Toon posts:

Mycom=Schande! + vraag?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net bij een vriend vandaan waar ik een nieuwe 20 gig schijf in z'n computer heb gepropt omdat z'n 6 gig quantum vol zat.
Wat blijkt in fdisk is dat deze door Mycom inelkaar geramde bak 1 C:partitie van 2 gig fat16 bevat. Oftewel dik 4 gig ongebruikt. Morgen dus ander schijfje terugbrengen, niet nodig.
De arme jongen heeft 2 jaar met de bak in fat16 gewerkt. Hij is weet niet van computers
dus je kunt 'm verwijten dat'ie het zelf niet heeft gezien. Verder hebben ze bij Mycom OOK nog is de windows98 cd NIET meegeleverd waar wel op de bon voor betaald is. Schoften!!! :(
(Hebben meer mensen dit soort ervaringen?)
De comp is nu aan het converteren naar fat32.
Komen die 4 gig nu vanzelf vrij of moet ik in fdisk straks een uitgebreide dospartitie maken voor de overige 4?

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik zou hiermee naar mycom gaan en om uitleg vragen, zeker het feit dat ze de wincd niet meeleveren is een kwalijke zaak.

en ik denk dat je de hele schijf straks opnieuw moet indelen

Verwijderd

Je moet eens niet zo hoog van de toren blazen!

Als er iets niet geleverd wordt, moet je zelf reclameren. Daar heb je geen verstand van computers voor nodig. Dat is dus dom van de gebruiker want iedereen kan een foutje maken. Voor hetzelfde geld is de cd zoek geraakt.

De computer kan ook uitgeleverd zijn met Win95 en dan is FAT16 niet zo vreemd. En zoveel maakt het kennelijk niet uit, want de computer heeft prima gedraaid al die tijd. De gebruiker zelf moet weten wat hij koopt, hoe die het koopt en waar en wanneer hij het koopt. Dat hij geen verstand heeft van computers, is geen excuus. Hij heeft alle gelegenheid die kennis wel te vergaren en er is altijd nog zoiets als een collega, vriend of kennis meevragen die wel een beetje in de gaten heeft wat hij koopt. Dat is zijn verantwoordelijkheid. Je gaat toch niet zomaar iets kopen, als je er geen verstand van hebt? Dan informeer je je!

MyCom! is ook mijn zaak niet maar om nu zo buitensporig te gaan reageren is kortzichtig en kleingeestig. Je was er niet eens bij en je hebt je verhaal ook maar uit tweede hand. Dan hoef je hier niet publiekelijk een bedrijf uit te schelden.

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
Strange.. ik heb nooit problemen met mycom gehad..

nou, niet zulke erge dan..

het enige wat ik heb is dat de LINE-IN op mn SBlive gaar is, en ze doen moeilijk als ik em wil teruggeven (keb nog garantie)

want CD moet erbij etc.. cd hebbik allang niet meer.. is oude drivers, dus troep. en ik heb al BERGEN CD's :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 01:12 schreef okidokie het volgende:
Je moet eens niet zo hoog van de toren blazen!

Als er iets niet geleverd wordt, moet je zelf reclameren. Daar heb je geen verstand van computers voor nodig. Dat is dus dom van de gebruiker want iedereen kan een foutje maken. Voor hetzelfde geld is de cd zoek geraakt.

De computer kan ook uitgeleverd zijn met Win95 en dan is FAT16 niet zo vreemd. En zoveel maakt het kennelijk niet uit, want de computer heeft prima gedraaid al die tijd. De gebruiker zelf moet weten wat hij koopt, hoe die het koopt en waar en wanneer hij het koopt. Dat hij geen verstand heeft van computers, is geen excuus. Hij heeft alle gelegenheid die kennis wel te vergaren en er is altijd nog zoiets als een collega, vriend of kennis meevragen die wel een beetje in de gaten heeft wat hij koopt. Dat is zijn verantwoordelijkheid. Je gaat toch niet zomaar iets kopen, als je er geen verstand van hebt? Dan informeer je je!

MyCom! is ook mijn zaak niet maar om nu zo buitensporig te gaan reageren is kortzichtig en kleingeestig. Je was er niets een bij en je hebt je verhaal ook maar uit tweede hand. Dan hoef je hier niet publiekelijk een bedrijf uit te schelden.
Ja mehoela,
je mag erwachten dat zij dat goed doen.
Verder heeft hij de computer uiteraard met win98 geinstalleerd gekocht en daar is nooit een andere installatie overheen gegaan, anders zou ik toch niet met dit verhaal komen. K
Kortzichtig, misschien ben jij dat wel.........zucht |:(

Misschien zijn we dat allebei wel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Die win98 cd, dat zou overigens nog kunnen dat ie die kwijt is en het niet meer weet, maar die dat dus van die schijf is gewoon niet OK.

