Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Ik ben al jaren tevreden klant bij ING. De klantenservice, het forum en de app werken uitstekend!

Ik heb een betaalrekening (5 euro per kwartaal), mijn vriendin heeft een betaalrekening (5 euro per kwartaal) en we hebben een gezamelijke betaalrekening (5 euro per kwartaal + 3 euro extra betaalpas per kwartaal). Daarnaast hebben we één creditcard van 17.40 per jaar. Totaal jaarkosten = 89.40 euro per jaar

Nu wilde ik nog een extra betaalrekening aanvragen bij ING. Dat wil ik om onze geldzaken overzichtelijker te maken en beter te verspreiden over bepaalde potjes. Daar moet je weer een betaalpas aanvragen bij ING. Kan helaas niet zonder. Daar komt dus weer 5 euro per kwartaal(betaalrekening) + 3 euro per kwartaal (extra betaalpas) bij. Dat maakt de totale jaarkosten op 121.40 euro.

Nu ben ik aan het kijken of het gras aan de overkant groener is. ABN-AMRO biedt voor 3.15 per maand een betaalrekening + creditcard. 0.60 cent per maand erbij voor een extra betaalpas en het totaal bedrag per maand is 3.75. Bij deze bank krijg je er 5 extra betaalrekeningen bij(zonder of met betaalpas, mag je zelf kiezen). Die extra betaalrekeningen geven mij dat overzicht wat ik graag wilde creëren bij de ING (zie verhaal hierboven). De totale jaarkosten bij ABN-AMRO komen uit op 45 euro per jaar.

Wat een aanzienlijk verschil in jaarbedragen. Bij de ABN-AMRO is het dus meer voor minder. Ik weet natuurlijk niet hoe de klantenservice of de internetbankieren APP is, maar een klant met zoveel klanten zou dat op orde moeten hebben.

Ik zit erover na te denken om over te stappen naar de ABN-Amro. Puur voor die extra gratis betaalrekeningen. De kostenbesparing per jaar is dan mooi meegenomen.

Heeft iemand een verklaring voor dit grote verschil in jaarbedragen? Iemand daarnaast ervaren met beide APP's van de banken? Zijn ze allebei even gebruiksvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vraag me meer af welke produkten je bij de ING nog meer hebt zoals bijvoorbeeld een verzekering of je hypotheek of andere zaken. Het kan nog wel eens zo zijn dat je op een inboedelverzekering nu korting krijgt omdat je al klant bent.

Ook lijkt het me zinvol om vooruit te kijken; ik ben klant bij de ABN en heb recentelijk een goed gesprek gehad over hypotheken. Zonder direct te zeggen dat ik voor de ABN kies voor een nieuwe hypotheek (koopsom incl k.k.) van 3 ton, zijn voor mij als klant de totale kosten ongeveer de helft t.o.v. de Hypotheker. Ik weet niet of de ING betere tarieven hanteert voor het afsluiten van een hypotheek maar als je 400 Euro kan besparen bij de ING, dan is dat 5 jaar jouw "besparing van overstappen".

En als je dan toch wil consolideren / betalen / etc; kijk eens naar "BetaalGemak MAX"; 6 betaalrekeningen, 2 creditcards (met uitgebreide verzekering), rente op 1 betaalrekening en nog wat andere perks; kost je wel 70Euro/jaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 17:13

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Voordeel is dat je geen rekening hoeft te verhuizen tenzij je in ze geheel over wilt naar een andere bank.

Bekijk Knab eens.
https://www.bankenvergeli...e-bankrekening/knab-plus/

Of vergelijk zelf even:
https://www.bankenvergelijking.nl/prive-bankrekening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Zelf erg tevreden over ABN ook met de hypotheek extra huisbankiers korting 0.2 procent.

