Random crash door pagefault error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Python
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-05 13:45
Dus mijn pc heeft random crashes en geeft me de PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA fout
Dit probleem begon na dat ik mijn pc naar 8 maanden weg geweest te zijn weer aanzette en daarna een schone installatie heb gedaan.

Hierna heb ik ook 8gb extra ram toegevoegd ( ook zonder de extra ram crasht de pc )

Het crashen is volledig random.. soms 4x achter elkaar vlak na het opstarten en soms midden in een game, en soms ook niet

Ik heb al een Windows memory test uitgevoerd zonder resultaat..

specs:

Asrock z77 extreme 4

i5-3550 (OC naar 4.1GHZ) (ook zonder OC geprobeerd.. Blijft crashen

evga gtx970 ssc (met kleine OC)

4x 4GB corsair ddr3 ram 1600 mhz

samsung 840 evo ssd voor OS

2 hdd voor documenten/games ect

antec 620 watt psu

WIndows 10 64-bit

Wat zou ik kunnen proberen en welke crashlogs zou ik kunnen leveren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Memtest86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Begin eerst eens met het kijken of je wel een memory.dmp genereert en als dit inderdaad zo is, ga deze eens analyseren middels de extra tool windbg.

Daarnaast zou je allicht ook nog even kunnen proberen om je pagefile geheel uit te zetten, de machine opnieuw opstarten, de bestaande pagefile verwijderen en dan eventueel de pagefile opnieuw aanmaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19

Croga

The Unreasonable Man

MAX3400 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:14:
Daarnaast zou je allicht ook nog even kunnen proberen om je pagefile geheel uit te zetten, de machine opnieuw opstarten, de bestaande pagefile verwijderen en dan eventueel de pagefile opnieuw aanmaken.
Je weet, neem ik aan, dat de Pagefile in het geheel niets met Page faults te maken heeft?

Dit is, naar het zich laat aanzien, een geheugen fout. Zoals zetje al meld: memtest86.

Daarnaast: Probeer de PC eens te gebruiken met slechts 2 modules. En test beide sets apart om te weten welke set kapot is. Wellicht zelfs gewoon met 1 module tegelijk.
Mochten alle modules in sets gewoon zonder problemen werken dan is het waarschijnlijk een probleem met het moederbord, de aansturing van de modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Croga schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:22:
[...]

Je weet, neem ik aan, dat de Pagefile in het geheel niets met Page faults te maken heeft?
Je weet, neem ik aan, door de pagefile uit te zetten, dat je 100% op je RAM vertrouwt en dus een betere/specifiekere troubleshooting kan uitvoeren om te kijken of je RAM daadwerkelijk defect is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

MAX3400 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:27:
Je weet, neem ik aan, door de pagefile uit te zetten, dat je 100% op je RAM vertrouwt en dus een betere/specifiekere troubleshooting kan uitvoeren om te kijken of je RAM daadwerkelijk defect is?
De enige zinvolle RAM test is nogsteeds MEMTEST86 en die trekt zich in het geheel niets aan van een pagefile..... Ergo: Pagefile uitzetten gaat je helemaal niets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Python
Croga schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:22:
[...]

Dit is, naar het zich laat aanzien, een geheugen fout. Zoals zetje al meld: memtest86.

Daarnaast: Probeer de PC eens te gebruiken met slechts 2 modules. En test beide sets apart om te weten welke set kapot is. Wellicht zelfs gewoon met 1 module tegelijk.
Mochten alle modules in sets gewoon zonder problemen werken dan is het waarschijnlijk een probleem met het moederbord, de aansturing van de modules.
Ik ga nu 1 stick tegelijkertijd testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Python
Alle 4 de sticks getest in het 1e dimm slot met memtest86 (1 volledige test) zonder problemen!?
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Blue Python schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:30:
Alle 4 de sticks getest in het 1e dimm slot met memtest86 (1 volledige test) zonder problemen!?
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
- Gehele nacht testen (1 volledige test = geen volledige test)
- Ieder dimm slot apart testen

Je hebt nu een redelijke kans dat het niet je modules zijn maar de enige manier om dat echt zeker te weten is echt een paar uur de test laten draaien. 1 run is simpelweg niet genoeg.

Als alle modules zo'n test doorstaan dan zal het dus wel aan de slots liggen (hoewel het ook nog kan zijn dat het moederbord niet goed overweg kan met 4 dimms op deze snelheid)
Pagina: 1