(genuanceerde modus)

Verwijderd

Nooit opnieuw geïnstalleerd... werkte toch prima dan?
Ik vind het ook niet netjes, maar zo'n probleem is het nu ook weer niet. Bovendien zit er een convertor in Win98. So whats the problem?

Ik weet niet of je werkt maar laat me je dan vertellen dat iedereen wel eens wat vergeet. Dat gebeurd in iedere business, ook met computers. Zou niet moeten of mogen, maar het gebeurt; ook met jou en ook met mij. Daarom kijk je toch na als je een produkt van enkele duizenden guldens koopt (waarvan hij kennelijk niet eens wist wat hij gekocht had) of je alles geleverd hebt gekregen.

Het is gewoon buitengewoon overdreven om van een schande te spreken. Gewoon dom van de gebruiker en voor MyCom! niet meer te controleren.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat boeit fat16 of fat32 nou :?

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 01:28 schreef Bigs het volgende:
Wat boeit fat16 of fat32 nou :?
Precies...

Hoe dom kun je trouwens bezig zijn als je een computer koopt met 6 Gig en er is maar 2 Gig beschikbaar? Ook daarvoor hoef je niets van computers te weten om dat te kunnen zien.

Maar netjes is het niet...

Verwijderd

Topicstarter
OK,
het is geen schande maar wel stom.

Nu nog de topic titel veranderen,
hoe doe ik dat?

(Meander meander)

Verwijderd

Topicstarter
fat 16 boeit omdat je niet groter dan 2 gig kunt gaan, niet handig met 6gig schijf.
Daarnaast heb je uberhaupt meer ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt niet verwachten van iedereen dat ze alles van de computer begrijpen, dat is geen domheid maar onwetendheid.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 26 juni 2001 01:33 schreef Asielus het volgende:
Je kunt niet verwachten van iedereen dat ze alles van de computer begrijpen, dat is geen domheid maar onwetendheid.
Dat bedoel ik, als ik een auto koop hoef ik toch ook niet precies te weten hoe nou alles precies onder de motorkap werkt? (ik weet er een beetje vanaf, maar mijn moeder bv. weet alleen dat er een motor zit en dat er olie in zit)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Tot nu zijn alle verkopen bij MyCom door mij prima verlopen, bestelling, bevestiging hiervan, betalingen, ontvangen van de producten, name it. Ik heb nog geen klachten gehad, en niets hoeven terug te brengen. Zo komen bij mij als een van de top3 betrouwbaarste online winkels naar voren. Communicatie met MyCom is tot nu toe snel geweest en correct.

Zelf heb ik een 20 gb hd gekocht, maxtor diamondplus 60 @ 7200 rpm, bij mycom, en deze was prima. Was gewoon 100% in gebruik, geen rare dingen met de MBR en de jumpers stonden perfect. Hij runt als een trein en is superstil (vergeleken met andere schijven die ik had).

Ik snap je boosheid, en daarom je onbedachte reactie hier op het forum. Maar uit ervaring weet ik dat je dat niets helpt, dan een paar onbedachte domme reacties terug krijgen en een enkele die je nog enigsinds advies geeft over hoe je het aan moet pakken. Het beste is ook inderdaad om schriftelijk contact met MyCom op te nemen en de situatie uit te leggen en te zeggen wat je wilt. (en nu denk ik hardop; geschreven excuses? alsnog win98 cd met licentie? compensatie? mogelijkheid voor mycom om te reageren?)

Nadenkertje,
als je een 6gb hd heb gekocht bij mycom, en je start je computertje op, vol verwachting van je nieuwe hardware.. en oh.. maar 2gb ? Uhm. Heb ik dan de verkeerde schijf gehad/ of/ uhm, doe ik iets fout? Lijkt me logisch dat je dan contact opneem voor techn. ondersteuning. En natuurlijk; ik had toch win98 gekocht, zoals vermeld op het bonnetje .. erm.. Misschien ook handig om hier tevens naar te vragen. Tot mij weten, hier heb je toch echt geen computer kennis voor nodig.

Ik hoop dat die jongen die 20gb niet nodig heeft, omdat zijn schijf dankzij jou 2x zo groot is! En wellicht heeft hij nu weer 2x zo lang nog plezier van zijn aankoop.

suc6

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
Redelijkheid alom!

