegt dat je alle nieuwste drivers hebt. Kun je daar specifieker over zijn ?
Zet de resolutie ook lager als je DVD kijkt. Maximaal 800x600.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Felicia
Kan ze zo 123 niet vinden maar misschien dat je in de pricewatch iets kan vinden waar je iets aan hebt...

Kijk misschien eens hier of hier

Verwijderd

Het ligt NIET aan je systeem.

Bij mij kan ik perfect DivX-films ( afspelen zonder te haperen op een celly300+80MB SDRAM met voodoo banshee 16MB + niet vergeten brakke heavy damage AOpen 40x, die al 10 cd uit elkaar heeft laten spatten.

• Felicia
He algabra (pardon als ik het niet goed schrijf) maar misschien heeft jouw systeem iets minder overhead fouten... Maar ik wel eens zien dat die bak van jou zonder probs een DVD kan afspelen zonder te haperen...

edit:

Inderdaad ik schreef het dus wel fout :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 01:45 schreef wauskes het volgende:
He algabra (pardon als ik het niet goed schrijf) maar misschien heeft jouw systeem iets minder overhead fouten... Maar ik wel eens zien dat die bak van jou zonder probs een DVD kan afspelen zonder te haperen...

edit:

Inderdaad ik schreef het dus wel fout :)
Oeps, ik dacht dat het alleen over illegale neergehaalde DivX'en gaat, voor DVD raad ik toch wat meer aan.

• Felicia
Prezies maar daarom is een mpeg kaartje zo mooi die rekent hardware matig.. Daar kon mij AMD 300 (@480) zonder probs filmpjes mee kijken op TV met 800-600 :)

Maar dat lijkt me de beste optie of schup oem morgen vroeg nog eens omhoog (netjes dan wel he)

Verwijderd

*Ahum* een mpeg kaart gaat weinig doen met DivX hoor..
heb je DMA ingeschakeld voor je drives
?

• Felicia
Da dacht ik... Ooit eens een filmpje op cd gekeken met een mpeg kaart. Die gaat mooi de kwaliteit omhoog kicken... Maar als je em op je schijf hebt staan heb je weinig kans dat het wat helpt ja...

Maar de mpeg kaart zal je wel helpen (divx is ook een vorm van mpeg)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 01:58 schreef Flamez het volgende:
*Ahum* een mpeg kaart gaat weinig doen met DivX hoor..
Idd. Heeft niets met het afspelen van een DiVX te maken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[b]Op dinsdag 26 juni 2001 02:01
Maar de mpeg kaart zal je wel helpen (divx is ook een vorm van mpeg)
???? Hoe kom je daar nou weer bij. Een mpeg kaart haalt echt geen reet uit als je DivX afspeelt. Alleen als je een DVD'tje draait dan is het nuttig. Je kan sowieso met de tvout van een mpegkaart alleen DVD op video laten zien, dus geen DivX/spellen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Felicia
Op dinsdag 26 juni 2001 02:11 schreef wcduck het volgende:

[..]

???? Hoe kom je daar nou weer bij. Een mpeg kaart haalt echt geen reet uit als je DivX afspeelt. Alleen als je een DVD'tje draait dan is het nuttig. Je kan sowieso met de tvout van een mpegkaart alleen DVD op video laten zien, dus geen DivX/spellen.
Ik denk dat ik dan iets fout zie of jij... Volgens mij kan jee een dvd speler direct op een mpeg kaart aansluiten waardoor de kwaliteit en snelheid van het beeld toch een beetje omhoog schieten of niet???

Verwijderd

ja hij gooit wat zaken door de war
Divx is eigenlijk de gekraakte versie van de Mpeg4 Codec ( als ik mij niet vergis )
maarrrrrr..... je mpegkaart ondersteund alleen Mpeg 1 en 2
als je dus met een Mpeg4/divx komt, kan je kaart er niks mee

en btw als je een mpeg op je HD heb staan kan je het nog steeds via je mpeg decoder afspelen

dmv van de originele windows media player die mee geisntalleerd word met windows zelf

daarin kan je 'apparaat' kiezen en dan je mpegkaart selecteren , daarna kan je kiezen welk bestand je ermee wil openen en voila :)

• Felicia
OK thanx mijn fout... was ff vergeten dat divx mpeg 4 was ipv 2... Maar dan nog kan je toch wel DVD op je monitor afspelen en niet alleen TV of heb ik dat dan ook fout???