Kijk ook ff of je werkgevers een regeling met de ABN heeft of een andere bank. Bij mij is dat zo en daardoor heb ik 50% korting op het betaalpakket, 3 extra spaarrekeningen, 0.2 procent extra korting op de hypotheek en extra korting op de verzekeringen (30%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-05 14:29
Wat een waardeloze site. Totaal niet bevooroordeeld. :P

Kan je beter die van de consumentenbond gebruiken. Daar staat ALLE banken op. Krijg je ook een eerlijk vergelijk.

http://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/vergelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 17:13

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Akemi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:22:
[...]

Wat een waardeloze site. Totaal niet bevooroordeeld. :P

Kan je beter die van de consumentenbond gebruiken. Daar staat ALLE banken op. Krijg je ook een eerlijk vergelijk.

http://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/vergelijker
Consumentenbond is ook bevooroordeeld... Helaas niks is gratis en dus moet er ergens iets aan verdient worden.

Verschil in Consumentenbond en Bankenvergelijking is dat Consumentenbond niet alle pakketen heeft meegenomen in de vergelijking.

Verder moet je ook even naar verborgen kosten kijken en andere dingen zoals bij Knab kan je geen geld storten want ze hebben geen kantoor (Kan wel via GWK-kantoor). Verder kost een notificatie bij Rabobank enorm veel geld :X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Relative schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:39:
Nu wilde ik nog een extra betaalrekening aanvragen bij ING. Dat wil ik om onze geldzaken overzichtelijker te maken en beter te verspreiden over bepaalde potjes. Daar moet je weer een betaalpas aanvragen bij ING. Kan helaas niet zonder. Daar komt dus weer 5 euro per kwartaal(betaalrekening) + 3 euro per kwartaal (extra betaalpas) bij. Dat maakt de totale jaarkosten op 121.40 euro.
Op de gezamenlijke rekening kan je virtuele potjes aanmaken. Doelsparen wordt dit genoemd :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 17:13
Al naar Bunq gekeken? Gratis rekeningen (meerdere) voor particulieren. Alleen voor een pas moet je betalen.
Rekeningen delen kan ook heel makkelijk.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-05 14:29
xleeuwx schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Consumentenbond is ook bevooroordeeld... Helaas niks is gratis en dus moet er ergens iets aan verdient worden.

Verschil in Consumentenbond en Bankenvergelijking is dat Consumentenbond niet alle pakketen heeft meegenomen in de vergelijking.

Verder moet je ook even naar verborgen kosten kijken en andere dingen zoals bij Knab kan je geen geld storten want ze hebben geen kantoor (Kan wel via GWK-kantoor). Verder kost een notificatie bij Rabobank enorm veel geld :X.
Consumentenbond is niet bevooroordeeld, alle informatie staat er duidelijk en eerlijk in. Zelf mvo. Vertel mij maar welk pakket er niet in staat.

Rabobank is inderdaad een ramp. Overal kosten voor vragen. Laatst hebben ze het gratis storten op je rekening ook al naar 1.50 per storting gewijzigd. Gaan ze interessant doen met prijsverlagingen op de rekeningen en pikken ze het aan de andere kant gewoon weer terug. Gasten verdienen miljarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:13
Ik zou, net als J0HAN al heeft gezegd hierboven, eens naar bunq kijken. Die bieden precies wat je zoekt, namelijk 10 extra betaalrekeningen zonder extra kosten. En je kan met een pas en app al die rekeningen beheren. Je betaalt dan alleen 9 Euro voor de pas en kosten bij het gebruik van de pas.
Het enige nadeel is dat bunq nog niet alle faciliteiten biedt die de ING of ABN AMRO hebben, maar je kan gewoon je bestaande ING rekening aanhouden naast je nieuwe rekeningen.

NB Er is al een bestaand Welke Bank topic op GoT. Het lijkt me passender deze discussie daar te houden ipv weer een nieuw topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Akemi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Consumentenbond is niet bevooroordeeld, alle informatie staat er duidelijk en eerlijk in. Zelf mvo. Vertel mij maar welk pakket er niet in staat.