Kan de topictitel door een moderator verandert worden in "Schijf door Mycom verkeerd geinstalleerd + vraagje"

Dank!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 01:41 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, als ik een auto koop hoef ik toch ook niet precies te weten hoe nou alles precies onder de motorkap werkt? (ik weet er een beetje vanaf, maar mijn moeder bv. weet alleen dat er een motor zit en dat er olie in zit)
Domheid is een gedrag en geen hoeveelheid hersencellen. Zo kan een advocaat heel dom zijn en een timmerman buitengewoon slim. Het is dom om een computer met 6 Gig schijf te kopen en dat nooit of te nimmer te controleren, ook niet als deze vol is. Dom is het ook als je een computer met Windows 98 koopt, een computer te accepteren zonder Win98.

Je hoeft echt niet technisch alles te weten van een computer om te zien dat er geen cd-rom bij zit en ook noet om te zien dat er op een er een andere harde schijf in zit (er even van uitgaand dat je dus inderdaad geen technische kennis hebt over partities).

De gebruikers is hier gewoon dom geweest. En dat is een reactie op de poster die nogal uithaald naar een bedrijf. MyCom! heeft geen goede levering gedaan en de gebruiker heeft dat zo gelaten en nu gaat een derde persoon hier een beetje tekeer tegen dat bedrijf terwijl door de stommiteit van de gebruiker de kans aan MyCom! ontnomen is dit te corrigeren. Dat is mijn punt.
Had de gebruiker opgelet met zijn aanschaf van enkele duizenden gulden dat hij krijgt wat hij koopt, had hij netjes van MyCom! een computer gekregen met een cd en met FAT32 en waarschijnlijk met de nodige excuses, misschien wel met een of andere gimmick erbij.

Nee nu gaat een derde persoon publiekelijk na een aantal jaren tegen dat bedrijf aggeren. Nee, dat is terecht!

Nogmaals, MyCom! is mijn bedrijf ook niet maar dit is gewoon onredelijk.

Verwijderd

ik vind dit eerlijk gezegd vrij normaal en geen klacht er is dus door hun win98 (ouwe versie) opgezet die had standaard maar fat 16.
ze hebben die windows installatie verder met rust gelaten zoals het ook hoort.

converteren naar fat32 was misschien een leuke tip geweest om de klant mee te geven meer niet.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 02:48

[..]
converteren naar fat16 was misschien een leuke tip geweest om de klant mee te geven meer niet.
FAT32 bedoel je...

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 02:51 schreef okidokie het volgende:

[..]

FAT32 bedoel je...
leer lezen er staat toch fat32 >:) ;)
nee idd foutje bedankt.

Verwijderd

Trapte er nog in ook |:(

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

om shakespear hier ven aan te halen,

"much to do abouth nothing"

zoiets was het althans, geloof ik maar de strekking is hetzelfde :)

enneuh,

als we voor iedere pc die zo word geleverd een piekie ( of euro ;) ) zouden krijgen dan hadden we allemaal een Gforce 4 in de pc hangen... :7

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Iedere Hendrik op de hoek bouwt computers tegenwoordig. En de meeste hebben totaal geen verstand... van iets eigenlijk, al waren het maar computers. Gelukkig zijn er een heleboel goede bedrijven die erg hun best doen (hebben ze hier ook een mooi onderdeeltje over) en perfect is er geen 1 maar dat zijn jij en ik ook niet...

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ach.. dit is alleen maar een bewijs van het feit dat computers voor de leek nog veel te 'ondoorzichtig' zijn. Er moet nog veel verbeterd worden aan de gebruikersvriendelijkheid voordat echt iedereen er (goed) mee kan werken.

De tijd dat iedereen ermee is opgegroeid, is nog een flink eind weg!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 09:35 schreef Hyp Hyper het volgende:
Ach.. dit is alleen maar een bewijs van het feit dat computers voor de leek nog veel te 'ondoorzichtig' zijn. Er moet nog veel verbeterd worden aan de gebruikersvriendelijkheid voordat echt iedereen er (goed) mee kan werken.

De tijd dat iedereen ermee is opgegroeid, is nog een flink eind weg!
Tja... We zijn toch ook allemaal opgegroeid met auto's, maar ik weet toch echt niet wat er zich allemaal psies onder de motorkap afspeelt. Is ook niet nodig, er is altijd wel hulp aanwezig, ook bij het kopen en controleren.

