Nieuwe computer blijft herstarten; SSD oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• Ampora
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-10-2018
Hoi,

Begin dit jaar heb ik de alle hardware gekocht van het Best Buy Januari 2016 Budget. (reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 en ik ben er nu op uit gekomen dat de computer opnieuw opstart na +-20 seconden.
De Bios werd reeds geupdate, de SSD werkt op m'n eigen computer, de Memtest geeft geen errors aan.

De computer herstart uit zich zelf door de SSD, maar waarom? Iemand enig idee?

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Hoe weet jij het zo zeker dat het om je SSD gaat?

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 10:24
Hier ben ik ook benieuwd naar. Als het daadwerkelijk je SSD is heb je dan al andere kabels/satapoorten geprobeerd?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Ampora
inderdaad. de computer blijft enkel opnieuw rebooten wanneer de SSD (als enige opslag) aangesloten is. Een andere kabel en een andere sata poort heb ik reeds geprobeerd. Reboots blijven volgen tot wanneer ik een andere Sata schijf aansluit.

Nouja, het mobo of de cpu heb ik ook niet uitgewisseld per test. Want naar mijn mening wijzen hier ook geen errors in deze richting.

alvast bedankt om te antwoorden!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staat automatisch reboot aan bij een BSOD? Even in safe mode booten? Welk OS draai je?

Als je de hardware begin dit jaar al gekocht hebt, wat heb je er dan mee gedaan in de tussentijd? Toch niet continu laten herstarten lijkt me? Welke SSD heb je toegevoegd? Wat is er verandert waardoor je dit probleem kreeg?

Vragen vragen vragen...

For the record: Als je 0x0000007B krijgt als BSOD dan is het de zgn INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE en mist je installatie de benodigde storage drivers voor je SATA mode (AHCI/IDE/RAID).

https://discord.com/invite/tweakers

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Firmware ssd?

• Ampora
Staat automatisch reboot aan bij een BSOD? Even in safe mode booten? Welk OS draai je?
OP dit systeem staat nog geen OS, die moet namelijk op de SSD komen.
De computer blijft wel draaien tot het eerste scherm om je Windows 7 installatie te starten. maar vanaf die moment (of een één op volgende pagina daarna) reboot hij. Dit is niet het geval wanneer ik de SSD afkoppel en een nieuwe Sata schijf er op aansluit.)
Als je de hardware begin dit jaar al gekocht hebt, wat heb je er dan mee gedaan in de tussentijd? Toch niet continu laten herstarten lijkt me? Welke SSD heb je toegevoegd? Wat is er verandert waardoor je dit probleem kreeg?
In de tussentijd heeft de hardware in een schuif gelegen. uit de zon, niets met magneten in de buurt, enzovoort. De hardware zat allemaal in z'n verpakking op een veilige plaats :).
Na alle nieuwe hardware in elkaar te hebben gestoken, de computer aan te zetten, in de BIOS even rondgekeken te hebben, dan van de USB te booten, kreeg ik het Windows installatie begin scherm en kort erna rebootte de computer.
Elk onderdeel werd eens uitgewisseld (op de CPU en het MOBO na) (eveneens poorten, kabels, psu). beide RAM latjes werden apart en samen getest door Memtest86 +-4uur.
Enkel de Power Switch is aangesloten. Een reset knop is er niet op de case.
Vragen vragen vragen...
Vraag maar oplos. Want ik weet het echt niet en kon ook niets terug vinden via Google. =)
For the record: Als je 0x0000007B krijgt als BSOD dan is het de zgn INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE en mist je installatie de benodigde storage drivers voor je SATA mode (AHCI/IDE/RAID).
Heb geen BSOD gezien.
De Firmware is reeds up to date, die moest ik niet updaten.

Wederom allen bedankt. O+

Verdere vragen? :/ :)

• redfoxert
  • Niet online
Wat gebeurd er als je Windows op die extra SATA hdd installeert?

SSD al eens op een andere poort aangesloten?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Waarom heeft dit topic een engelse titel?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Ampora
redfoxert schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:42:
Wat gebeurd er als je Windows op die extra SATA hdd installeert?