Verwijderd

uiteraard speeld je DVD dan ook nog op je monitor :)

je mpegkaart heeft zijn eigen flatcable verbinding met je videokaart

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Aan het systeem ligt in elk geval niet. Niet voor DVD (een TB900 is ruim voldoende!!!) en al helemaal niet voor DivX.
Dan zal er softwarematig iets niet helemaal lekker zitten. Zet de videokaart eens op AGP 2x ipv 4x of zo.
Heb je wel Via 4-in-1 drivers geïnstalleerd? (beetjes standaard opmerking, maar ok).

Verwijderd

ik kan dvd's + meeste divx'en afspelen op onderstaand systeem !!(dvd's dan wel met powerdvd) (12x LG dvd speler)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

is het nietgewoon je hdd die net te langzaam is.. 5400r?

maybe een loze opmerking maar lijkt mij net te langzaam..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05
Op dinsdag 26 juni 2001 03:25 schreef megamuch het volgende:
is het nietgewoon je hdd die net te langzaam is.. 5400r?

maybe een loze opmerking maar lijkt mij net te langzaam..
neu divx moet nog kunnen van een 4 speed cdrom :)
data rate is max iets van 200K/s

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

misschien moet je eens proberen om de priority van het proggie waarmee je afspeelt hoger te zetten. soortgelijke shit had ik ook met winamp. priority level omhooggezet en nooit meer problemen mee gehad. Lijkt me echt niet te liggen aan je hardware hoor!

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

sluit me aan bij Billy,of misschien is je meduiaplayer buggy, probeer een andere, of kijk eens naar de instellingen van je mediaplayer. Wat ook kan uitmaken is de combi van mediaplayer 6.x, 7.x en/of windows 2k of win 98se, ff zoeken naar de ideale combo. Bij mijn wil onder win2k met 7.1 mediaplayer weleens vastlopen, het zelfde filmpje op de 6.4 player op hetzelfde systeem lopt dan weer soepel.?!?!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 02:38 schreef iman het volgende:
ik kan dvd's + meeste divx'en afspelen op onderstaand systeem !!(dvd's dan wel met powerdvd) (12x LG dvd speler)
?!? divx op een p292 !? en ik krijg em hier maar niet vooruit op men amd300. Heb wel win2k, jij waarschijnlijk win98se ?! of heeft dit niks te maken met de performance van de divx !? :?

Verwijderd

Bij mij draai DivX (Pearl Harbor, The Matrix, Coyote Ugly,..) perfect op een celly300 met 80MB ram en voodoo banshee 16MB.

Alleen mag je niet pauzeren, als je dat doet dan moet je wat wachten voor dat de celly reactie geeft.

Op full-screen moet je ook eventjes wachten, er is toch altijd teveel reclame in het begin.

Alle films worden in een brakke (10 cd's zijn al uit elkaar gespat!) AOpen 40x afgespeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 04:19 schreef bille het volgende:
misschien moet je eens proberen om de priority van het proggie waarmee je afspeelt hoger te zetten. soortgelijke shit had ik ook met winamp. priority level omhooggezet en nooit meer problemen mee gehad. Lijkt me echt niet te liggen aan je hardware hoor!
oke, maar hoe zet ik de priority hoger?? :?
Of klink ik nu wel erg dom? |:(

Ik gebruik trouwens die Alpha 3.11 codec en speel Divx met Micro DVD 1.0.

Nog ff wat anders...als ik niet fullscreen afspeel, dus als ik maar een klein schermpie heb dan hapert het ook.

GreetZ

Dweezerroy

Verwijderd

Enable DMA voor zowel je DVD-speler als voor je HD in Apparaatbeheer, dan mot hij het goed doen, doet ie het dan nog niet, toch maar overwegen iets anders aan te schaffen >:)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Hmm, toen ik hier last van had kwam dat doordat ik de kleurdiepte op 32bits had staan, op 1024x768x16 draaide ie prima