Het gaat in dit geval gewoon om boerenverstand. Als je iets koopt wat toch een aardige duit kost, dan controleer je wat je koopt. En als je dat zelf niet kunt, dan laat je dat doen. De 'gedupeerde' heeft blijkbaar wel mensen in de buurt die het kunnen checken (zie aanstichter van deze draad).

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb mijn PC ook bij MYcom vandaan hadden we aan het begin ook wat probelemen mee omdat de CPU maar 10% gebruikt werd maximaal omdat ze een hele oude bios opzat na het flushen was alles dus weer goed, Mijn broer heeft ook een Brander daar gekocht wat aan het begin ook helemaal fout ging moest telkens met zijn PC naar hoofddorp en dan was het toch wel weer goed en kreeg ik weer een andere en allemaal gezeik enzo, en zijn videokaart was al verot toen ie zijn PC voor het eerst aanzette en als hij zijn Computer uit zette nadat hij best lang had aangestaan dan wou hij niet meer aan dat duurde soms wel dagen voordat hij weer aan wou...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
1. Koop vaak bij Mycom zowel via internet of gewoon in de zaak (A'dam), heb nooit echt probs... is er wat stuk, gewoon ff zeggen wat er is en hoppa nieuwe.. zo hoort het.

2. Nu het probleem met die disk:
Het is imo meer de gebruiker die er iets fout doet/heeft gedaan dan Mycom...
- Je bestelt/betaalt voor 6GB en je ziet er maar 2 :?
- Hoe moet Mycom weten hoe jij je partities wil indelen? Opzich vind ik 2GB voor je OS en de rest mag je zelf uitzoeken netjes... misschien wil je wel 4x 1GB ofzo, nu bepaal je dat zelf.
- Als je vriend zo weinig van computers weet had hij dus een Dell ofzo moeten kopen en niet bij Mycom...

3. En wat betreft die CD sja.. Mycom kan hem niet geleverd hebben (slordig) of je vriend is hem kwijt, maar je checkt toch als je wat krijgt of alles klopt?

Just my thoughts... :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Als ze een computer met 6 GB HD zeggen te leveren en ze verprutsen de fdisk, dan is dat hun fout. Er zijn nu eenmaal compu-gebruikers die dat zelf niet doorhebben en als die er dan zoveel later achterkomen, dan ben je een klant kwijt. Slordigheid is slechte reclame.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Lordy79
  • Laatst online: 14-08 18:18

Lordy79

Fundamentalist

Op woensdag 27 juni 2001 12:01 schreef Fused het volgende:
Als ze een computer met 6 GB HD zeggen te leveren en ze verprutsen de fdisk, dan is dat hun fout. Er zijn nu eenmaal compu-gebruikers die dat zelf niet doorhebben en als die er dan zoveel later achterkomen, dan ben je een klant kwijt. Slordigheid is slechte reclame.
Als je een stereotoren koopt, dan ga je toch ook kijken of het het goede type is en of alle features erop zitten? Zelfde met PC.

Mensen die dat niet doen, die interesseren het niet (mijn moeder zegt: als mijn PC werkt, vind ik het prima, meer wil ik er niet van weten) of zijn echt erg dom (mijn zus zegt:.... >:) )

Wat betreft die CD-Rom... tja... als dat bij ons zou zijn overkomen (werk niet bij mycom) zou het een 4-bits fout zijn geweest, aangezien wij het 3x controleren en de klant het de 4 keer zou moeten doen.. Maar het kan gebeuren. Als dat binnen een redelijke termijn zou zijn, zouden ze alsnog een CD krijgen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ik heb twee maandjes geleden ook een pc gekocht bij MyCom, best redelijke service vind ik.

Ik bestelde hem donderdag en hij moest vrijdag klasar zijn: nou geen probleem, moest ik alleen ff naar een ander filiaal om hem op te halen, want zij hadden het te druk.

Afijn. Ik had mijn pc, bleek de cd voor de SB Live! Value 1024 te ontbreken. Nou ja verrot, kon ik weer teruggaan, maar verder geen probleem.

Heb hem nog twee keer teruggebracht ter reparatie om min of meer een zeik-reden, maar beide keren werd er gewoon naar gekeken.

Zo slecht vind ik MyCom niet en bovendien ze zijn vrij goedkoop.