Rabobank is inderdaad een ramp. Overal kosten voor vragen. Laatst hebben ze het gratis storten op je rekening ook al naar 1.50 per storting gewijzigd. Gaan ze interessant doen met prijsverlagingen op de rekeningen en pikken ze het aan de andere kant gewoon weer terug. Gasten verdienen miljarden.
Wat, kost storten voor particulieren nu ook al geld? Ik laat met regelmaat geld storten maar had 't nog niet gezien. De mogelijkheid van het geld storten i.c.m. een vestiging hier in 't dorp was het enige argument voor mij om nog bij de Rabo te blijven. Als ik geld moet betalen om mijn geld te laten digitaliseren dan is 't snel voorbij.
Tarieven zijn verder wel oké:
- 1.2 voor rekening met pas
- 1.4 voor extra pas per rekening
- 0.95 voor betaalrekening zonder pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Akemi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Te belachelijk voor woorden dat ze geld vragen voor het bieden van een dienst! Als je een goedkopere verzekering neemt dan snap je toch ook wel dat de voorwaarden vermoedelijk minder zijn?

Vroeger betaalde je standaard voor het storten van geld in je maandbedrag, nu is dat eruit gehaald en betaal je als je het gebruikt. Wel zo eerlijk toch?

@TS:
Ik zou eerst even duidelijk op je netvlies krijgen wat je precies wilt, maar het kan zeker goedkoper. Zelf zit ik bij ABN met tot 5 betaalrekeningen, 2 pinpassen en 2 Gold cards voor 5,80 p/m. Voornaamste reden hiervoor was de 0,2% korting op de hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Relative schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:39:
Ik ben al jaren tevreden klant bij ING. De klantenservice, het forum en de app werken uitstekend!

Ik heb een betaalrekening (5 euro per kwartaal), mijn vriendin heeft een betaalrekening (5 euro per kwartaal) en we hebben een gezamelijke betaalrekening (5 euro per kwartaal + 3 euro extra betaalpas per kwartaal). Daarnaast hebben we één creditcard van 17.40 per jaar. Totaal jaarkosten = 89.40 euro per jaar

Nu ben ik aan het kijken of het gras aan de overkant groener is. ABN-AMRO biedt voor 3.15 per maand een betaalrekening + creditcard. 0.60 cent per maand erbij voor een extra betaalpas en het totaal bedrag per maand is 3.75. Bij deze bank krijg je er 5 extra betaalrekeningen bij(zonder of met betaalpas, mag je zelf kiezen). Die extra betaalrekeningen geven mij dat overzicht wat ik graag wilde creëren bij de ING (zie verhaal hierboven). De totale jaarkosten bij ABN-AMRO komen uit op 45 euro per jaar.

Wat een aanzienlijk verschil in jaarbedragen. Bij de ABN-AMRO is het dus meer voor minder. Ik weet natuurlijk niet hoe de klantenservice of de internetbankieren APP is, maar een klant met zoveel klanten zou dat op orde moeten hebben.

Ik zit erover na te denken om over te stappen naar de ABN-Amro. Puur voor die extra gratis betaalrekeningen. De kostenbesparing per jaar is dan mooi meegenomen.

Heeft iemand een verklaring voor dit grote verschil in jaarbedragen? Iemand daarnaast ervaren met beide APP's van de banken? Zijn ze allebei even gebruiksvriendelijk?
toon volledige bericht
Bij de ING kun je ook gewoon meerdere rekeningen onder 1 account hebben. Alleen werkt het dan via de spaarrekening, en moet je voor de betalingen soms heen en weer geld boeken - niet heel boeiend met automatische afschrijvingen, vooral aangezien sommige potjes maar eens elke zoveel tijd aangesproken worden (zoals auto/vakantie potjes).
Effectief kun je hiermee 11 rekeningen hebben (10x spaarpotjes + 1x gekoppelde betaalrekening).

Dus ik zie dat je nu 33 rekeningen bij ING hebt voor 89.40 per jaar (3 betaal + elk 10 spaarrekeningen), en je denkt erover om over te stappen naar de ABN met 6 rekeningen voor 45 euro per jaar omdat je dan meer mogelijkheden hebt.
Geeft mij het gevoel dat je misschien zelf niet weet wat je eigenlijk wilt of zoekt, want je huidige 33 lijkt mij meer te zijn dan 6.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 28-06-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:31
ABN AMRO is altijd het duurst geweest met betaalrekeningen en pakketten. ING het goedkoopst. Maar de tarieven zijn onlangs veranderd. Het simpelste pakket, ook wel Oranjepakket is €4.35 * 4 = €17.40.

Met een cc erbij van 17.40 ben ik daardoor bij de ING Bank €36.80 per jaar kwijt.
Bij ABN AMRO bank kost het tegenwoordig €3.15/mnd voor betaalrekening+cc, dus dat is €37.80.

En wil je meer dan wordt het bij ABN €5.80 (€69.60 pj). Bij ING kost hetzelfde €3.90/mnd (€46.80).

Zie ook de ING kostenwijzer, waar je zelf kan aan/uitvinken welke diensten/producten je wil: https://www.ing.nl/partic...n/kostenwijzer/index.html

Dus bij de ING ben je nog steeds voordeliger uit. Tenzij je behoefte hebt aan 5 aparte betaalrekeningen ipv de gekoppelde 10 spaarrekeningen bij de ING.

Natuurlijk kan je ook naar Bunq of Knab (Rabobank dochter?) kijken.

EDIT: ik ben erg benieuwd, nu ik de TS post weer opnieuw heb gelezen, aan hoeveel pinpassen je behoefte hebt?

[ Voor 111% gewijzigd door Jazco2nd op 28-06-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:44
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van ING naar Knab (EUR 5 p/m).
Zeer tevreden over, vanwege:

(1) 'Slim saldobeheer'. Dit betekent dat je overschotten op je betaalrekening automatisch naar je spaarrekening kunt laten overboeken en vice versa. Geen omkijken meer naar. Ik snap niet dat dit niet standaard is bij iedere bank :-(
(2) Rente op betaalrekening. Stelt tegenwoordig uiteraard weinig voor, maar toch.
(3) Hoge rente op spaarrekening. Hierbij is 'hoog' natuurlijk maar relatief.
(4) Gratis extra rekeningen openen.
(5) Gratis credit card. Bij en/of rekening 2 credit cards.
(6) Zakelijke rekening via één en hetzelfde dashboard via Internet bankieren te beheren.
(7) Snelle service via telefoon of chat-contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Oeps. Mijn excuses voor de late reactie..

Bedankt voor de vele, en zeer informatieve reacties. Het overstappen naar een andere bank is iets wat ik eigenlijk niet wilde (gedoe, verzekeringen zoals iemand al aan gaf) maar als het niet anders kon had ik dat gedaan.

Nadat JerX het over doelsparen had ging ik eens googlen. Had er nog nooit van gehoord. Kan het in eerste instantie ook niet vinden. Later kwam ik erachter dat je een extra oranje spaarrekening moet openen om gebruik te maken van dit doelsparen. Nadat ik dat gedaan had, beschikte ik over 10 extra potjes om mijn geld overzichtelijk in te verdelen zoals Xanaroth al zei.

Van deze potjes pak ik elke maandag een bedrag waar ik die week dan weer van leef. Zo heb ik een beter overzicht wat ik per week uitgeef, en haal ik niet alles van één grote pot af.

Probleem opgelost dus! Met doelsparen van ING. Wel eerst een extra oranje spaarrekening openen voordat je het kan gebruiken.

