Toon posts:

Special characters werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Sinds een uurtje geleden heb ik opgemerkt dat de de accolades van men wired mac extern toetsenbord niet meer werken.

Mijn toetsenbord = azerty -> belgisch.

Nu vind ik dit namelijk vreselijk irriterend als PHP dev.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Herstarten van de macbook.
- Google, stackoverflow, etc... afgezocht naar een fix.

Maar helaas niets helpt. Ik betwijfel ook ineens dat het fysiek aan men toetsenbord ligt. Aangezien ik de gewone boog symbolen nog kan typen.

Zou iemand mij terug op weg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
En als je CTRL en SHIFT tegelijk indrukt aan de linker kant, lukt het daarna wel?

[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 27-06-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RedHat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:26:
En als je CTRL en SHIFT tegelijk indrukt aan de linker kant, lukt het daarna wel?
Ik druk op men alt + cmd maar helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En welk OS draai je op je Apple? Is dat een Linux smaakje, of OSX? Want voor het laatste ben je hier op de verkeerde plek. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:33:
En welk OS draai je op je Apple? Is dat een Linux smaakje, of OSX? Want voor het laatste ben je hier op de verkeerde plek. ;)
OSX El Capitan. Srry dat ik verkeerd zat. Ik dacht dat men met non windows OS ook OSX bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor OSX hebben we een aparte hoek genaamd Apple Talk. Je komt er langs voordat je bij NOS komt. ;)

Ik zet dit topic daarom even op de juiste plaats voor je. NOS > MS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:36:
Voor OSX hebben we een aparte hoek genaamd Apple Talk. Je komt er langs voordat je bij NOS komt. ;)

Ik zet dit topic daarom even op de juiste plaats voor je. NOS > MS.
Alright hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Werken andere karakters op dezelfde toets (als die er zijn) wel gewoon?

Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je hem op qwerty international zet? Krijg je dan wel input terug van de betreffende toetsen of gebeurt er dan ook niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:33:
Werken andere karakters op dezelfde toets (als die er zijn) wel gewoon?

Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je hem op qwerty international zet? Krijg je dan wel input terug van de betreffende toetsen of gebeurt er dan ook niets?
Ik het engels krijg ik we ze wel. Maar in het azerty belgich dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dan is het dus een software dingetje. Heb je een goede recente back-up? Anders adviseer ik je om gewoon een installatie over de bestaande heen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:08:
Dan is het dus een software dingetje. Heb je een goede recente back-up? Anders adviseer ik je om gewoon een installatie over de bestaande heen te gooien.
Neen ik heb geen back-up dat is het probleem. En eerlijk gezegd wil ik dit zolang mogelijk uitstellen. Maar overweeg ik het wel. Zou het ook kunnen om eens langs te gaan is bij men reseller waar ik men macbook heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Een herinstallatie betekent niet gelijk een clean install. In principe worden alleen systeembestanden opnieuw geplakt en wordt je thuismap en applicatie folder niet aangeraakt, maar dat kan ik je niet 100% garanderen dus vandaar dat een back-up wel raadzaam is. Sws is het niet onverstandig om eens te kijken naar een externe hdd waar je af en toe een back-up naar kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:26
En als je in je toetsenbord instellingen eens alles naar standaard knalt?
En eventueel een NVRAM/PRAM reset uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:34

SuBBaSS

-has Ryzen

Andere usb poort geprobeerd? En als je er even een ander (usb-) toetsenbord aan knoopt: zelfde probleem?
SMC/Nvram reset ook altijd de moeite waard om te proberen. Evt. even opstarten in safe mode en daarna weer normaal booten. Nog steeds zelfde probleem?
Dan waarschijnlijk softwareprobleem idd. Zou ik ook overwegen even een herinstallatie te doen (backup sowieso voorzien, los van dit issue).
Pagina: 1