Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis wifi tracking als aanvulling op beveiligings-webcams

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Iemand bekend met wifi tracking in de thuis-situatie? En dus niet het wifi tracking dat winkels doen om bezoekers stromen te monitoren langs hun schappen maar gewoon thuis op prive terrein om te zien waar wifi toestellen actief zijn?

Ik heb plannen om te verhuizen naar een huis in een bos met een groot stuk grond en met weinig buren in de omgeving. Door de ligging is het mogelijk dat wandelaars over mijn terrein en vlak langs mijn huis lopen. Aangezien winkels al vrij gericht klanten in de gaten kunnen houden vroeg ik mij af of jullie software bekend is dat ik met 3 wifi routers of 3 speciale wifi trackers kan gebruiken of er wifi-apparaten binnen mijn bereik zijn en waar die zich op mijn terrein bevinden?

Zoekopdrachten leveren mij de 3 nieuws berichten op tweakers op met informatie berichten of de winkels die het doen en problemen met de wet op privacy bescherming, tevens ook links naar grote commerciële bedrijven die het in een groot duur pakket verkopen om de bezoekers te monitoren. Maar ik heb nog niks kunnen vinden voor een particulier die alleen wil weten waar er zich apparaten bevinden en die niet geïnteresseerd is in de drukste punten en het loggen van alle gegevens. Dus eigenlijk als aanvulling op webcams om te zien wie waar is. Webcams is bijna niet werkbaar door de grote van de kavel: ik wil geen 10+ webcams ophangen. 3 routers lijkt mij wel interessant ook al mis ik dan de mensen zonder wifi.

Beste antwoord (via Paul_ op 29-06-2016 08:14)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik weet niet of het überhaupt mag...

Verder is het wel mogelijk maar heeft het niks met WiFi te maken. Je kan gewoon radio triangulation doen, daar heb je 3 ontvangers voor nodig die 2.4Ghz en 5Ghz kunnen ontvangen. Daarna kan je met gratis software zoals GNU Radio zelf wel wat in elkaar knutselen om te kijken waar de pakketjes ongeveer vandaan komen. Qua decoding hoef je ook alleen maar het MAC adres uit de 802.11 stream op te pikken.

Misschien dat het makkelijker is om gewoon heel veel goedkope 802.11 dongles te kopen en die een beperkte radius te geven. Je kan ze in bulk voor minder dan 3 euro per stuk krijgen voor 2.4Ghz b/g/n. Als je dan 30 van die dingen in een grid ophangt met c.a. 10 meter tussen elke unit en dan allemaal in PCAP mode draait met airmon-ng en de output in een timeseries database plempt kan je met een beetje klikken in iets als kibana wel een kaartje verzinnen en dan de MAC adressen volgen van locatie naar locatie.
Moet je alleen wel veel USB kabels door je bos leggen.

Het probleem is dat er geen goedkope kant-en-klare oplossing is, en als je niet zelf de kennis hebt om iets in elkaar te zetten het eigenlijk niet te doen is. Iemand anders de boel op laten zetten kan, maar dat wordt net zo goed een duur grapje als de professionele zooi.

Alle reacties

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43
Misschien een slechte opmerking maar ik heb in het bos standaard mijn wifi uit. Dit omdat het veel energie slurpt omdat het blijft zoeken. Denk eerder dat een bordje met hek ofzo slimmer werkt.

Acties:
  • Beste antwoord

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik weet niet of het überhaupt mag...

Verder is het wel mogelijk maar heeft het niks met WiFi te maken. Je kan gewoon radio triangulation doen, daar heb je 3 ontvangers voor nodig die 2.4Ghz en 5Ghz kunnen ontvangen. Daarna kan je met gratis software zoals GNU Radio zelf wel wat in elkaar knutselen om te kijken waar de pakketjes ongeveer vandaan komen. Qua decoding hoef je ook alleen maar het MAC adres uit de 802.11 stream op te pikken.

Misschien dat het makkelijker is om gewoon heel veel goedkope 802.11 dongles te kopen en die een beperkte radius te geven. Je kan ze in bulk voor minder dan 3 euro per stuk krijgen voor 2.4Ghz b/g/n. Als je dan 30 van die dingen in een grid ophangt met c.a. 10 meter tussen elke unit en dan allemaal in PCAP mode draait met airmon-ng en de output in een timeseries database plempt kan je met een beetje klikken in iets als kibana wel een kaartje verzinnen en dan de MAC adressen volgen van locatie naar locatie.
Moet je alleen wel veel USB kabels door je bos leggen.

Het probleem is dat er geen goedkope kant-en-klare oplossing is, en als je niet zelf de kennis hebt om iets in elkaar te zetten het eigenlijk niet te doen is. Iemand anders de boel op laten zetten kan, maar dat wordt net zo goed een duur grapje als de professionele zooi.

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Het is vooral voor mijn nieuwsgierigheid. Ik verwachtte dat als het 2 jaar geleden al door bedrijven werd gedaan dat er nu mogelijk ergens toch wel simpele programma's verkrijgbaar moesten zijn. 3,4 of 5 routers en een programma op een server thuis was waar ik op hoopte. Maar als het niet verkrijgbaar is dan is het voor mij niet haalbaar zoals johnkeates hierboven al zegt..