Ik betaal nu 18 per kwartaal = 72 euro per jaar + 17.40 CC = 89.40 per jaar totaal voor:

- een credit
- een betaalrekening + spaarrekening van mij + pinpas
- een betaalrekening + spaarrekening voor mijn vriendin + pinpas
- een gezamenlijke betaalrekening + gezamelijke spaarrekening + 2 pinpassen
- 10 spaarpotjes per betaalrekening. Ik gebruik alleen de 10 gezamenlijke potjes zodat het voor alle twee in te zien is.

Mijn vriendin gebruikt haar eigen betaalrekening + spaarrekening niet. Deze heeft zij alleen om toegang te hebben op de gezamenlijke rekening. Zonder eigen rekening kan je geen gezamenlijke rekening met iemand hebben.

Ik gebruik mijn eigen spaarrekening niet, wel mijn betaalrekening. Dus van de 6 producten (3 betaalrekening, 3 spaarrekeningen) gebruiken wij er in werkelijkheid maar 3. De totale rekening van mijn vriendin zou eigenlijk opgezegd kunnen worden om in kosten te besparen (20 per jaar), dit kan helaas niet.

In ieder geval voor mij opgelost dmv het doelsparen van ING

Bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:31
Schnupperpuppe schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:40:
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van ING naar Knab (EUR 5 p/m).
Zeer tevreden over, vanwege:

(1) 'Slim saldobeheer'. Dit betekent dat je overschotten op je betaalrekening automatisch naar je spaarrekening kunt laten overboeken en vice versa. Geen omkijken meer naar. Ik snap niet dat dit niet standaard is bij iedere bank :-(
(2) Rente op betaalrekening. Stelt tegenwoordig uiteraard weinig voor, maar toch.
(3) Hoge rente op spaarrekening. Hierbij is 'hoog' natuurlijk maar relatief.
(4) Gratis extra rekeningen openen.
(5) Gratis credit card. Bij en/of rekening 2 credit cards.
(6) Zakelijke rekening via één en hetzelfde dashboard via Internet bankieren te beheren.
(7) Snelle service via telefoon of chat-contact.
Ik vind Knab ook geweldig, vooral dat slim saldobeheer maar 2 dingen zorgen ervoor dat ik niet zal overstappen:
1. Ik heb ENORM nare ervaringen met zowel Laser Card Services (= nu Qander) als ICS. Beide hebben mij in heel nare situaties in het buitenland gebracht. Knab's creditcard (Visa) wordt door Qander uitgegeven, zij doen ook de creditchecks en daarvoor gebruiken ze onder andere data van Xperian. Xperian heeft een zeer onzorgvuldige database in NL. Ik ben zakelijk ook bekend met hoe zij werken.
Laser heeft mijn problemen ook werkelijk nooit willen oplossen. Het is DE reden geweest dat ik halsoverkop overstapte naar ING omdat die mij binnen 3 dagen van een cc konden voorzien zonder gezeik. Knab kan daar niks aan doen, maar hun partner Qander is gewoon dezelfde organisatie als Laser.

2. Ik gebruik ING betalen app best vaak. Betalen via NFC. Klein dingetje, maar ING is de enige bij wie dit zo makkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:01
Huh, je vriendin heeft een eigen rekening nodig voor toegang tot jullie gezamenlijke rekening? Klinkt alsof je geen echte 'en/of' - rekening hebt maar haar gemachtigd hebt voor jouw rekening!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
blij te horen dat het opgelost is maar toch nog een vraag.

@TS: je zegt: Zonder eigen rekening kan je geen gezamenlijke rekening met iemand hebben.

Dat klopt naar mijn inziens niet. Wij hebben een gezamelijke rekening zonder eigen rekening.
Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp maar bedoel je daarmee dat het pertinent niet mogelijk is een rekening op 2 namen te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 04:41
Knab vind ik vreselijk. Het is ook geen internetbank, maar een hybride variant tussen internetbank en telefoonbank. Veel gaat nog per telefoon en processen zijn traag. De Identifier is ook een gemiste kans.