SSD al eens op een andere poort aangesloten?
Er loopt niets mis wanneer ik Windows opde andere Sata Hdd wens te installeren. (heb de volledige installatie niet laten doorlopen, maar de computer reboot niet na wanneer deze zich op de installatie pagina's bevind.

De SSD heb ik reeds met een andere Sata kabel op een andere poort aangesloten, echter hetzelfde resultaat.

merci voor je reply!
evilution schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:44:
Waarom heeft dit topic een engelse titel?
Force of habit =)

• redfoxert
  • Niet online
Controleer eens op welke SATA mode de SATA poort staat geconfigureerd. Als deze op AHCI staat, probeer dan eens IDE.

Controleer ook vanaf watvoor USB poort je je USB stick boot. Windows 7 heeft problemen met installeren vanaf een USB3 poort, USB2 werkt wel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je denkt dat je SSD het probleem is, dan post je je topic natuurlijk in een subforum over printers en voedingen :X. Schopje naar OT.

Verwijderd

En titelfix. :)

• Ampora
redfoxert schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:16:
Controleer eens op welke SATA mode de SATA poort staat geconfigureerd. Als deze op AHCI staat, probeer dan eens IDE.

Controleer ook vanaf watvoor USB poort je je USB stick boot. Windows 7 heeft problemen met installeren vanaf een USB3 poort, USB2 werkt wel.
De sata poort staat idd op AHCI, Is het wel een goed idee om dit te wijzigen naar IDE?
[i]De SSD wordt gewoon herkent in de BIOS.[I]

Dat van de USB poort wist ik niet, maar ik zie net dat ik de USB boot stick telkens in de USB 2.0 poort stak/steek.
Nu zou het probleem hier niet aan kunnen liggen omdat ik Windows wel op een Sata HDD kan installeren, zou ik zo denken?
br00ky schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:18:
Als je denkt dat je SSD het probleem is, dan post je je topic natuurlijk in een subforum over printers en voedingen :X. Schopje naar OT.
Daar heb je gelijk in. Deze topic had ik beter bij "Opslagtechnologie" gepost. Mijn excuses.
(ah ik zie net tijdens dit schrijven dat de topic verplaatst werd. Bedankt hiervoor.) :>
Deze heeft men ook voor me aangepast. B)

Dank jullie om me te helpen naar het zoeken van het probleem EN om de topic volgens de regels in orde te zetten. O+ Excuses allen! O-)

• redfoxert
  • Niet online
Ampora schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:09:
[...]
De sata poort staat idd op AHCI, Is het wel een goed idee om dit te wijzigen naar IDE?
[i]De SSD wordt gewoon herkent in de BIOS.[I]
Om te testen is het wellicht wel interessant.

Post ook eens je volledige systeem specificaties van de hardware. Merk en model. Als het volledig de BBG is dan zou ik toch die SSD gaan verdenken op een hardware falen, helemaal omdat een gewone disk wel functioneert.

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 30-06-2016 15:20 ]

• Ampora
redfoxert schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:19:
[...]

Om te testen is het wellicht wel interessant.

Post ook eens je volledige systeem specificaties van de hardware. Merk en model. Als het volledig de BBG is dan zou ik toch die SSD gaan verdenken op een hardware falen, helemaal omdat een gewone disk wel functioneert.
Het is volledig de BBG, op de case na :). Denk je dat het zou uitmaken dat deze SSD niet in de lijst staat van compatible ssd's voor het mobo?

Zo juist heb ik volgende test gestart;
SSD en Sata HDD aangesloten. Boot from USB stick & installatie uitvoeren naar de SSD.
Momenteel is hij Windows aan het installeren.
Zodra de installatie rond is zal ik de Sata HDD afkoppelen en kijken wat de computer doet. Deze keer staat windows op de SSD.
edit:
UPDATE: Computer start op tot het bureaublad, en een paar seconden later volgt de reboot uit zich zelf. hmm. Dan maar retouren. Zou het iets met de compatibility te maken kunnen hebben?

I'll keep you all posted.

Bedankt alvast!!