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op woensdag 27 juni 2001 12:01 schreef Fused het volgende:
Heeft iemand al gevraagd aan MyCom of ze HD's die ze alvorens Fdiske ?
want alle hd's bij mycom die ik koop, zitten braaf in verpakking, ongebruikt, zonder partitie, door maxtor zelf fat32 gemaakt (bruikbaar voor nieuwe os en all)

http://mrfloris.com

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:05

CasGas

.

Op dinsdag 26 juni 2001 01:14 schreef DSC het volgende:
Strange.. ik heb nooit problemen met mycom gehad..

nou, niet zulke erge dan..

het enige wat ik heb is dat de LINE-IN op mn SBlive gaar is, en ze doen moeilijk als ik em wil teruggeven (keb nog garantie)

want CD moet erbij etc.. cd hebbik allang niet meer.. is oude drivers, dus troep. en ik heb al BERGEN CD's :(
en dat zou ik dus niet pikken.... die cd is toch niet kapot of wel dan?
bij ons in de winkel willen we die cd geen eens hebben, genoeg van die troep cd's liggen

vergelijk het maar is met een monitor, daar hoef je de power kabel toch ook niet van mee te nemen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

jezus wat zit je te zeuren (topicstarter)
Kan gebeuren hoor, die gast moet blij zijn dat ze harde schrijf is verdubbeld. Het het laatst met een laser.

Kennis wilde meer schrijf ruimte (had 2gb) vond het raar dat er in een PIII 500 2gb zat dus ik effe fdisk draaien. Jahoor zat een 10gb HD in met 1 partitie van 2gb.

• Koffie
  • Laatst online: 22:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Om de auto als voorbeeld omhoog te halen:
Als ik een auto koop, en ik heb gevaagd en betaald voor een 1.8 en ik kom er na 2 jar achter dat het een 1.1 is, dan valt dat toch ook allang op?

Over Win98, als het een OEM versie is, is MyCom NIET verplicht om de CD erbij te leveren.
Sterker nog volgens mij zijn ze helemaal niet verplicht om de CD te leveren.
Jij koopt W98, het staat (pre)installed op je HD, met erin een \options\cabs.
Klaar geen gezeik.

Volgens mij heb je gewoon die maat van je een 20Gb aangesmeerd voordat je ook maar een blik op z'n PC hebt geworpen. Nu blijkt dattie niet nodig is, en probeer je je hachje via dit topic te redden.

Over die tweaker met de SBLIve!
Bel ff met Creative nederland, die maken een call voo je aan, en jij moet dan je SBLive! opsturen, sturen hun een nieuwe naar jou toe!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Toink
  • Niet online
Iedere shop maakt wel eens een fuck-up. Dan verpest je het eigenlijk bij die ene klant.

Wees gewoon niet te opvliegerig en vraag vriendelijk om een passende oplossing; Daar kom je het verste mee.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
goed bedrijf hoor, v7700 en plex a1210 gekocht. laatst meegedaan aan de test voor hun nieuw website, kreeg ik achteraf aanbieding van aopen 12 rewriter voor maar 250 piek :)

...

Verwijderd

Ja, klaar nu, nu weten we het wel. Die gozer heeft toch allang aangegeven dat hij zijn menig heeft herzien?

Niet replyen voordat je alles hebt gelezen. het is nu een opeenhoping van dezelfde tips/ideeen.

Goed: slotje!

Verwijderd

De reden is al ergens gepost hier door iemand.

In het begin werden Win 98 computers uitgeleverd met FAT16. Die konden niet meer aan dan 2 Gig. Dat is dus de reden.

Bovendien, en dat zegt de wet ook, mag iedere leverancier verwachten dat de gebruiker essentiele kennis van zaken heeft voor dat artikel wat hij koopt.

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat het een tijdje normaal was dat computers met images op de HDD uitgeleverd werden, dus zonder backup CD. Dat heeft destijds in de voorwaarden, en ongetwijfeld de advertentie, gestaan maar is nu moeilijk te achterhalen door nalatigheid van de gebruiker.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 13:05 schreef da-Lynx het volgende:

[..]

Goed: slotje!

[..]
Denk niet dat jij het criterium bent die bepaald of ergens een slotje op komt of niet. Zolang er nog zinnige dingen toegevoegd kunnen worden (als is het maar voor anderen) hoeft hier echt geen slotje op. Als niemand iets meer te zeggen heeft, stopt de thread vanzelf.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Om in de auto analogie te blijven, je kocht een auto-onderdeel en geen auto.

En dan verwacht ik ook niet van de onderdelenboer dat hij instructies geeft hoe ik dat ding moet installeren.