Zou als ik jou was gewoon lekker blijven zitten waar je zit als je tevreden bent en open ergens een goedkoop betaalrekeningetje erbij. ASN is 12 per jaar, bunq kost omgerekend ook zoiets. bunq heb ik zelf ook, bevalt prima als 2e betaalrekening.

[ Voor 6% gewijzigd door rr7r op 14-07-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

rr7r schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:51:
Knab vind ik vreselijk. Het is ook geen internetbank, maar een hybride variant tussen internetbank en telefoonbank. Veel gaat nog per telefoon en processen zijn traag.
Wat gaat er per telefoon dan? Ik zit er nu ongeveer anderhalf jaar. Ik heb ze twee keer aan de telefoon gehad aan het begin omdat me iets niet duidelijk was. Dat werd netjes uitgelegd en 2 dagen later belden ze nog na of alles echt in orde was.

Voor de rest kan je als je iets bizars wilt dat gewoon via de chat vragen. Binnen een minuut antwoord. De chat wordt ook voor je bewaard zodat je het kan nalezen of er naar kan verwijzen
De Identifier is ook een gemiste kans.
Op één na gebruiken alle banken dat gruwelijke ding of een variant er van. Knab gaat er over een tijdje ook mee stoppen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 16:51
Ortep schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:24:
Op één na gebruiken alle banken dat gruwelijke ding of een variant er van. Knab gaat er over een tijdje ook mee stoppen
Is dat zoiets als de random reader die de Rabobank eerst gebruikte? In dat geval zou ik het niet zo erg vinden. Maar weet je al wat de vervanger wordt, aangezien je zegt dat ze er mee gaan stoppen?

Wat wel gewoon ronduit kut genoemd kan worden is dat ze maar geen Windows-app willen maken... Ik wil al >1.5 jaar overstappen, maar elke keer als je vraagt wanneer de Windows-app komt krijg je als antwoord dat ze daar nog geen plannen voor hebben.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:33:
...Vroeger betaalde je standaard voor het storten van geld in je maandbedrag, nu is dat eruit gehaald en betaal je als je het gebruikt. Wel zo eerlijk toch?...
Vroegah betaalde je niets voor een bankrekening, maar was de bank blij dat je klant werd.

In andere landen zijn er nog wel gratis rekeningen te vinden. Misschien is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ample Energy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:59:
[...]

Is dat zoiets als de random reader die de Rabobank eerst gebruikte? In dat geval zou ik het niet zo erg vinden. Maar weet je al wat de vervanger wordt, aangezien je zegt dat ze er mee gaan stoppen?
Ja het is zo'n onhandig random reader ding. Code hier intikken, code daar intkken enz enz. En natuurlijk ligt dat ding altijd daar waar ik niet ben, Dat kan natuurlijk met een telefoon ook gebeuren. Maar de kans dat hij in dezelfde kamer is als ik is een stuk groter dan die reader daar is. Dat was voor mij haast een reden om niet over te stappen. Ik was de ING gewend met de code die ik via mijn telefoon kreeg.
KNAB gaat een soort gelijk systeem invoeren.
https://community.knab.nl...alen-zonder-cardreader-55
Wat wel gewoon ronduit kut genoemd kan worden is dat ze maar geen Windows-app willen maken... Ik wil al >1.5 jaar overstappen, maar elke keer als je vraagt wanneer de Windows-app komt krijg je als antwoord dat ze daar nog geen plannen voor hebben.
Daar is ook en discussie over in de community. Probleem is dat Windows misschien wel een prima telefoon is, maar het wordt door bijna niemand gebruikt.
https://community.knab.nl...roducten-5/windows-app-65