[ Voor 10% gewijzigd door Ampora op 30-06-2016 16:15 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de SSD wel werkt op je eigen computer,

maar niet in de nieuwe build,

dan is de fout te zoeken in de nieuwe build, niet bij de SSD lijkt me zo. Krom pinnetje in de socket, beschadigde connectoren etc.

Wat zegt de SMART? (uitlezen met crystaldiskinfo)

• redfoxert
  • Niet online
Ampora schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:02:
[...]
edit:
UPDATE: Computer start op tot het bureaublad, en een paar seconden later volgt de reboot uit zich zelf. hmm. Dan maar retouren. Zou het iets met de compatibility te maken kunnen hebben?
Voer de volledige installatie op enkel de SATA HDD uit en bekijk dan wat er gebeurd. Dat heb je nog steeds niet gedaan voor zover ik kan lezen.

• Ampora
Reepje schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:45:
Als de SSD wel werkt op je eigen computer,

maar niet in de nieuwe build,

dan is de fout te zoeken in de nieuwe build, niet bij de SSD lijkt me zo. Krom pinnetje in de socket, beschadigde connectoren etc.
De SSD werkt op m'n computer via een dock-in station, via USB.
Nu de SSD werkt ook in de nieuwe build, wanneer er een andere HDD aanhangt.
De SSD op mijn computer aansluiten, als enige opslag media, is niet zo evident.

Een krom pinnetje in de Sata socket? daar zijn toch geen pinnetjes? Of begrijp ik je verkeerd.
Wat zegt de SMART? (uitlezen met crystaldiskinfo)
http://pastebin.com/7Xd1HyMy

• Ampora
redfoxert schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:16:
[...]

Voer de volledige installatie op enkel de SATA HDD uit en bekijk dan wat er gebeurd. Dat heb je nog steeds niet gedaan voor zover ik kan lezen.
De volledige installatie heb ik inderdaad nog niet op de Sata Hdd uitgevoerd. Dit omwille dat de computer niet reboot wanneer enkel de Sata aangesloten is. Maar ik zal de installatie op de Sata uitvoeren, en vervolgens de pc booten. en kijken wat gebeurd.
vervolgens zal ik de SSD aanhangen met de Sata als Maindisk + OS, en kijken wat gebeurd. & rapporteren ;)

• Reepje
  • Niet online
Ik bedoel een pinnetje van de cpu socket krom.

Verder heeft deze SSD meer dan 4000 draaiuren gehad, dus helemaal nieuw is die niet.

• redfoxert
  • Niet online
Ik zie wel wat meer disken aan dit systeem ...

Waarom sluit je niet eerst enkel en alleen de SSD aan waarop je het OS wilt installeren? Weet je zeker dat je Windows wel op de juiste SSD installeert?

• Ampora
Reepje schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:58:
Ik bedoel een pinnetje van de cpu socket krom.

Verder heeft deze SSD meer dan 4000 draaiuren gehad, dus helemaal nieuw is die niet.
Een pinnetje van de cpu socket? hmm dat zou ik eens moeten bekijken...

Die 4000 draaiuren zijn van m'n eigen SSD.
Na het draaien van CrystalDiskInfo dacht ik dat ik enkel de Crucial ssd had geselecteerd om de info weer te geven. hier is de log van de Crucial SSD http://pastebin.com/N8FgjG0T
redfoxert schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:03:
Ik zie wel wat meer disken aan dit systeem ...

Waarom sluit je niet eerst enkel en alleen de SSD aan waarop je het OS wilt installeren? Weet je zeker dat je Windows wel op de juiste SSD installeert?
Die SSD kan ik niet zomaar ff snel op mijn systeem aansluiten want dan zou ik, om grondig te zijn, m'n NVME kaart er moeten uithalen. En daar heb ik geen zin in, dat is het me niet waard.

Op de nieuwe build is de SSD natuurlijk wel al alleen aangesloten geweest.

• Reepje
  • Niet online
ok, het is wat verwarrend.
Om het een en ander uit te sluiten, een andere ssd op het nieuwe systeem aansluiten en kijken wat er gebeurd.
Heb je ook de laatste bios voor dat bord? Dat is wel belangrijk.

• Ampora
ben nu voor een week op vakantie. ik spreek jullie in een week.

bedankt al vast!
Pagina: 1