Het is als een geheel gekocht ok, in de analogie...Je kocht een auto met 2 stoelen en een achterbank, alleen je komt er naar 2 jaar |:( achter dat de achterbank altijd vol stond...

Dat de CD er niet bij zit is fout, ik neem aan dat je de licentie ook niet meer hebt ..
maar valt na 2 jaar erg moeilijk te reclameren.

In de analogie, na 2 jaar erachterkomen dat je geen kentenken bewijs deel 2 erbij hebt zitten...

Verwijderd

Elke zaak maakt wel's een fout, dat kan gebeuren.
De zaak wordt wel erg opgeblazen.

Ik koop wel's bij Mycom en heb nooit problemen gehad.

Verwijderd

Sorry maar als je een 6 GB schijf koopt en er staat maar 2 GB op en je merkt het zelf niet dan is Mycom niet de enige die fout zit, zelfde als met de CD van win 98.

Heb je het certificaat wel ?
Die is belangrijker dan de CD. :)

• Paquito
  • Niet online
Ik heb eigenlijk tot nu toe bijna alles gekocht bij mycom, maar van de week had ik toch wel een mindere ervaring met ze.
M'n logitech Optical Wheelmouse muis van 80 piek (gekocht in jan 2001) werkt niet goed meer... de linkermuisknop klikt aan de ene kant niet meer... (aan de andere kant nog wel, heel vaag) Naja ik dus terug, nee hoor niks mis met de muis.. konden ze niet omruilen, even later 'beweegbare onderdelen vallen niet onder de garantie'.. blablabla.
Kreeg dus geen nieuwe...
Nu zit ik dus gvd met een half gare muis van 80 piek die ik niet kan omruilen.
(en nee ik heb hem niet door de kamer gegooid ofzo zodat ie kapot is gegaan ;) )

Viel me toch wel ff vet tegen van ze.

Verwijderd

Ja sorry hoor maar idd een beetje onredelijk(topicstarter).

Mycom levert als SERVICE de CD erbij, die wordt namelijk als OEM geleverd aan Mycom en het cd-tje is in principe nix waard, dat is de licensie. Die heb je ongetwijveld wel.
Dat ie er niet bij zit is vervelend maar als je daar binnen afzienbare tijd wat over zegt zullen ze niet moeilijk doen om m erbij te leveren.

De HD is raar maar kan een aantal redenen hebben.
Is t een fout van Mycom, okay dat is wat slordig maar een foutje maakt iedereen. En ook hier geldt, zeg er wat over binnen afzienbare tijd (een maand na aankoop ofzo).

Maar na zoveel tijd gaan lopen zeuren is typisch een computer-no-no eigenschap en erg onredelijk.
Dan moet je idd of een Dell of Compaq gaan scoren.

Uit ervaring weet ik dat Mycom niet moeilijk doet als er iets fout is gegaan, ze lossen t zo goed mogelijk op en bieden hun excuses aan. meer kun je niet doen als winkel toch?

Kortom, stop zeuren en leer (of degene die de pc heeft gekocht) van je fouten. je kunt onmogelijk nu nog de schuld bij de winkel leggen.

Als je een huis koopt en na 2 jaar zeurt dat je badkamer 2 vierkante meter kleiner is dan dat je dacht ben je echt dom bezig.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:56 schreef Raven- het volgende:
Ik heb eigenlijk tot nu toe bijna alles gekocht bij mycom, maar van de week had ik toch wel een mindere ervaring met ze.
M'n logitech Optical Wheelmouse muis van 80 piek (gekocht in jan 2001) werkt niet goed meer... de linkermuisknop klikt aan de ene kant niet meer... (aan de andere kant nog wel, heel vaag) Naja ik dus terug, nee hoor niks mis met de muis.. konden ze niet omruilen, even later 'beweegbare onderdelen vallen niet onder de garantie'.. blablabla.
Kreeg dus geen nieuwe...
(en nee ik heb hem niet door de kamer gegooid ofzo zodat ie kapot is gegaan ;) )

De meeste gebruiksartikelen, lees: toetsenborden, muizen, joysticks e/d hebben alleen garantie op defect als gevolg van fabricagefouten of ontwerpfouten, dit is bij de meeste computerwinkels zo.

Andere defecten vallen onder "user-abuse", je kunt ze namelijk ook niet vergoed krijgen als winkel.
Als ik jou was zou ik ff contact opnemen met Logitech zelf. Misschien kunnen die je helpen.