maar met 32mb vid. geheuge lijkt het me sterk als het daaraan ligt...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Ik vind het wel makkelijk dat dit topic er is want ik heb een beetje het zelfde probleem. Ik was laatst namelijk een DivX'je te kijkuh (Crouching Tiger Hidden Dragon) en ik heb om de 10 sec een klein haperingtje er tussen zitten en vandaag keek ik de DVD van Anouk (die ene die er bij zit bij de Lost Tracks) en dan heb ik het zelfde probleem weer. Dit alles gebeurt op mijn TB 1 Ghz met 256 mb ram Gf2 64mb Maxtor 40 Gig 7200 Rpm en ook nog een A7V133 moederplankje en ik stouw de cd'tjes in mijn AOpen DVD Rom 40x cdrom en ik dacht iets van 8x DVD. Terwijl ik op mijn oude computer de DivX'jes afspeeld (een Celly 433@550 128mb 16 mb Viper 550 een 5400 Rpm schijfje en een Aopen 48x cdrom). Ik heb nu dit topic een beetje doorgelezen maar ik kan eigenlijk nog geen goede oplossing vinden. Kan iemand mij ff helpuh bedankt!! (Btw ik draai Win2k en ja ik heb de via 4 in 1 drivers geinstalleerd;))

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 01:31 schreef wauskes het volgende:
Volgens mij valt dit onder software algemeen maja...

De viper die je gebruikt is AGP4 en gezien je mobo lijkt me die ook AGP4 klaar dus daar zal het niet aan liggen.
|:( WTF heeft AGP4x nou te maken met de doorvoersnelheid, die 770 haalt bij lange na niet die doorvoersnelheid van (128bit*66Mhz*4) of terwijl een 4 GIG/sec. En dat heb je ook echt niet nodig voor Divx weet niet waar je die theorie vandaan haalt.

Het kan eerder zijn dat je niet de juiste DivX decoder gebruikt. OF veel resources op de achtergrond hebt draaien... mis. maar 64MB intern geheugen??? trage CD ROm vanwaar je het afspeelt, of trekt de CD ROm SPeler te veel processor power weg......(dma mis. uit???)

OOk wel handig als je kaart hardware matige MPEG ondersteuning heeft... anders kan die best hier op hangen.... dan tijd voor niiew videokaartje...

Als je trouwens veel gamed zou ik zekerz een ander kaartje kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 19:54 schreef Wels het volgende:
Enable DMA voor zowel je DVD-speler als voor je HD in Apparaatbeheer, dan mot hij het goed doen, doet ie het dan nog niet, toch maar overwegen iets anders aan te schaffen >:)
DMA enabelen voor me cdrom dvd etc ok, maar voor me HD?

Ik zie nergens een optie om DMA aan te vinken als bijvoorbeeld bij die cdrom drives.

<apparaatbeheer> <schijfstations> <WDC WD30 AA> <instellingen> staat geen DMA optie. Wel synchronisatie van gegevens overdracht enzo...

Welke andere codec als alpha 3.11 is het proberen waard?

GreetZ

Dweezerroy

Verwijderd

die alpha 3.11 is goed!

Als je DMA niet kan enablen en 't is nieuwe HD zal het standaard aanstaan, of het is een RAID config. of SCSI HD.

Welk besturingssyteem gebruik je???? toch niet ME he??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Win 98 SE.

Maaruh....tis verholpen!

Ouwe alpha 3.11 verwijderd en nieuwe geinstalleerd.

mediaplayer 7 geinstalleerd en voila...draait nu soepeltjes!

Zal vast aan die codec gelegen hebben al heb ik ooit daar ook vloeiend divx mee gekeken. Maarja...ontbrekende logica zal nie voor het eerst hier voorkomen 8-)

Allemaal bedankt he!

GreetZ

Dweezerroy

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 20:50 schreef Dweezerroy het volgende:
Zal vast aan die codec gelegen hebben al heb ik ooit daar ook vloeiend divx mee gekeken. Maarja...ontbrekende logica zal nie voor het eerst hier voorkomen 8-)
Met "hier" bedoel ik windows etc... *D

GreetZ

Dweezerroy

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 09:23 schreef --TranSie-- het volgende:

[..]

?!? divx op een p292 !? en ik krijg em hier maar niet vooruit op men amd300. Heb wel win2k, jij waarschijnlijk win98se ?! of heeft dit niks te maken met de performance van de divx !? :?
loool ja, een amd 300 = p150 :)
geen flame ofzo, mor tis nu eenmaal zo

Verwijderd

op de comp van mijn ouwders draait de DVD ook niet zo goed (pIII500 200 en nog wat MB en een viper v770 ultra) maar als we inplaats van win2k win98 gebruiken gaat hij wel vloeiend...
Pagina: 1