Verdienmodellen Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Veel webwinkels zijn nogal karig in het verschaffen van product informatie en hoewel bij specificaties op Tweakers zelf al vaak het antwoord te vinden is, gebruik ik vaak webwinkels als Alternate die wel uitgebreide info verstrekken om iets op te zoeken of te veerrivieren. Even snel kijken hoeveel een videokaart verbruikt en wat voor stekkers je er voor nodig hebt b.v. Dit ontbreekt bij verreweg de meeste anderen.

Nu lees ik bij Verdienmodellen Tweakers: Iedere keer dat een bezoeker via de Pricewatch doorklikt naar een webwinkel, verdienen we geld.

Komt het er dan op neer dat een Webwinkel als Alternate die product info op de site wel op orde hebben er op deze manier dus dubbel voor betalen? Dus om hun site op orde te houden en vanwege de doorkliks?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Carni schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:47:
Veel webwinkels zijn nogal karig in het verschaffen van product informatie en hoewel bij specificaties op Tweakers zelf al vaak het antwoord te vinden is, gebruik ik vaak webwinkels als Alternate die wel uitgebreide info verstrekken om iets op te zoeken of te veerrivieren. Even snel kijken hoeveel een videokaart verbruikt en wat voor stekkers je er voor nodig hebt b.v. Dit ontbreekt bij verreweg de meeste anderen.

Nu lees ik bij Verdienmodellen Tweakers: Iedere keer dat een bezoeker via de Pricewatch doorklikt naar een webwinkel, verdienen we geld.

Komt het er dan op neer dat een Webwinkel als Alternate die product info op de site wel op orde hebben er op deze manier dus dubbel voor betalen? Dus om hun site op orde te houden en vanwege de doorkliks?
Als je bedoelt dat zij betalen voor elke klik naar hun site, dan ja, in principe wel. Wij hanteren het zogenaamde Cost Per Click model (CPC), dus voor elke klik naar een shop, betaalt die shop een klein bedrag. Er zit een limiet op wat er wordt doorberekend, per IP adres maximaal een x aantal kliks per dag. Ik weet niet precies of ik bedragen en aantallen mag noemen, maar het is heel klein. Je klikt een shop dus niet falliet als je steeds via ons naar hun productpagina gaat, op een gegeven moment zijn die 'gratis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Glaanie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:34:
[...]

...Ik weet niet precies of ik bedragen en aantallen mag noemen, maar het is heel klein. Je klikt een shop dus niet falliet als je steeds via ons naar hun productpagina gaat, op een gegeven moment zijn die 'gratis'.
Ik weet van horen zeggen via een winkel, dat voor hun de CPC best wel hoog ligt/lag afgezet tegen de omzet die via T.net werd gegenereerd. Het kan inderdaad zijn dat ze maar een minimaal aantal clicks te verwerken kregen maar het "toont" niet netjes.

Aan de andere kant; bijna geen reclame/referral is gratis en mogelijk is T.net door de userbase toch een relatief goedkope oplossing voor veel winkels.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof