Ik heb mijn i5 4690k overclocked naar 4.6 GHz maar de clock blijft op 4600MHz hangen en veranderd niet! De processor draait ook redelijk warm! Kan dit de oorzaak zijn? IDLE: 40C PRIME95 70C!
Vraag
Beste antwoord (via rik452 op 29-06-2016 17:39)
Voor terugschakelen dien je op de meeste borden adaptive Voltage te gebruiken. Tevens dient EIST en C-states ingeschakeld te zijn in bios en als laatst dient je powerplan onaangetast te zijn In windows config.
70c is overigens heel normaal in prime, maar welke versie gebruik je? Die temperatuur is betrekkelijk laag voor je oc. Pics please van 8u prime v27.7 met coretemp/realtemp.
Tevens wil ik even melden dat je hiervoor echt geen apart topic hoeft te maken, de vraag past probleemloos in het 1150 OC topic. En als laatst. Als je dan een topic aanmaakt, maak m dan ook compleet met alle info die je kan bedenken. Welke spullen, welke Voltage enz enz.. topics zijn voor minder gesloten en vrees voor dit topic.
70c is overigens heel normaal in prime, maar welke versie gebruik je? Die temperatuur is betrekkelijk laag voor je oc. Pics please van 8u prime v27.7 met coretemp/realtemp.
Tevens wil ik even melden dat je hiervoor echt geen apart topic hoeft te maken, de vraag past probleemloos in het 1150 OC topic. En als laatst. Als je dan een topic aanmaakt, maak m dan ook compleet met alle info die je kan bedenken. Welke spullen, welke Voltage enz enz.. topics zijn voor minder gesloten en vrees voor dit topic.
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Alle reacties
Welke core clock + multiplier gebruik je?
100x46Umbrah schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 02:06:
Welke core clock + multiplier gebruik je?
Slecht modelletje en misschien wil ie niet hoger, dat is OC'en tenslotte.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Dat bedoel ik niet ik heb hem ook al stabiel op 5.0 gekregen!Wim-Bart schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 02:09:
Slecht modelletje en misschien wil ie niet hoger, dat is OC'en tenslotte.
Voor terugschakelen dien je op de meeste borden adaptive Voltage te gebruiken. Tevens dient EIST en C-states ingeschakeld te zijn in bios en als laatst dient je powerplan onaangetast te zijn In windows config.
En??? Resultaat met bovenstaande tips? Even Reageren is wel zo netjes
Inderdaad moest ik even mijn windows energie schema aanpassen hij werkt erg goed en de temperaturen zijn gedaald! En ik zal hem van het weekend wel weer op 5 GHz proberen te krijgen! Dan krijg je de screenshotsmillman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:34:
En??? Resultaat met bovenstaande tips? Even Reageren is wel zo netjes
Pagina: 1