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 16:51
Moah, de laatste keer dat ik cijfers over Windows 10 zag waren er 200 miljoen gebruikers of zo. Uiteraard is dat wereldwijd, maar maak een UWP-app en je kunt tot 2025 voor hetzelfde platform blijven ontwikkelen. Dat gaat je met Android niet lukken :P

Maar serieuzer: ik wil geen zaken doen met een bedrijf dat zo'n mindset heeft van "oh, maar 10% van de klanten gebruiken het, daar gaan we geen moeite voor doen". Ik wil een bedrijf dat zich wil inzetten voor alle klanten en zolang ze mij blijkbaar als derderangs zien kan ik Knab moeilijk zien als een bedrijf dat meer voor mij kan doen dan een Rabobank bijvoorbeeld.

Overigens: van alle mensen in mijn persoonlijke kring die interesse hebben in Knab heeft 100% een WP8.1- of een W10M-toestel en 100% daarvan laat Knab links liggen zolang ze geen app hebben. Dat zal wel puur toeval zijn, maar misschien kan Knab wel een gigantische markt aanboren door een app voor Windows te maken :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 22:08
Wij hebben op dit moment allebei een eigen rekening bij ASN en een gezamenlijke bij SNS.
De service is goed en het geld is snel onderling overgemaakt, ook in het weekend. Daarnaast hebben ASN en SNS een eigen banklicentie.
De kosten voor ASN zijn €1,50 p/m en €2,50 p/m voor SNS met 2 pasjes.
Het enige wat jammer is, is dat wij allebei een reader nodig hebben voor SNS en één voor ASN.
Daarnaast moet ik zeggen dat de service van ASN goed is, ze hebben een 0800 nummer dat je kan bellen.
De SNS heb ook goede service via Whatsapp en altijd wel een kantoor in de buurt. De internetbankieren omgeving word momenteel aan gewerkt, ze hebben ook een forum voor klanten. Over beide banken best tevreden.

Nu zit ik in dubio over het volgende:

Ik kan via mijn werk 50% korting op het ABN AMRO pakket krijgen, ik twijfel of ik dit doe. Er zitten wel veel Voordelen aan ABN: één reader voor alle rekeningen, 24/7 service. betere app en het is wat goedkoper.
Nadelen: administratieve rompslomp en nieuwe rekeningnummers doorgeven.

Iemand advies? :?

[ Voor 112% gewijzigd door Busy-Today-88 op 19-08-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672303

Jazco2nd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:36:
[...]

Ik vind Knab ook geweldig, vooral dat slim saldobeheer maar 2 dingen zorgen ervoor dat ik niet zal overstappen:
1. Ik heb ENORM nare ervaringen met zowel Laser Card Services (= nu Qander) als ICS. Beide hebben mij in heel nare situaties in het buitenland gebracht. Knab's creditcard (Visa) wordt door Qander uitgegeven, zij doen ook de creditchecks en daarvoor gebruiken ze onder andere data van Xperian. Xperian heeft een zeer onzorgvuldige database in NL. Ik ben zakelijk ook bekend met hoe zij werken.
Laser heeft mijn problemen ook werkelijk nooit willen oplossen. Het is DE reden geweest dat ik halsoverkop overstapte naar ING omdat die mij binnen 3 dagen van een cc konden voorzien zonder gezeik. Knab kan daar niks aan doen, maar hun partner Qander is gewoon dezelfde organisatie als Laser.
Ik heb ook geen goed woord over voor Qander (LaSer). Ook vanuit mijn werk heb ik met deze organisatie te maken gehad en ze houden er een administratie op na van heb ik jou daar.

ICS heb ik merendeel positieve ervaringen mee. Je kan bijna niet om ICS heen, ze hebben zoveel verschillende creditcards. Ik heb mijn bankzaken bij knab en een Visa World Card van ICS los. Deze laat je gewoon incasseren van je rekening bij knab en je hoeft niet te dealen met Qander.
Pagina: 1