• Boss
  • Registratie: September 1999

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat een gezeur. Iedere gebruiker moet in ieder geval in staat zijn om in windows zijn vrije schijf ruimte op te vragen. Daar staat ook bij hoe groot de schijf totaal is.
En als je dan de specs van je PC erbij bekijkt (die hij zeker wel heeft gehad), dan is zelfs de domste rukker wel in staat te constateren dat er iets niet klopt !

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik ga niet al die replies lezen maar als je gewoon gaat converteren naar fat32 heb je nog steeds een 2 gigabyte partitie, het wordt hoogstens wat efficienter gebruikt. je kan met fat 16 ook die 6 gieg gebruiken, in 3 stukjes van 2 gieg ofzo he. gewoon ff 2 partities erbij en het is klaar. en zelf vindt ik 3 schijven overzichtelijker dan 1 schijf. dus ook geen gekloot met het verwijderen met fdisk, want als je een partitie van 6 wil hebben moet alle zooi eraf met fdisk volgens mij. je kan natuurlijk met f disk van die 4 overgebleven gigabytes een fat32 partitie te maken door de vraag ondersteuning voor grote harde schijven met ja te beantwoorden en dan gaat het vanzelf fat32 worden.

Verwijderd

Ik koop al jaren bij Mycom, en hetzelfde heb ik eens met een cd van het moederbord gehad die niet was bijgeleverd. Maar één e-mailtje was genoeg om twee dagen later de cd thuis te ontvangen, en nog zonder kosten ook. Zelfs een verontschuldiging zat erbij. Ik heb ook nog eens een hele doos met computer schroeven gekregen toen ik er gewoon om vroeg. In alle maten en soorten in een sigarendoosje daar werd ook helemaal niets voor gerekend.

Dus ik heb een werkelijk prima service altijd gehad, daar kunnen vele zaken nog wat van leren.

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

wat boeit het...
als je er niet over tevreden bent... dan ga je maar een andere opzoeken die jij beter vind en als je hem goed vind dan blijf je erbij.. wat er gezeur allemaal :)

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 14:18
Toch heb ik zo een verhaal vaker gehoord en zal het ook wel veel vaker voorkomen.
Collega van mijn had een celeron 600 gekocht.
Leuk ding compleet voorgeinstalleerd.
Haar broertje ging wel even uitleggen hoe het allemaal moest en werkte, na 2 dagen deed de pc niks meer. Ach dat lossen we zelf wel op hun Windows 98se geinstalleerd zoals in het boekje staat. Klaar waren ze, alleen er stond niet in het boekje dat Modem, Videokaart, geluidskaart en Joystick ook nog geinstalleerd moesten worden. Volgens hun was alles kapot.
Pc terug naar de winkel gemaakt duurt nog geen 2 weken, kapot.
Uiteindelijk alles weer in orde komt er na een maand of 3 een kennis langs leuk pc'tje heb je het boekje nog, ja hoor hier.
Komt ze de volgende dag op het werk, ik ben opgelicht bij die pc ik moet een "snellere" hebben ik heb iets 4,3gb en dat moet 8,4 gb zijn, ik heb een veel "langzamere" pc gehad.
:'( :'( :'( :'( :'(
Moraal van dit verhaal, er zijn nog zoveel mensen die een pc kopen want dat staat wel stoer, wat moet ik ermee, weet ik veel, jij wel dan????

Verwijderd

Ik had in 1999 ook een compie besteld bij MyCom via internet.

Het moederbord dat ik had besteld met Ali Chipset ging niet in combinatie met de Savage4.

Dus ik terug, smeerde ze mij een TNT2 aan, waarvan nog op de doos stond dat ie niet goed werkte in combi met.

|:(

Toen maar me AMD ingeruild voor een Intel hok, en nog geld terug krijgen ook voor een duurder systeem

heeft wel wat moeite gekost, maar uiteindelijk wel goed gekomen

nu is MyCom veeeeel beter geworden de laatste tijd
en wat het probleem van de topicstarter betreft

tja, beetje onredelijk om nu te gaan zeiken

• mbvisiontt
  • Laatst online: 04-07 05:11
MyCom is mijn pc winkel voor de meeste dingen, en mijn broer komt er al jaren. Uiteraard zijn er kleine dingen die foutgaan, zoals het feit dat ik geen moederbord driver cd had... |:( Ik dus effe bellen om 16:55, en hij vond het zeer vreemd dat die er niet inzat. Kon het eigenlijk niet geloven, maar goed, probleem moest opgelost en de volgende morgen (!) lag er een driver cd in de brievenbus, met excuses en de vriendelijke groeten erbij... :)

