VPN instellen ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469111

Topicstarter
ik wil graag op mijn router een vpn-verbinding, ik heb de volgende poort 1723 voor een vpn-verbinding opengezet.
hiernaast wil ik mijn ip-adress vast zetten met DDNS in mijn router, dus ik voer mijn gegevens in tot dat ik bij hostname ben hier weet ik niet wat ik moet invullen?
kan iemand mij verder helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hostname is (als het goed is) je DDNS naam, zoals wezzeltjevak410.ddns.com, hangt er vanaf wat je geregistreerd hebt.
Wat voor VPN wil je exact instellen en waar draait de VPN?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469111

Topicstarter
de vpn wil ik instellen op de router om vanuit het buitenland op mijn thuisnetwerk te kunnen komen.
waar vindt ik de dns name ? oftewel hostname?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 469111 op 27-06-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 14:55
Dan moet je wel een apparaat hebben die een vpn verbinding kan opbouwen / onderhouden,

Wat voor apparaat gebruik je hiervoor?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je dit helemaal niet wil gaan doen; als je je hostname van een device al niet kan vinden, dan houdt het enorm snel op met overige zaken instellen. Een VPN "bestaat" helemaal niet aangezien je allerlei randvoorwaarden mag/moet installen voordat de verbinding daadwerkelijk tot stand wordt gebracht; wil je PPTP of ga je iets met IPsec doen of verwacht je met een opensource-standaard zoals OpenVPN aan de gang te gaan?

En je gaat er ook meteen vanuit dat de camping of het hotel toestaat dat je een VPN opzet? Ik kan je best een aantal voorbeelden geven waar dat gewoon is dichtgezet en dan moet je alsnog/omzeilend gaan tunnelen over andere poorten; zo gebruik ik Windows-RDP over mijn SSH-tunnel over poort 24217 "omdat het kan".

Het lijkt me dus allicht zinvol om de tutorial, waar je waarschijnlijk mee bezig bent, nogmaals goed te lezen, de stappen die je wel al hebt voltooid even in de startpost te gooien en de stappen waar je echt over struikelt (en waar ook de fabrikant/leverancier van je modem en/of router geen antwoord op geeft) alsnog als vraag te posten.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 27-06-2016 23:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Zo ver ik weet heeft geen van de ziggo modem router een ingebouwde VPN server. Je hebt dus extra apparatuur nodig bijvoorbeeld een router die dit kan. Bijvoorbeeld diverse ASUS routers, hebben een VPN server ingebouwd. Asus bied daarnaast ook gelijk een mogelijkheid om eenvoudig DDNS in te stellen, bijvoorbeeld deze pricewatch: Asus RT-N66U
Je moet deze dan dus als router gaan gebruiken en je ziggo modem router in bridge (laten) zetten.

Ik heb zelf geen ervaring met alle Ziggo modem routers, dus als iemand weet of er een type is wat wel een VPN server ondersteunt, hoop ik dat ze dit hier willen delen. Ze hebben vaak wel een tab VPN, maar daar kun je vaak alleen maar zogenaamde pass throughs instellen naar een VPN server binnen je netwerk.

Als je wat handiger bent zijn er wel meer mogelijkheden om een VPN server te runnen. Het kan ook op een PC, maar omdat je PC dan aan moet staan om het te laten werken is dat niet aan te raden i.v.m. stroom verbruik. Beter is het dan om naar bijvoorbeeld een rasberry pi oplossing te kijken, hier zijn ook wel VPN servers voor beschikbaar volgens mij (zelf geen ervaring)

Let wel dat DDNS niet een vereiste is. Om de VPN te testen kun je het beste eerst gewoon met je externe IP aan de slag gaan en testen vanaf een andere locatie (bijvoorbeeld je telefoon via de mobiele 3/4g verbinding). Google even op IP om je externe IP te vinden.

Als het allemaal werkt met je externe IP adres kun je DDNS in stellen om er voor te zorgen dat je
Het blijft werken ook als je externe IP adres wijzigt. In nederland leveren de meeste providers een dynamic IP adres wat dus KAN wijzigen. Echter als je je modem altijd aan laat staan zal dit echter niet heel vaak gebeuren.
Sommige providers (zoals Solcon) leveren je een Fixed IP adres, dan heb je DDNS helemaal niet nodig omdat je IP toch niet veranderd.

DDNS is dus alleen maar een systeem om je externe IP adres om te zetten in een naam en die naam altijd gekoppeld te houden aan jou externe IP ook als die wijzigd (vandaar dynamic DNS).

Er zijn overigens wel meer andere router merken die soort gelijke mogelijkheden bieden als de Asus die ik noem in dit voorbeeld. Je moet dan alleen wel naar de iets duurdere modellen kijken (ca 100 euro)

[ Voor 82% gewijzigd door VVV-007 op 28-06-2016 10:45 ]

Pagina: 1