Dell Inspiron 15 3531 doet raar na update W10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45
Hallo,

Ik heb een Dell Inspiron 15 3531 welke ik vorig jaar gekocht heb toen deze heel goedkoop was. Mogelijk bij sommige bekend.

Geleverd met windows 8 met bing en dit weekend geupgrade naar windows 10.
De upgrade ging op zich prima, maar toen in eenmaal in windows 10 was begonnen de problemen.
Ik wou office installeren en de installatie liep vast.
Filmpje op youtube kijken en ook daar liep de laptop na een paar minuten vast.
Als ik de touchpad gebruik dan vliegt de curser alle kanten op (extreem gezegd, maar het gaat niet soepel).

Hierop heb ik vervolgens maar een systeem herstel gedaan met een herinstallatie van windows 10. Dus teruggaan naar windows 8 is er ook niet meer bij.

Maar na deze herstelactie, waardoor ik neem aan weer een verse installatie van windows 10 heb, blijven de problemen hetzelfde.

Als ik de trackpad gevoeligheid heel laag zet in windows en heel hoog in de synaptics (oid) software dan gaat de muis echt alle kanten op. Maar dit herstellen of de synaptics touchpad drivers helemaal verwijderen bieden geen soelaas.

Ondertussen loopt de laptop ook nog af en toe vast.

Iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is? Of hoe ik bepaalde problemen kan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 27-06-2016 19:36 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem aan dat je alle drivers van http://www.dell.com/suppo...drivers/advanced?os=wt64a al geinstalleerd hebt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Na het draaien van windows update en daarna de Dell tool op de driver pagina gebruikt te hebben gaf deze aan geen drivers te kunnen vinden, maar ik kan het handmatig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Ok, ik weet nu waar het aan ligt, maar ik weet niet waarom het zo is.

Als ik de laptop op de accu draai dan werkt het systeem en de mousepad prima. Zodra ik de voeding aansluit begint de muiscurser te trillen, al houd ik de vinger enkel stil op het trackpad.

Hieronder een clipje waar het effect is te zien (heb ik zelf opgenomen)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8BEUPjVROsA]

De voeding is een vervanging voor de originele, die ik niet meer heb.
Maar wel nieuw gekocht 2 weken terug bij Replace Direct.
Ik vind het bizar dat de voeding enige relatie kan hebben met de trackpad, maar mogelijk heeft iemand een verklaring?

De voeding is van het juiste voltage (19,5V en 3,34A), zoals ook staat vermeld onder op de laptop.

[ Voor 203% gewijzigd door BLACKfm op 06-07-2016 00:11 ]