Kijk, er gaan overal dingen fout, ook bij MyCom, maar die jongens doen gewoon niet moeilijk als er iets fout is. Mijn broer had es een keer zijn hd kapot, na 14 maanden, dus geen garantie meer. Hij denkt nou ja, niet geschoten is altijd mis en gaat terug naar MyCom... Hij zeggen dat zijn hd kapot is gegaan, weet niet waardoor. Die vent zegt "Heb ie um bij je?" Hij geeft de hd en krijgt een compleet nieuwe mee terug... zonder vragen en na de garantietijd. :)

(Lijkt bijna op spam man... Maar ja, er werd om een mening gevraagd... ;) )

.... Ik weet het ook niet

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 12:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik heb ook wel wat gezeik gehad met mycom. Toen ik mijn PC kreeg, deed ie het niet, iedere keer als win had geistalled, knalde ie er uit.

Wij terug, pc gemaakt, weer installen, weer vast, weer terug, 2 WEKEN wachten (ja, we zijn er mee bezig :( ) Uiteindelijk bleek dat de hardware config niet klopte. Als mazzel kreeg ik wel 64 MB extra, een grotere HDD, en een dikkere video kaart. Mij hoor je dus niet meer klagen over mycom!!!

HENG HENG

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik laatst systeempie bij Mycom gehaald.

1. Geen Mobo drivers.
2. Verkeerde muis (ikke linkspoot dus watmoet ik met een ergonomische rechtshandige muis?)
3. Alles op secundaire IDE aangesloten (primaire ging een beetje stroef , och ja)
4. Rekening klopte niet met wat ik moest betalen. (Was meer :( :( )
5. Service ho maar (beetje afgesnauwd)
6. Levertijd (1,5 week !!!!!! )

Niet om te lopen kankeren ofzo, het zijn gewoon feiten. :(

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

ik heb mijn PC maandag besteld bij MyCom Rdam en woensdag had ik hem al thuis.
werkt zonder een probleem tot nu toe:)
nou complimenten voor MyCom

Verwijderd

ik kan er een heel verhaal van maken maar dat duurt te lang ik weet een ding en nu praat ik over mycom EINDHOVEN het is heel zielig om alles bij elkaar te liegen om je fouten te verbergen ik heb zelf dus zeer slechten ervaringen met hun td :r :r

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Op maandag 13 augustus 2001 00:59 schreef matox het volgende:
Check voor de zekerheid ff of ze er niet per ongeluk een 3 keer zo grote HDD ingezet hebben :+

• tiguan
  • Laatst online: 00:04
Op donderdag 28 juni 2001 09:14 schreef mbvisiontt het volgende:
Mijn broer had es een keer zijn hd kapot, na 14 maanden, dus geen garantie meer. Hij denkt nou ja, niet geschoten is altijd mis en gaat terug naar MyCom... Hij zeggen dat zijn hd kapot is gegaan, weet niet waardoor. Die vent zegt "Heb ie um bij je?" Hij geeft de hd en krijgt een compleet nieuwe mee terug... zonder vragen en na de garantietijd. :)
Nou, ik mocht mijn harde schijf mooi RMA'en. 3 jaar garantie, waarvan 1 van MyCom. Ik kwam na 2,5 jaar terug met die schijf, mooi niks nieuwe. Ik heb geen zin ook om te RMA'en. Ga wel iets anders doen met die schijf >:)

Dit was trouwens in de winkel in Amsterdan aan de Ceintuurbaan, waarschijnlijk had ik het beter in Haarlem kunnen proberen, want zoals je weet is in Amsterdam de klantvriendelijkheid wat minder.

No offense intended towards Amsterdammers.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 00:59 schreef matox het volgende:
Kijk de volgende keer ff naar de datum joh!

En voor al je reacties op bedrijven:daar is de shopsurvey voor uitgevonden!

Verwijderd

`
Kreeg dus geen nieuwe...
(en nee ik heb hem niet door de kamer gegooid ofzo zodat ie kapot is gegaan )
Ik vindt het best vervelend voor je, maar dat is de manier van zaken... Wat ik je kan aanraden, is even contact op te nemen met Logitech... 010-243 88 98
Ze geven nl. 3 jaar garantie op muizen. Computerwinkels kunnen dit helaas niet altijd doen, vanwege een omslachtige afhandelingsprocedure.. Suc6, en veel plezier met je nieuwe muis..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 13:23

LopeZ

Too much is never enough

Beetje een ouwe koe?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.